Gå till innehåll

Railbird: Söndagsturrar 25/6


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 124
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

jo det är sant.. men du hade endå 4 st efter dej.. som måste ha förstått att du ville stjäla från en short..

 

eller hur resonerar du där?

 

för jag tror om inte du hade höjt hade garanterat nån av dom som är kvar höjt.. QJo är ju ändå en överskattad hand..

 

Nu är bettan ute så jag kan förklara.

 

Blindarna är 600-1200, bettan har 7000 nånting på big blind, och de tre stackarna emellan har 15-25k vardera.

 

 

Foldas fram till mig och jag betar 3000 nånting, vilket är tillräcklifgt att sätta press på mellansittande stackar som behöver något som liknar en hand för att spela. Höjer dom så har jag en enkel blixfold. Svårt för dom att syna också, eftersom bettan på big blind är hyfsat shortstackad (men kan höja, och då får jag chansen att höja en gång till). Dom lägger sig alltså väldigt ofta. Men höjer dom så lägger jag mig blixtsnabbt.

 

Gamla bettan har spelat väldigt tight, och kommer bara att spela om han har ett par eller ett Ax. Jag har bestä,mt mig för att syna bettan (jag hade lika gärna kunnat beta 8K direkt för bettan vet om att jag kommer att syna, men då riskerar jag för mycket om de mellanliggande stackarna har en hand.

 

Om vi bortser från bluffar från mellanliggande stackar kommer jag få omspel av någon av dom runt 15% av gångerna om de är tighta, och en all-in av bettan kanske 20% av gångena. De 20% av gångerna som bettan spelar vinner jag runt 35-40%. Klart EV+ att försöka stjäla och tvångssyna bettan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gdaily, vad hade du i handen innan du åkte??

 

Bluffade med 54o, så det var en enkel läggning, trots öppet stegdrag på turn...

 

Plats 407, så $502.. vet ju att man bara får syn av riktigt bra händer 7 platser från nästa hundralapp i prispengar :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...