Gå till innehåll

Heltenkelts popquiz


Recommended Posts

Tips eller Quiz (svårighetsgrad 2 av 5):

 

Pucko-jag (200€) sitter på 1/2€ NL-bordet och slaskar med att syna med 34o.

Min image är att jag suttit aktiv i chatten med att diskutera färgen på gurkmeja i en halvtimme-timme.

Stora blinden (40€)och button (195€) är med och tjafsar om floppen som blir:

K43.

En bra flop kan tyckas, men lite jobbig då allt är i form av spader.

Det bettas och tjoas. Inget snack om att folk sitter på spadrar. Stora blinden hamnar all-in. Jag och button är med och turnen kommer:

Spader 2.

 

Potten är på 120€.

SB är som sagt all-in.

Button har 165€ kvar och sitter garanterat med spader Ess.

Jag täcker button.

Jag checkar.

Knappen bettar 10€.

 

What to do?

Mycket spännande att höra folks svar med motiveringar. lodbrok har tystnadsplikt då han var med i utvecklingen.

 

(mer avancerad än så här e jag inte)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna såklart eftersom du har pottodds dvs ungefär 10% att sätta kåken. Eftersom killen du tror har esset har mest pengar är du ju inte speciellt orolig över de 40 som andra killen gått allin med ( lägrefärg, tripps, whatever ). Och att han skulle ha tripps är ju inte så troligt eftersom du har 43. I såfall skulle det vara KK vilket man troligen inte limpar med.

Sätt kåken o ta alla resterande pengar av andra killen/buckshot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med buckshot till viss del. Däremot tycker jag att det här är ett utmärkt tillfälle att trappa spaderkillen.

 

Han sätter ju aldrig dig på tvåpar, utan antagligen på spader kung. Jag skulle minimum-raisa honom så att han kan gå all in redan nu på turn alternativt gå all in själv. För sen, när bordet parar sig med mig på rivern (antingen en 4 eller 3) är det redan försent för honom att dra sig ur. Om man nu mot all förmodan inte gör så här - och istället väntar till rivern för att gå all in - finns en risk att man inte får betalt eftersom han ser att en kåk möjligtvis är ute.

 

Desto mer man tänker på det, ju mer självklart blir det. Spaderkillen har ju egentligen bara en out - spader fem (enda sättet för honom att slå dig med sin "stege å färg").

 

Så buckshot har fel med sina 10%. Egentligen är du 99,5% favorit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jag tror inte att killen med A flushen lägger sig för ett pottbet på rivern även om bordet parar sig på rivern (140 i potten han har 165 kvar vilket heltenkelt då som mest kan tjäna). Tighta jag skulle kanske kunna göra det :), men du Phidivine?? Nja det vette fan haha. Så hela trappingen känns onödig.

99.5 % favorit? Mm du måste vara trött, ser att du skrev det på morgonen hehe....../ Buck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jag tror inte att killen med A flushen lägger sig för ett pottbet på rivern även om bordet parar sig på rivern (140 i potten han har 165 kvar vilket stefan då som mest kan tjäna). Tighta jag skulle kanske kunna göra det :), men du Phidivine?? Nja det vette fan haha. Så hela trappingen känns onödig.

99.5 % favorit? Mm du måste vara trött, ser att du skrev det på morgonen hehe....../ Buck

 

Eller så var hela inlägget menat som ett skämt....Jag trodde det framgick ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle syna 20 E även om det pottodds mässigt inte är riktigt och även om han bara har 145 E kvar efter det. Men sedan skulle jag inte syna för en kr mera. Hade han däremot mera pengar (o heltenkelt med) och jag tror att det är omöjligt för honom att släppa handen när min kåk kommer kan jag tänka mig att pröjsa mera. Nä nu orkar jag inte skriva mera/Buck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm.... Jag spelar inte skräpkort.... eller det kanske jag gör....

 

Jag skulle nog bara dubblat honom för att se om han hade A flushen (då skulle han antagligen gått allin, vilket hade gjort mig tvungen att kasta mina fina par). Om han bara hade synat hade jag tagit emot pengarna från turnen och gått allin på rivern när jag träffat kåken :lol:

 

PHIDivine börjar nog lära sig min spelstil, eller brist på spelstil :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips eller Quiz (svårighetsgrad 5 av 5):

 

Du sitter i en freeroll med 8000 startande och har precis åkt ut på en bad beat (du gick in med J2s och blev synad av QTo).

Du har en chans att köpa in dig för 2$ och får då 1000 marker.

Detta är ditt livs chans att vinna 235$.

Det är 6000 deltagare kvar. Chipleadern har 25k.

Vad gör du?

