Gå till innehåll

Att backa...


Ledrash

Recommended Posts

Efter en bra start har jag nu backat rejält i 2 dagar :/

Igår gick jag -$100 på bara en timme, vilket aldrig hänt förut.

(Spelar NL 0,15/0,25)

 

Vad har ni för förslag för att jag ska ta mig ur detta å börja plussa 20-50 per dag igen? :)

 

Vet att sådant händer, d e därför jag inte e helt deprimerad å springer runt å grinar ;);)

 

Några förslag?

 

ty

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du haft en bra start i 4-5 dagar och nu förlorat ungefär det på 2 dagar så låter det helt naturligt.

Är du en vinnande spelare, inte tiltar sönder eller spelar på för höga nivåer så kommer troligtvis svackorna vara mindre än topparna.

Det kommer komma nya toppar (och svackor, kanske i 3 dagar till)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du haft en bra start i 4-5 dagar och nu förlorat ungefär det på 2 dagar så låter det helt naturligt.

Är du en vinnande spelare, inte tiltar sönder eller spelar på för höga nivåer så kommer troligtvis svackorna vara mindre än topparna.

Det kommer komma nya toppar (och svackor, kanske i 3 dagar till)

 

Har spelat någon månad eller två :) I början spelade jag mest SnG, men slutade med det efter att ha spelat 75+ stycken och bara gått +$4. Haha.

Då slösade jag litet tid på FL 0,5/1. Gick stadigt uppåt men efter en förlust stund valde jag att testa NL och märkte att man får betydligt bättre betalt för sina händer än vad man får i FL varför jag började med NL för 18 dagar sedan. har plussat 14/18 dagar, men aldrig backat såhär mkt å dessutom bara på en timme! YAIKS!

Är det värt att ta en paus i någon vecka eller så? (åker bort om 1½ vecka utan pokermöjligheter) eller ska jag spela på tills jag åker bort.

 

Det blev litet rörigt, hoppas ni förstår :)

 

ty

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har spelat i 18 dagar totalt.

Min längsta downswing (hittills) var ca. 1 månad, alltså 1 månad utan att gå plus.

 

Tycker du har spelat allt för kort tid för att börja oroa dig.

 

Jo, 18 dagar NL iaf.

 

Ok 30 dagar e litet jobbigt, men min bankrulle klarar nog inte 30 dagar med -100 :(

har ju bara 600 ungefär :/ eller fan, nu e d nog bara runt 500 efter mina senaste dagars nedgång :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändrade första inlägget lite. :D

 

Tänk på att 1 månad inte heller behöver vara så länge, det finns många som har mycket längre/värre downswings.

 

Som sagt, tappa 4 inköp är vanligt men visst känns det hårt att ha en sån dag. Men det är bara att bita ihop och ofta tar man igen det på en/några dagar.

 

Ser man bara till att ha rullen för nivån man spelar på så klarar man sig.

 

Om du har möjlighet till lägre nivåer (ex. NL10) så gå ner dit ett tag och jobba tills rullen gått upp lite igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får hoppas det.

Även fast självförtroendet är på topp när det går bra, å klarar sig rätt bra även när man går litet minus efter en dag.

Men nu gick det totalt i botten! Hur skall man våga sig tebax? ;)

 

Tidigare även fast jag backat 2-3 inköp på bord så har jag spelat tillbaka under kvällen å slutat på plus. Men nu vågade jag inte ens fortsätta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...