Gå till innehåll

inför TSOP 3


Zalon

Recommended Posts

Jag ska slänga ut ett mail lite senare idag om resultat från omgång 2 och sånt ... i den här tråden vill jag ha konstruktiv kritik om de två första omgångarna. Alltså saker som var bra och framförallt saker som kan göras bättre.

 

Innan ni börjar skriva ... TSOP 3 är inte aktuellt på några månader. Det blir tidigast av när jag börjat jobba och känner att jag har tid att fokusera på sidoprojekt, dvs nångång i oktober-november som tidigast. Varför ha en sån här tråd nu? Jo, för jag tror att om det finns klagomål så är det bättre att vi skriver ner det nu när det är färskt. Annars finns risken att ni glömmer bort saker och ting.

 

 

Lista på förbättringar

 

- enkelt varningssystem. Man får en varning när man snackar i en hand som man inte är med i (typ "du måste ju syna nu" eller "wow nu ligger både flushen och straighten"), när man prefoldar, när man visar sin hand under en pågående hand. När det blir aktuellt så listar vi alla grejer som inte är tillåtna. När man fått 3 varningar får man stå vid sidan i 5 min. Får man ytterligare 3 varningar så utökas straffet till 10 min osv osv. Tanken är inte att jag ska vara nån form av polisenhet, jag blir faktiskt förvånad om någon skulle lyckas komma upp i 3 varningar.

 

- färre men större turneringar. Nästa omgång så kör vi kanske 6 turneringar men försöker vara lite fler (snitta 20 spelare kanske?).

 

 

Jag är öppen för alla förslag (om poker alltså) så kom gärna med kritik och synpunkter om ni har några. Hellre det än att jag får höra att det är fel på blindsstrukturen fem minuter innan premiären av nästa omgång ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej då, jag kan väl skriva lite.

 

Till att börja med var lokalen grym, fler turneringar där tack!

 

Förslag 1: Förbjud oskicket att lyssna på musik under turneringen. Poängen är väl ändå att det ska vara lite socialt?

 

Förslag 2: Eeeeeh, kanske lite längre första rast? Säg 20 min i stället för 10?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kommer kanske orka med nåt jättebautainlägg...så jag delar upp det i mindre vartefter.

 

 

1:Jag håller med Ulf, inga jävla mp3'spelare. Orkar man kånka med en vinylspelare är det ok med mig.

 

2:Raster på 20 är lite för långt. 15 räcker för att sträcka på benen och kissa på varandra.

 

3:Sen är jag på linjen att ha färre men större turneringar. Dels blir det mer prestige och samtidigt strul för fixarna (läs:jonas).

 

4: Sen att man bumpar buyinen till 75-125.

 

5: Bracelets jao. Finns en affär som heter Glitter i Tebban, de säljer Bling Bling billigt. vilket företaget skulle heta från början...men bredbandsbolaget började tjaffsa...BBB lixom.

 

6: Nu var det oundvikligt iochmed thörne och ex-medlemmen i TEP hans, men vi bör sträva efter att gjuta fast medlemmarna ordentligt. Eftersom vi har färre events blir det mkt lättare att försöka se till att alla kan till specifika datum.

 

7: Innan varje event börjar så spikar man datum för nästa spel. Meddelar man alla i förväg (på mail och på forumen) att datumet för nästa ska spikas direkt så tar folk med sig kalendrar och så eller så tänker de till lite och har halvbrakoll på sina kommande helger.

 

8: Göra ytterligare ansträngingar för att engagera TSOP spelare på forumet. Jag är rätt säker på att Ulfs kompisar sitter och ronkar framför datorerna precis lika mkt som vi andra. Det är bara att adda TEP-forumet som en anhalt på de olika sidor man besöker dagligen:

 

- DN.se,

- Aftonbladet.se

- pussyparadise.com

- pokerforum.nu

- IMDB.com

- hotmail.com

- ratemypoo.com

- piratebay.org

 

 

 

Ses imorn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, alltså. Jag håller med i övriga kritiken (förslagen)

 

Jonas, jättebra fixat.