1. Säger:" nåväl, jag går o ser på filmen Alexander istället" och gör det.

2. springer till pantbanken o pantar datorn o sätter in pengarna snabbt som fan i banken och klickar "rebuy"

3. Pantar datorn, klickar på "rebuy" och sen springer till pantbanken.

4. Pantar "rebuy"-knappen och klickar på banken och springer till pantbanken och ser på filmen Alexander.

5. Bankar panten, klickar på tanten och springer till klickar och ser filmen Alexander.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips eller Quiz (svårighetsgrad 5 av 5):

 

Du sitter i en freeroll med 8000 startande och har precis åkt ut på en bad beat (du gick in med J2s och blev synad av QTo).

Du har en chans att köpa in dig för 2$ och får då 1000 marker.

Detta är ditt livs chans att vinna 235$.

Det är 6000 deltagare kvar. Chipleadern har 25k.

Vad gör du?

1. Säger:" nåväl, jag går o ser på filmen Alexander istället" och gör det.

2. springer till pantbanken o pantar datorn o sätter in pengarna snabbt som fan i banken och klickar "rebuy"

3. Pantar datorn, klickar på "rebuy" och sen springer till pantbanken.

4. Pantar "rebuy"-knappen och klickar på banken och springer till pantbanken och ser på filmen Alexander.

5. Bankar panten, klickar på tanten och springer till klickar och ser filmen Alexander.

 

:D

 

Du har helt klart buggat för mycket !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I sådana lägen gäller det att whina så mkt som möjligt! Ge dig inte utan säg i chatten saker som :

1) This site is rigged!!!

2) Worst badbeat I ever saw!!

3) Why the hell did u call with sucha hand!!!

4) J2s beats Q10o 9 out of 10 times!!!

5) I would like to play heads up with u sucker!!! U wouldnt have a chance!!!

 

Fortsätt med detta tills killen har åkt ur turneringen........Byter han bord följ efter och fortsätt! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BUGGKURS

 

-Är du intresserad av poker och behöver röra på dig?

-Är du i behov av en snygg partner som "drc", minken" eller "lodbrok"?

-Lite sugen på "e_novella":s håriga kropp?

-Eller vill du bara se "PHIDivine" i tupé?

 

DÅ SKA DU KOMMA PÅ "BUGGKURS MED HELTENKELT!"

(obligatoriska overaller gäller)

-Proffsbuggare som "minken" och "callen" gästspelar varje kväll.

-"Tobb" står för takten, eller "beaten" som vi säger.

-Garanterat stor mängd alkohol då du dansar med "drc". Dessutom har vi

sk. "baltisk drc-paus" samt "drc-psykologi"

 

PLATS: som vanligt

Tid: som vanligt

Pris: endast 100* i timmen

*kan endast betalas i valutorna € eller US$. Ekonomer får betala i UK£ om de vill.

 

Kommentarer från tidigare kursare:

-Absolut värt det.

-Har aldrig mått bättre!

-Jag har aldrig sett så mycket (e_novella) och så lite (PHIDivine) hår samtidigt.

-Det är sån skillnad på musklickning och det här, motionsmässigt alltså.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D:D:D

 

Det här ska bli riktigt skoj. Har redan köpt cola och vodka till psykologihörnan och öl till balt-pausen. Overallen fick jag gratis på myrornas.

 

Några adekvata frågor :

 

Hur mycket hår har Enrique på sin kropp egentligen ?

 

Får man vara naken under overallen ?

 

Kommer det några tjejer på de här buggkurserna eller är det Minken och Callen som är det närmaste man kan komma ?

 

Måste man ha en vit toppluva när man buggar ?

 

Går det inte att betala i Lithuanian Litas ?

 

Väntar med spänning på svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Hur mycket hår har Enrique på sin kropp egentligen ?

 

 

Kommer det några tjejer på de här buggkurserna eller är det Minken och Callen som är det närmaste man kan komma ?

 

 

Går det inte att betala i Lithuanian Litas ?

 

 

 

Ingen vet hur mycket hår Enrique har på sin kropp, han själv har ju alltid solglasögon på sig så han ser inte ordentligt och ingen annan har som tur är sett honom naken på flera år.

 

Jag och minken är nog det närmaste du kommer kvinnliga gäster i din lägenhet.

 

Sen dollarfallet har alla centralbanker bytt ut dollar till Litas så det är numer en mycket gångbar valuta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen vet hur mycket hår Enrique har på sin kropp, han själv har ju alltid solglasögon på sig så han ser inte ordentligt och ingen annan har som tur är sett honom naken på flera år.

 

Inte min stoltaste historia men jag har blivit förnekad sex med en tjej jag hade naken i min säng för att mina ben var för håriga. Det har skrivits historier om mina håriga ben. Jag har så mycket hår på mina ben att en björnhona försökte ragga upp mig en ggn

 

osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen vet hur mycket hår Enrique har på sin kropp, han själv har ju alltid solglasögon på sig så han ser inte ordentligt och ingen annan har som tur är sett honom naken på flera år.

