Termos Postad 21 Juni , 2006 Rapport Share Postad 21 Juni , 2006 Mål och syfte Inspirerad av plantskolans affischpojke så ska jag nu prova och grinda SnG's. Jag kommer att spela uteslutande Turbos och börja på $5 nivån för att komma in i det hela. I takt med att (läs "ifall att") BR ökar pga. inkomster så kommer jag att klättra i nivå givet att jag har 100 inköp för nivån ifråga. Min förhoppning är att jag genom detta äventyr ska bli bättre på den beslutsprocess som speglar en turnering. Jag behöver bli bättre på att iakta stackar och placeringar mm. Kort om mig Person Är en för närvarande arbetslös pojke på 32 jordsnurr som...osv. Pokervana Har grindat FLT FR och en del NL micro (ett par år ca.). Har placerat mig på 5 finalbord i mindre MTT's samt kommit ITM i ytterligare ett antal. Summerat så kan man väl säga att jag plussat lite på pokern men inte blivit rik. SnG spelstil Har tänkt att köra en standardstil initialt (TAP -> TAG -> LAG) så får vi se hur långt det räcker. Jag kommer att försöka posta lite händer får varje dag men dagboken är mest till för att jag ska få skriva av mig och inbilla mig att någon annan bryr sig. Wish me luck! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Termos Postad 21 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 Juni , 2006 Speldygnet 2006-06-20 En ganska bra dag, åkte på en del onödiga pushar i mellanskedet men överlag så gillade jag spelet. Är lite kluven till bubblan, "To be aggro or not, that is the question". Som jag ser det så är det ett utmärkt tillfälle att stjäla mycket på men samtidigt så synar ju folk med det mesta på denna nivå. Tror jag behöver tänka mig för lite mer, dvs. storstack synar/BB synar om han är väldigt short osv. Resultat 41 spelade ITM: 37% ROI: 35% ITM från bubblan: 90% Pengar: +$79.5 ITM Fördelning: 9:4:2 Behöver väl inte tillägga att jag tar dessa med en nypa salt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 21 Juni , 2006 Rapport Share Postad 21 Juni , 2006 Vilken sajt spelar du på? Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fl0w Postad 21 Juni , 2006 Rapport Share Postad 21 Juni , 2006 Är en för närvarande arbetslös pojke på 32 jordsnurr som...osv. Varför skriver man "jordsnurr"? Jorden snurrar runt sin axel på ett dygn, det borde heta solsnurr? Eller är jag ute och cyklar? Nåväl, back on topic. Lycka till, skall bli intressant att följa! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Termos Postad 21 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 Juni , 2006 Cyntax: Tack, Ongame/PokerNetwork fl0w: Tack, "jordsnurr" lät tramsigt kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
icahero Postad 21 Juni , 2006 Rapport Share Postad 21 Juni , 2006 jordsnurr = kp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 21 Juni , 2006 Rapport Share Postad 21 Juni , 2006 "jordsnurr" lät tramsigt kul. Det låter lite lagom fjortis tycker jag. Inte för mycket alltså, utan alldeles lagom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
granath Postad 21 Juni , 2006 Rapport Share Postad 21 Juni , 2006 Jorden snurrar även runt solen...väl? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Termos Postad 21 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 Juni , 2006 Ursäkta formatet, Ongames turneringshistorik är kass. Blinds, 50/100, 9 spelare Jag Pocket JJ Mellanposition Ej shortstacked Ganska tidigt i min tight/passiva fas Action Preflop 1 tidig miniraise Jag synar bara (misstänker starkt att en shortstack kommer att ställa) Flop xxQ rainbow Tidiga positionen bettar halvpott Jag foldar, vill bevara marker Tidiga positionen visade sig ha träffat bottenpar med Axs, shortstacken hade KQ och vann, jag hade tagit en till J på river om jag stannat kvar. Skulle ni ha spelat annorlunda? Ställt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 21 Juni , 2006 Rapport Share Postad 21 Juni , 2006 Ursäkta formatet, Ongames turneringshistorik är