Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

SH NL50 bord.

FI 58$

HERO 64$ 7 :heart: 8 :heart:

pre-flop höjer jag 2.25$ UTG och FI synar. pot = 5.25$

Flop 2 :heart: 3 :diamond: J :spade: <----- ingen kanon flop direkt men ett CB sitter väl aldrig fel?

HERO bet 4$

FI synar. pot = 13.25$

Turn 4 :heart: <------- nu har jag iaf ett färgdrag att beta på så jag väljer att fortsätta beta. generellt är FI på NL50 väldigt mycket "syna floppen sen folda turn" om man CB'ar 2 ggr så jag ycker man får en viss fold eq att fortsätta beta här, har ju trots allt visat styrka hela vägen?

HERO bet 10$

FI synar pot = 33.25$

River 9 :heart: <------- där satt den ;)

FI höjer nu 17$

HERO rasie all-in <------- inget o snacka om?

Nå vad säger ni nu om detta? Vad sätter ni FI på för möjliga händer och vad sätter ni mig på för typ av hand?

Postad
SH NL50 bord.

FI 58$

Flop 2 :heart: 3 :diamond: J :spade: <----- ingen kanon flop direkt men ett CB sitter väl aldrig fel?

HERO bet 4$

FI synar. pot = 13.25$

Turn 4 :heart: <------- nu har jag iaf ett färgdrag att beta på så jag väljer att fortsätta beta. generellt är FI på NL50 väldigt mycket "syna floppen sen folda turn" om man CB'ar 2 ggr så jag ycker man får en viss fold eq att fortsätta beta här, har ju trots allt visat styrka hela vägen?

Bettade du här? Hur mycket?

FI höjer nu 17$

Nå vad säger ni nu om detta? Vad sätter ni FI på för möjliga händer och vad sätter ni mig på för typ av hand?

Svårt att sätta FI på en hand när man inte vet vad han gjorde på turn.[/b]

Postad
SH NL50 bord.

FI 58$

HERO bet 4$

FI synar. pot = 13.25$

Bettade du här? Hur mycket?

FI höjer nu 17$

Svårt att sätta FI på en hand när man inte vet vad han gjorde på turn.[/b]

Sry missade den. HERO bet 10$ FI syna...

Postad

Jäkla slaskig du är, iklass med en KF ... Sikta på RR-färg är inte fyskam iofs.

Hur som helst så anser jag att CB är något alla göra av Standard och något som jag har minskat med på senare tid om det är en total ointressant flop.

Är korten t.ex. 27T rainbow och jag sitter på AK så smackar jag på ett CB (oftast) och hoppas på en fold alt. en klonk på K eller A.

Men som du sitta med två underkort, inget RR-stegdrag, RR-färgdrag är inget jag skulle göra så ofta. Självklart slänger man ju på ett CB när man känner för det och nu råkade du ju få ganska fina Turn- samt Riverkort och då är det bara in med degen.

Som du säger genom att Betta turn så får man fram mycket Fold då folk är kan syna med två överkort på Floppen för "att se ett kort till" men väljer att folda på Turn.

Vad satt han på då?

Jag skulle tippa på Set men jag jag hoppas på AJ i hjärter.

MVH

//KF

Postad

Alltså, att du får färgdrag på turn är en orsak att checka och inte beta. När du plockar in färgdraget så ökar värdet på check relativt bet rejält, checken blir värd runt $5 eller så medan värdeökningen på betet inte alls ökar i samma utsträckning. Plus att du vid checkraise inte bara blir av med de $5 (eg. mer de gånger du faktist blir checkraisad, eftersom en CR-hand troligen betalar av en rr-färg bra) som du fått vid check utan även de $10 du betat, vilket är jäkligt mycket värre än att bara tappa $10 i förlorad bluff.

Nu är ju folk så stationiga här att det antagligen är ok att beta ändå, men generellt finns det ett rejält incitamente att checka drag bakom på turn.

Postad

Tycker de är lite svårt att avgöra vem som sitter i position på vem.

De du säger Hjort tycker jag bara gäller då du sitter i position, då torde en check gå på automatik.

Om man däremot är ur position så tycker jag att man oftast bör betta även turnen.

Postad

Känns som om det är en fråga om hur stark Fi känns. Tycker man att det känns som om han foldar för ett nästan potbet på turn så borde man väl beta och tycker man att det finns stor risk till syn eller CR så borde man checka.

Postad
Tycker de är lite svårt att avgöra vem som sitter i position på vem.

De du säger Hjort tycker jag bara gäller då du sitter i position, då torde en check gå på automatik.

Om man däremot är ur position så tycker jag att man oftast bör betta även turnen.

Jag utgick från att han var i position, annars är det ju så klart nonsens att en check skulle vara värd runt $5. Men det stämmer ju att det är svårt att se.

Har han inte position skulle jag checkfoldat floppen allra oftast (givet en motståndare som inte är löjligt vek) och pangat igen på turn om jag pangat på floppen.

Postad
Vad satt han på då?

Jag skulle tippa på Set men jag jag hoppas på AJ i hjärter.

MVH

//KF

Haha ja han satt med 33. :) . Men fiskigt? Det är väl inte fel att höja med 78s pre-flop? O att sen CB'a en totalt värdelös flop mot en random FI på NL50 tycker jag inte är dåligt spel? Eller är jag helt ute o cyklar här?

Och att FI som jag också skrev väldigt ofta synar floppen o sen foldar turn är väl också en anledning att beta även på turn? Det är inte direkt så att jag spelade runner-runner draget även om det självklart inte satt helt fel :D

Postad

Har han inte position skulle jag checkfoldat floppen allra oftast (givet en motståndare som inte är löjligt vek) och pangat igen på turn om jag pangat på floppen.

Så om du visat styrka och höjer 5x BB pre-flop check/foldar du en låg bräda då?

Postad

På en flop som denna HU när jag slagit upp UTG CB:ar jag i varje fall 4/5 med denna hand ur pos mot en normal spelare. Det är inte hela världen om jag får omslag då jag inte har någon egentlig equity i potten utan det är bara betet jag riskerar. Likaså betar jag som regel ut på turn när jag plockar upp färgdraget. Dock är jag inte mycket för att slå upp låga SC UTG just för att undvika dylika lägen.

Postad
Så om du visat styrka och höjer 5x BB pre-flop check/foldar du en låg bräda då?

A) Jag öppningshöjer i stort sett aldrig så mycket. Det är typ 2 gånger pott.

B) Jag CB:ar inte med 100% av min HD ur position, det är tomtigt.