Egentligen har jag bara en sak att gnälla på, och det är den groteska storleken på blindsen på final table i heads upen. Detta gnäll kommer inte bara för att jag åkte ut på bubblan, utan för att jag tycker att det blev lite väl mycket gamble på slutet. Jag tror i och för sig att du, Jonas håller med mig, och att det inte riktigt var tänkt att så många skulle vara kvar så länge. Men jag nämner det ändå för att det inte skall glömmas bort.

 

Sen tycker jag spontant att det till varje turnering vore kul om det kom lite nytt folk. Vad jag menar är att det vore kul om vi kunde försöka fixa så att varje gäng bjuder in en nykomling varje gång så att man får lite mer träning i att spela mot okänt motstånd. Annars utvecklas man ju inte som pokerspelare, snarare tvärt om...

 

Till sist vill jag rikta ett lite beundransvärt "nice spelat" till NoQ som lyckades vinna så mycket i TSOP2. det kan liksom inte bara ha varit tur.

 

Fylleslask i sommar någon?

-Mot den första melonen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, alltså. Jag håller med i övriga kritiken (förslagen)

 

Jonas, jättebra fixat.

Egentligen har jag bara en sak att gnälla på, och det är den groteska storleken på blindsen på final table i heads upen. Detta gnäll kommer inte bara för att jag åkte ut på bubblan, utan för att jag tycker att det blev lite väl mycket gamble på slutet. Jag tror i och för sig att du, Jonas håller med mig, och att det inte riktigt var tänkt att så många skulle vara kvar så länge. Men jag nämner det ändå för att det inte skall glömmas bort.

 

Om man bortser från allt ringande och fixandet med mail och leaderboard så är det här det som jag lägger ner mest tid på. Jag har jobbat aktivt för att turneringarna ska bli så lite all-in fester som möjligt. Samtidigt så vill man inte sitta i 12 timmar och lira. Det är en svår balansgång och följden blir att vi nog satsar på färre och större events.

 

Sen tycker jag spontant att det till varje turnering vore kul om det kom lite nytt folk. Vad jag menar är att det vore kul om vi kunde försöka fixa så att varje gäng bjuder in en nykomling varje gång så att man får lite mer träning i att spela mot okänt motstånd. Annars utvecklas man ju inte som pokerspelare, snarare tvärt om...

 

Jättebra idé ... upp till de som är kontaktpersoner att rekrytera nytt folk helt enkelt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ang att vara på åkerbyvägen igen ... jag vet att en del ställde sig i centrum, men var det egentligen något problem att använda gästparkeringen? 3kr/timme eller 25kr för ett dygn blir ju 5kr per person om man kör en fullsatt bil. Jag kan även tänka mig att vi ger en del av raken till de som kör bil. Problemet med långa breaks är ju att folk skuttar iväg längre från lokalen och drar över tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

5: Bracelets jao. Finns en affär som heter Glitter i Tebban, de säljer Bling Bling billigt. vilket företaget skulle heta från början...men bredbandsbolaget började tjaffsa...BBB lixom.

 

 

Jag ska kolla möjligheterna. Jag tycker inte det är så intressant om det är något plastjunk som folk ändå inte vill ha på sig. Hela poängen är väl att man ska kunna visa att man är mästare och samtidigt inte se ut som ett spån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bidrag för att parkera?

 

Hur jävla lazy är folk så att de måste åka bil? (jag inkluderat)

 

skärpning, ska vi ha turneringar så centralt får folk inte hålla på att vara lama och whinea om det. Vem tvingar dem att ta bilen?

 

om det är så kris så borde de kommande 15 mins breaksen räcka för att ställa om parkeringskivan.

 

den enda anledningen till nån sorts parkeringsbidrag vore om arrangörerna behöver parkera för att de fraktar med bord odyl.

 

men som sagt, är vi på åkerbyvägen igen tycker jag att en 15 mins break räcker för att fixa med parkeringskivan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att idén med parkeringsbidrag är sjyk...

 

Vore dock nice med en rast på 25 min. (Så att man hinner till Täby Centrum, handla mat, och tillbaks. )

 

Alternativt kan man förklara för såna som mig att man måste ha med sig mat. vilket någon kanske också gjorde...

Jag är bäst :roll: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

ang bracelets ... jag har ett förslag som inte är jättedyrt.