kass. Blinds, 50/100, 9 spelare Jag Pocket JJ Mellanposition Ej shortstacked Ganska tidigt i min tight/passiva fas Action Preflop 1 tidig miniraise Jag synar bara (misstänker starkt att en shortstack kommer att ställa) Flop xxQ rainbow Tidiga positionen bettar halvpott Jag foldar, vill bevara marker Tidiga positionen visade sig ha träffat bottenpar med Axs, shortstacken hade KQ och vann, jag hade tagit en till J på river om jag stannat kvar. Skulle ni ha spelat annorlunda? Ställt? Troligen ställt preflop men det blir ju lättare med HH Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 21 Juni , 2006 Rapport Share Postad 21 Juni , 2006 Nu ser man inte stackstorlekar o sånt, men jag hade nog ställt preflåpp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Termos Postad 21 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 Juni , 2006 Jag var inne på att ställa med men jag tänkte som så här: Jag ställer, shortstack synar och all andra foldar....eventuell vinst men inte mycket (shortie hade 200 marker) Jag kallsynar, har överpar och ställer på floppen = mer chips till mig. Så här i efterhand så kan man ju diskutera vad som ger mest, men vi var samtidigt rätt tidigt i turren och jag hade ingen lust att syna ifall någon i sen position ställde. Tycker mellan par som JJ-77 är luriga...kanske är det fel att mest jaga sets tidigt i turren och istället riskera att åka som 7-8:a? Det betalar jag lika mkt som att åka på bubblan så.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Termos Postad 21 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 Juni , 2006 Speldygnet 2006-06-21 Klar för dagen med SnG's (35st). Ongame's turneringsserver verkar strula så... Spelade ganska dåligt merparten av dagen. Började pusha för tidigt i turrarna och åkte på onödiga 60/40 situationer. Resultat 76 spelade ITM: 39% ROI: 26% ITM från bubblan: 91% Pengar: +$107 ITM Fördelning: 12:9:9 Sitter och lirar en $11 MTT på party just nu...den som började 18:30 ET. Någon annan här på pf som är i den? Klar med MTT'n. Låg bra till, dubbla snittet halva turren och sen strax över snitt. Blindsen ökar (BB=600, stack = 10000) reraisar en snubbe AI (AK) som steker och synar med AQ....river = Q. Kaputt!!! Tänkte som så att pengarna tillbaks struntar jag i....visa hans TT-KK och ge mig ett A så jag kan ta finalbordet. Slutade som 179:a av ~800, ~90 för ITM. Pörskans, det kändes som min turre ju Jaja, thats life. Måste säga att Partys MTT kändes bra...ska nog prova dom lite mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Termos Postad 22 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2006 Turbos suger! Haha, jag har förlorat i princip allt jag ställt och tvivlar på om Turbos är formatet för mig. För att få tillbaka lite motivation så bytte jag till vanliga SnG under dagen... Jämförelse av dagens spel Placeringar 13st Turbo SnG 1. 0 2. 2 3. 2 4. 1 5. 5 Ställer när det är runt 5-6 spelare kvar och blindsen går upp 6. 1 7. 2 8. 0 9. 0 10. 0 Placeringar 8st vanliga SnG 1. 4 2. 2 3. 0 4. 1 5. 0 6. 1 7. 0 8. 0 9. 0 10. 0 ITM: 30.7% vs. 75% ROI: behöver inte ens räkna på det.... Ja, vad kan man säga...positiv varians??? Psykologi??? Strunt samma, funkar det så funkar det, hoppas det håller i sig ett tag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Termos Postad 22 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2006 Fick prexis en Royal Flush i hjärter...min 5:e royal på det här nätverket. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Termos Postad 22 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2006 Speldygnet 2006-06-22 Klar för dagen, 26 st blev det. Resultat 102 spelade ITM: 41% ROI: 32% ITM från bubblan: 89% Pengar: +$179 ITM Fördelning: 17:13:12 Tycker att spelet förbättrades avsevärt när jag gick ifrån Turbos. Spelarna blev vettigare också. Glad Midsommar på er alla och skit i pokern när ni är fulla! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts