Valdin Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Nu när jag väl hittat hit kan jag slänga iväg en andra tråd Vad anser ni är lämpliga nivåer att ligga på iförhållande till bankrulle om man spelar NL 6-seats eller 10-seats tables? Säg att jag lägger in $300 och vill ha en hyffast konservativ hållning mellan nivåerna på BB's och min rulle, var bör jag ligga enligt er? Tack för ett bra forum förresten, har läst en hel del här innan jag kommit mig för att skriva något själv. Citera
jaha Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 3000big blinds för NL och 300big bets för limit. du kan alltså spela 0.05-0.10dollars NL och 0.5-1dollars limit. Citera
Valdin Postad 19 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2006 3000 BB för NL, känns svårt att respektera insatserna när alla sitter med 1-10$ och bettar 0.05-0.10$.. Kanske skulle vänta med att börja och jobba ihop lite mer pengar till bankrullen istället? Citera
jacobmal Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 3000 BB för NL, känns svårt att respektera insatserna när alla sitter med 1-10$ och bettar 0.05-0.10$.. Kanske skulle vänta med att börja och jobba ihop lite mer pengar till bankrullen istället? du spelar väl för att det är roligt? Citera
Valdin Postad 19 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2006 Nä det är inte speciellt roligt faktiskt. Ser det som ett extrajobb med fria arbetstider och fruktansvärt dålig ingångslön Edit: kan tillägga att diskussionerna och teorierna bakom spelet är betydligt roligare än att sitta och nöta varv efter varv och försöka att spela optimalt och framförallt undvika tilt. Citera
jaha Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Nä det är inte speciellt roligt faktiskt. Ser det som ett extrajobb med fria arbetstider och fruktansvärt dålig ingångslön Edit: kan tillägga att diskussionerna och teorierna bakom spelet är betydligt roligare än att sitta och nöta varv efter varv och försöka att spela optimalt och framförallt undvika tilt. bara jobba isåfall? känns som att spela poker utan att det är kul bara för pengarnas skull är totalt meningslöst och du kommer inte orka bli bra isåfall. allvarligt, vad får dig att tro att du faktiskt kommer tjäna pengar på det ens? Citera
Valdin Postad 19 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2006 bara jobba isåfall? känns som att spela poker utan att det är kul bara för pengarnas skull är totalt meningslöst och du kommer inte orka bli bra isåfall. allvarligt, vad får dig att tro att du faktiskt kommer tjäna pengar på det ens? Tror det kan vara en fördel att inte gilla spelandet för mycket. Jag gillar teorierna och diskussionerna som jag skrev. Läser fler timmar än jag spelar just nu, till skillnad från många andra nya spelare som hellre spelar än att läsa på först.. Men jag vet inte, du kanske tycker det är bättre? Citera
MJ Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 bara jobba isåfall? känns som att spela poker utan att det är kul bara för pengarnas skull är totalt meningslöst och du kommer inte orka bli bra isåfall. allvarligt, vad får dig att tro att du faktiskt kommer tjäna pengar på det ens? Tror det kan vara en fördel att inte gilla spelandet för mycket. Jag gillar teorierna och diskussionerna som jag skrev. Läser fler timmar än jag spelar just nu, till skillnad från många andra nya spelare som hellre spelar än att läsa på först.. Men jag vet inte, du kanske tycker det är bättre? På lägre nivåer kanske, men knappast på högre. Jag HOPPAS och TROR att det går dåligt för spelare som för att använda ett P.Ivey uttryck inte har "a true passion for the game" Citera
Valdin Postad 20 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2006 alltså, vinna är roligt, förlora är tråkigt - givetvis. att sitta och folda 8-9 av 10 ser jag inte som något roligt, som helhet. däremot att spela den sista handen och lyckas få me någon när man väl träffar den är oerhört peppande. poker har sina roliga och tråkiga stunder, tyvärr tycker jag dötiden gör att helheten känns som ett nötande i negativ bemärkelse, ungefär som ett rutinmässigt extrajobb. Citera
heltok Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 Tror det kan vara en fördel att inte gilla spelandet för mycket... att sitta och folda 8-9 av 10 ser jag inte som något roligt, som helhet. däremot att spela den sista handen och lyckas få me någon när man väl träffar den är oerhört peppande..... poker har sina roliga och tråkiga stunder, tyvärr tycker jag dötiden gör att helheten känns som ett nötande i negativ bemärkelse, ungefär som ett rutinmässigt extrajobb. tycker du ska lyssna på dina egna råd. försök spela korrekt och skit i att slaska sista handen. ett tips är att få in många händer per dag, sikta mot 2000-5000/dag så blir inte sista handen lika avgörande. Citera
Gäst Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 alltså, vinna är roligt, förlora är tråkigt - givetvis. att sitta och folda 8-9 av 10 ser jag inte som något roligt, som helhet. däremot att spela den sista handen och lyckas få me någon när man väl träffar den är oerhört peppande. poker har sina roliga och tråkiga stunder, tyvärr tycker jag dötiden gör att helheten känns som ett nötande i negativ bemärkelse, ungefär som ett rutinmässigt extrajobb. Ett uppenbart tips är att spela mer än ett bord samtidigt. Att exempelvis spela ett FL fullring bord tror jag inte någon tycker är särskilt upphetsande. Citera
Recommended Posts