Gå till innehåll

NLT - Klurig situation med QQ, vad göra?


Elninho

Recommended Posts

Keras sitter på plats 1 med 240.65

BOBBY sitter på plats 2 med 665.40

Glenn1 sitter på plats 3 med 818.95

Skying sitter på plats 4 med 156.35

Matisse sitter på plats 5 med 532.30

Elninho sitter på plats 6 med 1021.70

Diamond sitter på plats 7 med 1082.70

bastis111 sitter på plats 9 med 1124.65

labrass sitter på plats 10 med 225.00

 

BOBBY satsar s mörken 5.00

Keras satsar l mörken 2.50

 

Keras: --, --

BOBBY: --, --

Glenn1: --, --

Skying: --, --

Matisse: --, --

Elninho: Qs, Qh

Diamond: --, --

bastis111: --, --

labrass: --, --

 

Pre-flop:

 

Glenn1: Lägger mig

Skying: Syna 5.00

Matisse: Lägger mig

Elninho: Höj 25.00

Diamond: Syna 25.00

bastis111: Lägger mig

labrass: Lägger mig

Keras: Syna 25.00

BOBBY: Syna 25.00

Skying: Syna 25.00

 

Flop (Board: 5d, 2s, 4s):

 

Keras: Passa

BOBBY: Passa

Skying: Satsa 10.00

Elninho: Höj 135.00

Diamond: Höj 260.00

Keras: Lägger mig

BOBBY: Lägger mig

Skying: Lägger mig

Elninho: ???

 

Tycker själv jag spelar min hand väldigt basic/korrekt både pre-flop och på floppen. Skulle helst ha syn/fold från Fi för det blir onekligen klurigt nu när han raisar så lite. Det luktar ju ett set såklart, problemet är att jag har skäl att misstänka att Fi möjligen skulle kunna spela ett flushdrag eller ett lägre överpar på liknande sett. Har inga superreads men spelet han gör brukar vara ett ganska vanligt tillvägagångssätt på Svenska Spel. Hade Fi synat från en senare position hade jag kunnat sätta honom på set eller någon form av drag, eller möjligen ett mellanpar. Dock ser jag ytterligare ett problem i att han synar direkt efter min höjning eftersom möjligheten nu också finns att han har AA/KK. Två "bra" överkort till ett flushdrag känns inte heller som ett orimligt alternativ. Känns som att hans handrange bli rätt mycket större. Allt som allt känns detta som en ganska klurig situation, så vad göra? Shoot...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag håller med om att det är ett vettigt alternativ och det är definitivt värt att överväga. Problemet är att jag är ur position vilket gör det hela så mycket jobbigare. Hade jag haft position och motståndaren hade check-min-raisat eller liknande hade jag haft en relativt enkel syn. Men du har säkert rätt i att syn vore på sin plats även här. Ett omslag torde väl i varje fall vara uteslutet om jag inte vill commita mig själv? Ju mer jag tänker på det så känns detta som en sån där hand där varje alternativ känns konstigt/fel :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som en farlig flopp, kast! Ska du spela måste du ju reraisea och QQ känns inte som handen du vill riskera 200bb på där.

Tänk själv vilken hand du hade reraisat en bet, och en ordentlig reraise med?

Visst han kan ha färgdrag med par eller stegdrag men det har du i princip coinflip emot.

Ett annat alternativ är att syna och beta ut på turn för att se att han verkligen menade allvar.

 

(Höjer han 160 eller är det bara ytterligare han lägger in från scratch? Ändrar ju lite)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han höjde till 260 tot, alltså 125 för mig att syna. Jag håller med om det du säger, efter ett bet och ett raise är det ju inte så många händer man normalt gäller att återhöja med här. "Problemet" är dock att Fi Nr2 bara "fiskbettade" 10 spänn så han kanske inte ger min höjning lika mycket credit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...