 

gå in på heypokers vip-shop och kolla runt 1500-1600 VIP. Där finns det silverringar från EGO med pokermotiv. Det tycker jag är ett bra förslag som bracelets. Inte för dyrt och något som iaf jag kan tänka mig att ha på mig.

 

http://www.heypoker.com/v2/index.php?pageNum_products=2&page=26

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ha på sig under turneringarna eller tillsängs?

 

för då tycker jag att "Frank Dandy" kalsongerna är hetare.

 

 

Men seriöst så tycker jag ringarna är ok.

 

 

vad de än är så vill vi att de ska vara så jävla tricked out och bling blingade som bara fan.

 

Vi borde gå in på glitter och kolla vad de har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Dags att ta upp tråden igen?

 

Förslag på turrar som ska vara med och inte med?

 

Själv vill jag spela följande:

 

Plomaha

Plomaha HiLo

Horse

NL Holdem

HA (Pl Holdem+Plomaha)

 

Dessa tycker jag är mindre bra alternativ

 

PL holdem

Rebuy-turnering

 

Jag ställer mig sedan neutral till:

 

HU

Fl Holdem

 

 

Tror spontant på att de andra (mindre pokergalna människorna) minst av allt vill spela

 

Horse

Rebuy

Plomaha HiLo

 

Men detta gissar jag bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker som förut att det vore kul med åtminstone 16 pers per event. Annars känns det knappt som ett "event". Därmed vill jag hellre spela färre turrar än många små.

 

Frågan om inköp blir en viktig fråga om man vill ha med mycket folk, men jag tror spontant att det inte blir några problem att betala 100 spänn för folk. Sedan vad main eventet ska ligga på beror lite på hur många vi tror kan vara med. Är det samma 16 kan man kanske ta 200, men är det många kanske det räcker med 100-150?

 

Hur som helst, det känns som om att vi borde slaska fram ett gäng på 10 pers, (minst) som ställer upp på att vara med på samtliga turrar med något enstaka undantag, och sen gör vi en lista på folk vi tror vill vara med då och då.

 

Folk som jag tror kan tänka sig vara med på samtliga:

 

Jonas A

Andreas H

Ulf M

Pelle M Jr

NoQ

Shams(?)

Hans(?)

Mr Cookie(?)

Tornie

Pinnen

Olof

Magnus(?)

Jonas Rosenberg

 

Sen kan jag göra en kort/lång lista över mer eller mindre tänkvärda gäster som om de kan vill vara med på många. Denna lista toppas av

 

Öster

Mathias (Pinnens polare)

 

Folk från KTH som jag känner bra/vet vilka de är:

massor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Externa får vara med i mån av plats, men de får kontakta mig först så jag vet att de kommer :) Sen beror det så klart på vem som har lokalen, den personen bestämmer ju också vilka som får komma.

 

Känns dock tveksamt att vi kommer att spela HORSE, främst pga intresset. Jag kan höra av mig om det blir en HORSE-turnering.

 

Jag ska starta en ny tråd om TSOP3, där jag sammanfattar mina tankar och tar upp de grejer vi måste lösa för att det ska bli av men jag kan väl kommentera spelen lite kort:

 

Följande spel känns ganska gjutna:

 

Premiär Hold'em Event (kan eventuellt gå ihop med någon annan hold'em-event)

HU

Main Event

PL Omaha

FL Omaha 8 or better

 

Sedan tänker jag att vi kompletterar med 1-2 Hold'em events och eventuellt ett event till med något mer udda spel.

 

Jag vill att de events vi spelar ska innehålla en blandning av olika typer av spel och bettingstrukturer, därför föredrar jag t ex att vi spelar FL Omaha 8 or better istället för PL (sedan tycker jag att PL Omaha8b är väldigt likt PL Omaha). Av den anledningen ser jag också gärna att vi försöker lägga till ytterligare något limit-spel, typ limit hold'em, razz eller stud.

 

Men jag återkommer när jag har mer info :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner mer för att ju mer vi blandar desto mindre chans är det att någon annan än vi 4-5 som är fast i pokerträsket kommer.

FL Omaha HiLo låter som en callingstationfest av sällan skådat slag. Jag vet inte varför just denna ska vara FL dock. Finns det någon särskild anledning till det? Det funkar men anledning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...