Gå till innehåll

Ny bredbandprovider, tips pls!

baller

Recommended Posts

Dunka Östhammars Stadsnät!

Har inte haft några problem med dem!

Dock så är de inte billigast ..

Sedan har jag även UPC men de har haft avbrott 2-3 gånger under 4 månader och det är tok för mycket.

Vet dock inte om det är för "uppgradering" men palla ...

MVh

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kompis har jobbat på BBB's support. Det var visserligen nåt år sen men ändå. Enligt honom ska man inte välja deras tjänst som har högst fart (är det 24/1 nuförtiden eller) då de inte har tillräckligt med kapacitet i nätet och det är alltså därför som många BBB-kunder tappar kontakt med vissa spelsajter. Så om du ska välja BBB, ta då max en 10-tjänst för det klarar de av ;)

/TF

Länk till kommentar

ne, varken telia eller spray ser aktuellt ut, 18 månaders bindningstid på båda typ, orkar jag inte ha eftersom jag med hög sannolikhet har flyttar inom ett år... så det kanske blir bbb trots alla klagomål.. hur dåligt kan det vara? :lol:

Om du vill slippa bindningstid, så kanske TDC är ett alternativ? http://www.tdc.se . Väldigt låga priser också.

Jag har ingen aning om de är bra dock. Det kanske någon annan vet.

Länk till kommentar

ne, varken telia eller spray ser aktuellt ut, 18 månaders bindningstid på båda typ, orkar jag inte ha eftersom jag med hög sannolikhet har flyttar inom ett år... så det kanske blir bbb trots alla klagomål.. hur dåligt kan det vara? :lol:

Det går att fixa telia utan bindningstid. Vet ej hur men vet att fassan beställde det när jag bodde hemma och vi skulle sälja huset innom 4 månader. Var dock tvungen att ta det via kundtjänst (via webben måste man binda sig).

F.ö så är jag supernöjd med telia ADSL. Både när jag bodde hemma och när jag flyttade hemifrån. Om än lite sämre hastighet nu (maxar 1.3 mb/sec, kunde komma upp i 1.9 mb/s hemma) men bor väll längre ifrån en station nu än vad jag gjorde när jag bodde hemma.. Tror jag haft en downtime och det var när orkanen härjade ;)

Länk till kommentar