Gå till innehåll

Spela 2k händer om dagen - variansen


Stig_Wallby

Recommended Posts

Hej!

 

Om vi säger att du spelar 2000 händer per dag i en månad, hur stor förlustsession kommer du räkna med att någon gång under månaden stöta på? Är det sannolikt att du stöter på en lång breakevenperiod eller downswing?

 

Jag försöker bara komma underfund med vad jag ska förvänta mig för svängningar i pokern. Någon som har lust att ge en graf på kanske 2-3 månadsresultat så skulle det uppsakattas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar alltså att man tar 60k händer, delar upp dem i 30 enheter om 2k händer och vill titta på vad det största backresultatet är i en av de 2k-enheterna?

 

Det blir ju skillnad på det och att ta största backsträcken på 2khänder (som ju kan sträcka sig över två dagar).

 

Vad räknar du som "vänta sig"?

 

50%+ av tiden?

 

30%?

 

20%?

 

Anyway, det är ju inte särskilt svårt att skriva en simulator som svarar på det här.

 

Fast jag kan ju börja med att säga att du är en rätt jäkla ovanlig spelare om du orkar grinda 60k händer i månaden varje månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du tillräckligt dålig kommer förlustsessionerna vara för evigt om du lirar 2000 händer /dag

 

i en evighet rymms oändligt många sessior då alla hans motståndare time:ar out utan DP. så inte ens med maximalt dåligt spel kan man klara att vara förlorande i en evighet. en evighet är för övrigt en väldigt lång tid :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren!

 

Ja som ni märker så vet jag inte riktigt vad jag är ute efter. I grund och botten är jag bara ute efter att förstå variansen i poker antar jag, och jag vet faktiskt inte vad jag ska fråga för att lättare göra det. Om ni har några tips på bra artiklar om varians eller liknande så skriv gärna dem här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med, det går att folda utan att nån bettar, går att syna allas allin utan att du har något, är helt säker på att du kan loosa varje session på 2000 händer om du är tillräckligt dålig. högst tvivelaktigt om nån är det bara.

 

I princip är det ju bara att folda varjehand innan showdown så kan du aldrig plussa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med, det går att folda utan att nån bettar, går att syna allas allin utan att du har något, är helt säker på att du kan loosa varje session på 2000 händer om du är tillräckligt dålig. högst tvivelaktigt om nån är det bara.

 

I princip är det ju bara att folda varjehand innan showdown så kan du aldrig plussa...

 

eftersom det är möjligt att en går in, postar blind och sedan disconnectar innan du har hunnit klicka kommer det i en oändlighet uppkomma 2000sådana i rad förr eller senare.

 

letar du tillräckligt länge i talet PI hittar du 1 miljard 1or i följd för eller senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag kan ju börja med att säga att du är en rätt jäkla ovanlig spelare om du orkar grinda 60k händer i månaden varje månad.

 

planerar att spela 100k händer på 30 dagar nu.. kommer nog spy av poker

'

 

Varför?

 

för att det blir tråkigt när man grindar så pass mycket varje dag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag frågar så här då. Efter att ha spelat runt 30k händer en månad, bryr ni er om ifall ni ligger +-0, eller +- några inköp? När ska man börja oroa sig?

Att ligga back efter 30k händer är ett rätt dåligt tecken. Om man inte har stabil historia av att plussa under varande omständigheter så är det ett jävligt dåligt tecken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är realistiskt, 50k händer på en vecka?

Kan säkert gå i en vecka, om du inte har något liv i övrigt och inte behöver fixa med käk och sånt. Hjälper säkert också om du grindar med en eller flera kompisar som stöd. Men det är säkerligen inte särskilt nyttigt någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör hårdt!

 

funderar på att ta ett rejält maraton någon dag, kanske är bra. så man får lite avsmak för pokern.

 

vad är realistiskt, 50k händer på en vecka?

På vilket sätt är 7000+ händer per dygn realistiskt? :shock:

510 händer i timmen i 14 timmar per dag, 7 dagar i sträck. Uähh! Avsmak räcker nog inte för att beskriva det jag skulle känna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag kan ju börja med att säga att du är en rätt jäkla ovanlig spelare om du orkar grinda 60k händer i månaden varje månad.

 

planerar att spela 100k händer på 30 dagar nu.. kommer nog spy av poker

'

 

Varför?

 

för att det blir tråkigt när man grindar så pass mycket varje dag

 

Varför ska du göra det då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag kan ju börja med att säga att du är en rätt jäkla ovanlig spelare om du orkar grinda 60k händer i månaden varje månad.

 

planerar att spela 100k händer på 30 dagar nu.. kommer nog spy av poker

'

 

Varför?

 

för att det blir tråkigt när man grindar så pass mycket varje dag

LOL! Det är förmodligen bara för att jag är så trött men jag garvade till IRL när jag läste det svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi istället vänder det till sngs, hur många är det normalt att spela en dag? Hur många räknas till många? Hur många är riktigt många?

 

Jag hinner kring 10-12 i timmen när jag spelar SnG's. Sen hur mycket man spelar får väl du avgöra.

 

Okej. Jag spelar inte fler än typ 5-6st i timman då jag spelar, mest för att det inte finns så många höga sngs på crypto åt gången.

Provade dock att 8-10 tabla $55sngs och förstår inte hur folk kan göra något liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...