 

Inte min stoltaste historia men jag har blivit förnekad sex med en tjej jag hade naken i min säng för att mina ben var för håriga. Det har skrivits historier om mina håriga ben. Jag har så mycket hår på mina ben att en björnhona försökte ragga upp mig en ggn

 

osv...

 

lol - heder till dig som vågade dela med dig av den historien. Jag skulle aldrig neka dig sex pga dina håriga ben - det skulle vara av helt andra orsaker tex det faktum att jag bara har sex med mig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket hår har Enrique på sin kropp egentligen ?

Callens och e_novellas svar kan tros vara tillräckliga. Jag tror mängden är jämförbart med antalet saltkorn det finns i Atlanten och Stilla havet tillsammans.

 

Får man vara naken under overallen ?

NEJ! Tidigare kurser har ofrivilliga samlag skett pga av detta då det är en mycket intim kurs då det ingår beröring av varandra. Därför har vi i presidiet bestämt att man måste åtminstone ha suspensoar, kille som tjej.

 

Måste man ha en vit toppluva när man buggar ?

Luvan visar endast graden av hur skicklig man är. Ju mer ljus och vit luvan är, desto skickligare erkänd är man. Det är därför exempelvis Callen har en svart sak på huvudet. Så hur mycket man än önskar att man hade en vit toppluva så dröjer det nog ett par år innan du når dit. Men kämpa på, det finns hopp.

 

Går det inte att betala i Lithuanian Litas ?

Jag förstår din fråga mycket väl, då kursare från ifjol betalade i denna valuta. Men då populariteten på kursen gått upp så mycket har vi valt att begränsa oss till de tidigare nämnda valutorna, då det redan nu kommer att bli en så gigantisk mängd pengar att hantera.

 

 

 

Jag hoppas att dessa svar är täckande nog, men om de inte är det så är det bara att fråga igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har redan haft en buggkurs med buggkinesen så jag vet att det e bara grejer, han kan leverera den mannen. Jag tänkte bara säga att all heder till callen o PHI som orkade med mig i fredagsnatt o skjutsade mig hem. PHi ville inte ha några bensinpengar utan ville göra upp det i natura, det känns lite jobbigare men men. Jag skulle bara göra en lista på saker som gör en glad......

 

1.EFTERFEST MED POKER HOS DRC

2.EFTERFEST MED POKER HOS DRC

3.EFTERFEST MED POKER HOS DRC

4.EFTERFEST MED POKER HOS DRC

5.EFTERFEST MED POKER HOS DRC

5.EFTERFEST MED POKER HOS DRC

6.EFTERFEST MED POKER HOS DRC

7.EFTERFEST MED POKER HOS DRC

8.EFTERFEST MED POKER HOS DRC

9.EFTERFEST MED POKER HOS DRC

10.EFTERFEST MED POKER HOS DRC

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minken du glömde en liten detalj, ska det inte vara :

 

1)EFTERFEST MED KLÄDPOKER HOS DRC

2)EFTERFEST MED KLÄDPOKER HOS DRC

3)EFTERFEST MED KLÄDPOKER HOS DRC

4)EFTERFEST MED KLÄDPOKER HOS DRC

5)EFTERFEST MED KLÄDPOKER HOS DRC

6)EFTERFEST MED KLÄDPOKER HOS DRC

7)EFTERFEST MED KLÄDPOKER HOS DRC

8)EFTERFEST MED KLÄDPOKER HOS DRC

9)EFTERFEST MED KLÄDPOKER HOS DRC

10)EFTERFEST MED KLÄDPOKER HOS DRC

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips eller Quiz (svårighetsgrad 2 av 5):

 

Pucko-jag (200€) sitter på 1/2€ NL-bordet och slaskar med att syna med 34o.

Min image är att jag suttit aktiv i chatten med att diskutera färgen på gurkmeja i en halvtimme-timme.

Stora blinden (40€)och button (195€) är med och tjafsar om floppen som blir:

K43.

En bra flop kan tyckas, men lite jobbig då allt är i form av spader.

Det bettas och tjoas. Inget snack om att folk sitter på spadrar. Stora blinden hamnar all-in. Jag och button är med och turnen kommer:

Spader 2.

 

Potten är på 120€.

SB är som sagt all-in.

Button har 165€ kvar och sitter garanterat med spader Ess.

Jag täcker button.

Jag checkar.

Knappen bettar 10€.

 

What to do?

Mycket spännande att höra folks svar med motiveringar. lodbrok har tystnadsplikt då han var med i utvecklingen.

 

(mer avancerad än så här e jag inte)

 

Har aldrig sett ett läge som varit mer perfekt för en bluffsyn på river. Om du inte sätter kåken där förstås, då blir det ju ingen bluffsyn, utan en vanlig enkelt syn. Men en bluffsyn på river är vad du siktar på här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...