Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bakgrundsfakta:

Generellt är jag en motståndare av slöspel, då jag haft en dålig period och åkt på några extrema utdragningar. Jag inser dock att det finns vissa situationer när det är att föredre.

Bordsstämning

Är ett vanligt 2/4 bord med avg pot på drygt 100$. Jag har suttit vid bordet ca 15 minuter. Jag känner igen majoriteten av spelarna och vet hur de spelar i stort sett. Har annars inte så stor koll på spelet då jag multitablar med 2 limit bord samtidigt, men som sagt jag känner till de farliga spelarna på denna nivå.

Folket runt bordet sitter med i snitt en bra bit över max buyin så det är rättså hög nivå på spelarna.

Spelet

Table: Everybody Hurts

Normal Table No Limit 2/4

Seat 1: fi1 ~400$ (Small blind)

Seat 2: fi2 ~400$ (Big blind)

Seat 3: fi3 ~150$ (fisk, som dubblat upp när han callade min all in pre flop med lågt PP)

Seat 4: fi4 ~800$

Seat 5: Fadeh ~430$

Seat 6: fi5 ~900$

Seat 7: fi5 ~800$

Seat 8: fi7 ~500$

Seat 9: fi8 ~800$

Seat 10: fi9 ~400$ (Button)

Fadeh was dealt: [ K :heart: , K :spade: ]

OpeningBetRound

fi1 : Posts small blind 2

fi2 : Posts big blind 4

fi3 : Calls for 4

fi4 : Folds

Fadeh : Raises for 16

Drar en standardraise på 3BB+1BB*antal limpare. Detta är tredje handen irad jag raisar pre flop. Har faktiskt lyckats få AJ, AA och nu KK på rad. Tror folket runt mig börjar bli lite trött på mig och jag förväntar mig syn av minst en. De tidigare potterna med AA och AJ tog jag bägge då jag följde upp på floppen.

fi5 : Folds

fi6 : Folds

fi7 : Folds

fi8 : Folds

fi9 : Calls for 16

Detta är en spelare jag känner väl och brukar vanligtvis spela på dessa bord och går till synes generellt med vinst. Att han synar från button säger i stort sett att han sitter med ett PP av någon slag även om han kan sitta med AK-Q eller suited connector också.

fi1: Folds

fi2: Folds

Flop

Dealing Flop: [ A :club: , 8 :heart: , 3 :spade: ]

(Pot = 42.00 $)

Ville inte direkt se esset men vad gör man. Följer upp då jag antar han sitter med PP av något slag.

Fadeh : (414.00$) . Bets 16.00

Bettar ett bet som är ute efter att kontrollera vad han har. Har han missat floppen är jag övertygad att han kommer folda och sitter han med någonting kommer han syna. Raisar han mig är det troligen en steal. Eventuellt kan han raisa med AQ/AJ.

fi9 : (384.00$) . Calls for 16.00

Detta gör att jag tror han sitter med AK,88,33 till största sannolikhet. Detta är ett tillfälle då jag kan förstå att han slöspelar, problemet är bara att jag vet att han slöspelar. Och då jag är en rättså aggresiv spelare när jag väl är i en pott så vet han att jag kommer troligtvis fortsätta skjuta in nya bets på senare gator.

Turn

Dealing Turn: [ K :diamond: ]

(Pot = 73.00 $)

Jaha, där sprack hans slöspel och om jag känner han rätt kommer hans reraise på denna gata.

Fadeh : (398.00$) . Bets 36

fi9 : (368.00$) . Raises for 72

Oväntat :) Att han miniraisar betyder antingen att han vill stjäla potten eller att han har något riktigt bra. Sitter han på AK finns möjligheten att han foldar för en kraftig reraise, men sitter han med 33 eller 88 (AA hade han raisat med pre flop) kommer han gå med.

Fadeh : (362.00$) . Raises for 252

fi9 : (296.00$) . Raises for 368 and is all in

Fadeh : (146.00$) . Calls for 44

Lyckades få in hela stacken och det känns skönt. Beräknar kallt med att fi9 sitter med 1 out inför river. Har förlorat såna här potter innan men måste erkänna att jag förväntar mig denna pott nu.

River

Dealing River: [ 7 :spade: ]

(Pot = 809.00 $)

Fadeh : Shows cards

fi9 : Shows cards

Showdown

Fadeh [ K , K , K , A , 8 - Three of a kind ]

fi9 [ 8 , 8 , 8 , A , K - Three of a kind ]

Result

Fadeh wins 809$

Avslutning

Detta var ett tillfälle då slöspel från hans håll var rättså ok. Problemet var bara att floppen inte innehöll några drag överhuvudtaget och jag därmed kunde sätta han på rättså specifika händer direkt. Fi9 hoppades väl på att jag satt med AK/AQ/AJ och att jag skulle komma ut på turn och skjuta massa nya bets. Dock hade jag inte slängt in en dollar till i potten efter floppen om inte en kung kommit för att jag skulle leda vid floppen med bara KK mot den motståndaren är en omöjlighet. Alltså, hans slöspel i denna pott gjorde att han förlorade en stor pott och han kunde inte vinna någonting genom att slöspela genom att jag inte lagt in en dollar till i potten. Ok, jag hade nog bettat med AK men inte med annat.

När slöspel har blivit praxis förstörs överaskningsmomentet och varför ska man då slöspela?