Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

HORSE tror jag är väldigt jobbigt att genomföra, för många spel, för många regler. Jag skulle kunna tänka mig att vi kör ett HORSE-event för alla hardcore-spelare utanför TSOP istället, med kanske lite högre buyin typ 200 + 20 kr.

Alltså, som jag sa. TSOP ska vara en blandning av olika spel och bettingtyper. Alltså vill jag inte bara ha no-limit/pot-limit events utan mixa in några limit-spel också. Sedan tycker jag att PLO och PLO8 är rätt likt och att FLO8 är lite mer skicklighetsbaserat än PLO8. Jag tror inte att det blir en "callingstationfest", men visst kommer folk syna mer. Det är naturligt eftersom det är limit.

Postad

Jag är helt med Zalon här, Horse blir krångligt och vi borde ha något limit-spel också, därav gärna FL Hilo.

Angående "mupp-spel" så tycker jag razz eller stud hi vore kul. Stud Hilo är väl det folk kan sämst och är nog svårast att få med de lite mindre rutinerade på.

Postad

Alltså... så här tycker jag:

Om folk fattar Omaha HiLo och Stud Hi, så förstår jag inte varför de inte automatiskt skulle fatta Stud HiLo.

Hur krångligt är Razz egentligen? Det enda som är krångligt är vems tur det är att agera, men det är inte krångligare än att någon som är bra vid bordet kan upplysa alla om det.

Med andra ord, om vi ska spela ett av krångelspelen, så borde vi klara av att spela Horse med. Jag tycker det skulle vara tråkigt att spela en hel Razz-turre iaf, så kul är det inte... Därmed inte sagt att jag inte skulle vara med...

Postad

Problemet är ju att folk knappt kan Omaha high/low och 7 card stud. Och om vi då ska köra en mix av dessa spel tror jag det kan bli stor förvirring, plus att det blir jobbigt för att man måste hålla koll på hur man ska dela korten och vem som ska agera först (i stud-spelen). Det brukar ju t ex vara lite rörigt när vi spelar DC, och då har vi ändå hyfsat bra koll på spelen. Tänk dig då när nån som knappt spelat stud high/low ska försöka vara dealer och samtidigt hålla koll på sina egna kort, det kommer bara bli struligt tror jag.

Men jag är som sagt för att sätta ihop en 8-manna HORSE för oss hardcorespelare istället med lite högre buyin än i TSOP, typ i 200-300 kr trakten. Det tror jag skulle kunna vara jättekul faktiskt, men det är ju ett helt annat evenemang :)

För övrigt blev jag väldigt taggad på Razz efter förra DC:n :)

Postad

Det tror jag tyvärr kan bli jätterandom (på samma sätt som NL 2-7 skulle bli det). Men vi kan definitivt ha med det som ett alternativ, så får väl folk rösta på det de gillar mest.