jaha Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 har vunnit en del MTTs och det är därifrån 90% av mina pokervinster kommer. tycker MTTs är det roligaste och det är det jag är bäst på. dock börjar jag tröttna pga den enorma variansen. har inte vunnit någon betydande summa på 2 månader. spelar inte jättemycket, några turneringar i veckan. men samma sak varjew gång. blir förr eller senare utdragen där jag är klar favorit, typ 9 mot 1 osv eller har KK och är allin preflop mot AA eller något lika irriterande. såg iremmats statistik från hans 3:e plats i start 1 million guaranteed och han hade vunnit väldigt många potter utan showdown. antar att det är nyckeln? jag vinner många utan showdown men inte alls lika många. liksom man sitter med A9 på bb med ett 18bb i stacken och någon höjer 3bb från knappen med 20bb i stacken efter roundfold, jag ställer. rätt/fel? reraise och en flopp med Q-J-5 är ju bara fett jobbigt sen. alltså det jag söker är väl egentligen tips på bra moves. gärna handhistorik eller så... Citera
Myssion Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Spontant skulle jag säga att det är mer värde i en turre där du spelar mot vektajta och förutsägbara muppar, man kan mer eller mindre cruisa sig till höga placeringar utan att vara beroende av kort, än mot synmuppar (hade varit intressant att se in simulering av X antal sådana exempel och jämföra). Jättemycket av värdet ligger i FE. Nyckeln till framgång i det senare skede av en turre ligger mycket i förmågan att bluffa/stjäla, så det stämmer nog rätt bra att säga att pots won without showdown är viktig. Accumulation without confrontation som någon sa(skrev. Citera
sulla Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Mats SNG taktik fungerar bra även i MTT, förtsa 4-5 blindnivåerna ska du som mest lira JJ+ och kanske göra nån syn när det är billigt och du har position. Inga stölder. Efter det kan du börja stjäla när potten är ohöjd, faktum är att det är 1000 ggr lättare att sno ohöjda potter då folk som lagt in pengar i pott är mer synvilliga. Sno dem när du sitter i sen pos. I slutet av turneringen runt bubblan, brukar jag spela oerhört varierat, antingen väntar jag bara in och ställer när jag har grymma kort,m ibland superbluffar non stop. Beror på stack vs motståndare, och Blind vs stack samt vilka typer du sitter med. Ofta har du ganska bra koll på hur de lirar vid detta laget. Grejen är att inte förivra sig, är egentligen bara när max 10% av startfältet är kvar som du kan behöva börja stjäla/spela annorlunda händer. Innan dess funkar det oftast med jättesimpelt spel. Och som alltid, spela färre händer. Lira inte lägre PP om det inte är extremt billigt. Är du rädd för att bli utdragen med 1010,JJ,QQ,KK, vänta då på floppen så ser du tydligare var du står. Men tänk på att det också är en nackdel i många lägen. Möter du en AK men din KK lär du aldrig få in hans pott om inte sista K dyekr upp, däremot finns det ju chans att du får det om du trycker preflop. Citera
Recommended Posts