Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har begynt å spille SH NL...er ganske dårlig, klarer ikke vinne på NL 0.05/0.10 en gang :? Har BR for 0,25/0.50 men vil ha positiv BB/100 først..

BB/100: -2,03

Utifra PO statsen..noen som ser noe som kan forbedres? Hva er "normal" PFR

og VP$IP for vinnende SH NL ABC poker?

nl3az.th.jpg

Postad
klarer ikke vinne på NL 0.05/0.10 en gang :?

Du är väl norsk? Borde förklara saken.

Skämtåsido så bör du lira mycket tight i början och kanske börja spela FL istället för NL.

Postad

Det jag tycker är mest uppenbart fel är "% went to showdown". 5.4% är alldeles för lågt. Bör ligga runt 25-30 tror jag. För övrigt så bör du kanske beta mer om du raisat före floppen. Att checka 40% av händerna efter att ha höjt preflop kan inte vara bra ens på 0.05/0.1.

Postad

VPiP är helt ok i början, och du kan öka på den när du har fått mer erfarenhet.

Du måste sluta openlimpa. Först in fold eller bet. Din PFR är alldeles för låg.

Kallsyna inte höjningar ur position förutom med riktigt starka händer.

Du måste börja stjäla mer blinds samt försvara din big blind mer.

Postad

20% i vpip är i tightaste laget, visst det är bra att börja sin karriär med lite tightare spel, men det finns absolut utrymme att spela fler händer än så här när du spelar shorthanded, men betänk att det skall vara i position, spela mer frikostigt från knappen och cutoff, men kom in med en raise när du spelar...

Det här är nl, man vill inte ha 20-30% went to showdown, det är för högt...(om man då har vpip på 20% innebär det att man är i showdown i 80% av händerna man spelar, det är alldeles för högt).

På rivern är det viktigt att våga beta, värdebetar mot näst bästa händer ger en stor profit.

Postad

Du har bara knappt 1700 händer i databasen, så du är lite väl hård mot dig själv om du redan nu anser dig vara förlorande på nivån. VPIP och preflop raise är väl de enda stats som är något sånär tillförlitliga efter så här få händer, och de ser ok ut tycker jag. Aggressiviteten preflop kan väl ökas något, men det är nog inte hela världen. På nano går det att openlimpa i tidig position och ändå få bra betalt när du träffar.

Någon skrev att du borde försvara din mörk oftare. Skit i det! Höjning betyder ofta bra händer på den här nivån, även om det är först in på knappen, och du kommer behöva spela en halvkass hand ur position mot en ofta rätt bra HD.

Övriga stats tror jag inte är någon idé att ens kommentera, eftersom de baseras på så få händer. Fortsätt nöta och posta händer i handanalysforumet.

Postad

Det här är nl, man vill inte ha 20-30% went to showdown, det är för högt...(om man då har vpip på 20% innebär det att man är i showdown i 80% av händerna man spelar, det är alldeles för högt).

Det är alltså helt helt riktigt (Glenn Strömberg). Misread av mig. Det var sent.

Postad

Knappast, jag ligger på knappt 22% WTSD och har en VPIP på cirka 20%.

WTSD räknas från det när man SER FLOPPEN..