Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Lirar inte så mycke shorthanded men det börjar bli mer.

Jag har dock problem att spela händer som 33-88 tidig pos somt K3 från bb och träffad K.

Limp på låga pockets känns inte så lukrativt eftersom oddsen inte blir desamma som i fullhanded och när jag träffar ett TPpissK så har jag ofta svårt att ta mod till mig och försöka spela ut den så det slutar ofta med att ett A ramlar in eller att nån sätter riverstege/flush.

Tips någon?

Postad

Det finns ett par trådar om hur folk tycker man ska spela Högt kort + skitkicker från Mörkarna.

Jag spelar själv inte t.ex. K3o (förutom check på BB) och om jag sedan träffar en Kung så har jag väldigt lätt för att slänga den då faran för att vara Overkicked, någon har Set etc. är stor, samtidigt som sannolikheten är stor att man leder även kan vara stor men det är lätt att förlora pengar på sådant.

Även om man har odds att syna så brukar jag oftast slänga sådana Junkhänder då mitt Postflop-spel inte är det allra bästa, något som jag tycker behövs om man ska spela Junkhänder.

Händer som Kxs, Axs, SC etc. spelar jag ur blindsen ifall ett par går med just för att det är billigt och man siktar inte på TP utan en starkare hand såsom stege eller färg som man inte "kan förlora" på samma sätt med.

Jag tycker att man ska täppa igen sina läckor inom sitt spel och där spel på Blindsen kan vara ett bra eller mindre bra spel från egen sida men jag tycker att man ska kolla på lite andra läckor först i sitt egna spel. Men att försöka spela bra från Blindsen är en självklarhet ju längre in i spelet man kommer

När det gäller låga PPs så brukar jag oftast limpa i tidig pos och raisa i lite senare Pos om ingen annan har raisat, men det varierar. Kan även limpa i sen Pos och raisa i tidig Pos bara för att variera mig lite och inte känna mig så uttråkad och mekanisk.

MVH

//KF