ea_0707 Postad 22 Juni , 2006 Rapport Postad 22 Juni , 2006 Tjena jag köpte en Dell Inspiron 6400 för nån vecka sen, och köpte till den bästa skärmen med en upplösning på 1680x1050. Mitt problem är att vissa bilder, och även text, främst på internetsidor blir suddiga helt enkelt. Inte så jättemkt men fortfarande irriterande. Nån som har någon ide vad det kan bero på ? mvh Citera
piggeh Postad 22 Juni , 2006 Rapport Postad 22 Juni , 2006 Har du rätt upplösning (1680x1050) inställd på datorn? Citera
ea_0707 Postad 22 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 22 Juni , 2006 Har du rätt upplösning (1680x1050) inställd på datorn? Ja.. Citera
Joeduck Postad 22 Juni , 2006 Rapport Postad 22 Juni , 2006 jag hade samma problem på min IBM thinkpad, tror det var antingen på ibms eller microsofts hemsida man var tvungen att ladda ner rätt drivrutiner. annars kan du söka på google finns alltid någon som har samma problem Citera
ea_0707 Postad 22 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 22 Juni , 2006 jag hade samma problem på min IBM thinkpad, tror det var antingen på ibms eller microsofts hemsida man var tvungen att ladda ner rätt drivrutiner. annars kan du söka på google finns alltid någon som har samma problem Vore otroligt tacksam om du eller någon annan kunnig kunde länka till någon drivrutin som passar ! Citera
Andersson Postad 22 Juni , 2006 Rapport Postad 22 Juni , 2006 Vore otroligt tacksam om du eller någon annan kunnig kunde länka till någon drivrutin som passar ! Hur skulle någon annan kunna veta vilka drivrutiner som passar i din dator? Hör med supporten. Eller kolla manualen för grafikkortet (eller moderkortet, det är väl troligtvis inbyggt) och gå till tillverkarens webbsida. Citera
Joeduck Postad 22 Juni , 2006 Rapport Postad 22 Juni , 2006 Vore otroligt tacksam om du eller någon annan kunnig kunde länka till någon drivrutin som passar ! sorry det e lättare om du gör det själv http://www.google.se <-svinlätt att söka, bara skriva det du letar efter eller så ber du din sekretare/mamma göra det åt dig Citera
DunderKlump Postad 22 Juni , 2006 Rapport Postad 22 Juni , 2006 http://support.euro.dell.com/support/index.aspx?c=se&l=sv&s=dhs&~ck=mn Gå in där och skriv in service tag-numret som finns någonstans på din burk. Då kan du kolla om det finns några nyare drivisar. Citera
landser Postad 23 Juni , 2006 Rapport Postad 23 Juni , 2006 Eller så slår du på Cleartype i windows (om du kör xp dvs) Citera
Joeduck Postad 23 Juni , 2006 Rapport Postad 23 Juni , 2006 Eller så slår du på Cleartype i windows (om du kör xp dvs) ahh precis så var det jag gjorde, behövs nog inga drivrutiner alltså det är mitt minne som sviker Citera
PokerPeter Postad 23 Juni , 2006 Rapport Postad 23 Juni , 2006 Någonting med dpi är det som ska ställas in på 96 istället för 130-någonting. Så var det med min dell i6000. Citera
ea_0707 Postad 23 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 23 Juni , 2006 Eller så slår du på Cleartype i windows (om du kör xp dvs) jo jag kör xp, hur slår man på Cleartype ? =) Citera
The Grand Bark Postad 23 Juni , 2006 Rapport Postad 23 Juni , 2006 På skrivbordet högerklicka>egenskaper>utseende>effekter>välj ClearType under Använd följande metod för att utjämna kanterna på skärmteckensnitt: Citera
ea_0707 Postad 23 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 23 Juni , 2006 På skrivbordet högerklicka>egenskaper>utseende>effekter>välj ClearType under Använd följande metod för att utjämna kanterna på skärmteckensnitt: tack, men jag hade redan ikryssat ClearType.. och har ändå dålig kvalite på bilder , text osv. Någon annan som har nån smart lösning på problemet ? Citera
The Grand Bark Postad 23 Juni , 2006 Rapport Postad 23 Juni , 2006 Om det är problem med visning i browsern (Explorer?) kan det kanske behövas aktiveras något för bilder, finns i egenskaper för IE under fliken "avancerat" och multimedia. Citera
eurythmech Postad 24 Juni , 2006 Rapport Postad 24 Juni , 2006 Jag har något liknande problem när jag kör IE (nästan aldrig) på min Inspiron. Dessutom har jag ett annat problem där en massa text, t.ex titlar på fönster eller spelarnamn i pokerklienter, visas som på tok för stor, och inte alltid syns i sin helhet. Citera
ea_0707 Postad 25 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2006 Problemet är löst- jag hade DPI inställt på 125 % och drog ner det till normal storlek nu... Allt blev visserligen lite mindre, men det funkar bra=) tack för tipsen Citera
Recommended Posts