Gå till innehåll

Hjälp med förvaring av pokerpengar


CeDe

Recommended Posts

Självklar förstår jag att du bryr dej om även gratispengar och inte vill betala massa avgifter för att få ut dem men är väll värt det för att få tillgång till dem menade jag.

 

Jag valde främst Moneybookers för att det enda man behövde göra för att verrifiera kontot var att sätta in en viss mindre summa och ingen ringde till en, gillar inte att prata engelska i telefon något vidare.

 

Jag var tvungen att sätta in 20 pund innan jag plockade ut några pengar, tror det gäller även Neteller men det kan säkert någon annan svara bättre på här.

 

Med Moneybookers tog det för övrigt ca 1 vecka (5 bankdagar) att föra över till kontot märkte jag i dag vet inte hur snabbt det går med Neteller.

 

De flesta siter tror jag kräver att man tar ut på samma sätt som man sätter in pengarna på.

Hur är det med tex moneybookers eller Neteller kan man sätta in från ett konto och plocka ut med ett annat går väll i alla fall inte med VISA kort om jag fattat rätt.

 

Hoppas du hittar ett alternativ som passar dej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack för alla synpunkter kring VISA-kort. Om man nu skulle överföra med VISA blir det då billigare än med överföring till bankkonto? Är det tänkt att fungera så här: Pokerställe (Noble) --> VISA. Eller så här: Noble --> Neteller --> VISA ?

 

Ett tips för att slippa netellers växlingsavgift är att ange USD som din valuta på ditt bankkonto. Då tar dom inte den där 1.9% utan du kör på bankenskurs...

 

Låter ju klart avancerat detta. Pengarna jag redan har på kontot lär väl ska växlas till dollar för att det ska fungera? Och sedan vill jag ju ha svenska kronor igen för det är det jag handlar med. Jag förstår inte vad jag skulle tjäna på det, men utveckla gärna.

 

@Ulliz: Tack. Vad var det för avgifter för att ta ut pengar med Moneybookers då?

 

Verifiering säger du. Vad är det för verfieringar jag måste göra med Neteller och vid vilka tillfällen? Ska jag skicka in bild på min legitimation eller ska dom ringa till mig? Och varje gång jag ska överföra pengar ska jag då ringa och prata med Neteller eller kan jag bara tuta och köra på nätet utan att ringa dom?

 

Det där kan vem som helst svara på som känner till alla detaljer. Gärna baller som hade en detaljrik förklaring senast, men som sagt vem som helst annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför hålla på och krångla med netteller för?

Har ett konto och tycker bara det är totalt värdelöst.

 

Dom tar ut helt hutlösa utgifter tycker jag och du skickar ändå pengarna till visa-kortet (bank-kontot)

 

Vad är det för fel att ta ut pengar direkt till Visa.

Alltid gjort så och funkat hur bra som helst.

Förutom på UB då, då det inte funka. Spelar inte kvar där längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

visst är det dyrt med neteller, debitcard är inte direkt billigt att använda heller men det är jävligt praktiskt. många sajter skickar inte $ till CC nummer. lätt värt pengarna om du är en vinnande spelare

 

största fördelen me neteller tycker jag är i säkerhetssynpunkt; att du slipper lämna ut kontokortsnummer överallt

 

sen så går det att använda neteller nästan överallt på nätet

 

skicka in pengarna via WU om du nu hatar kort, fast då får du gå med kontanter till närmaste WU ombud. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...