Gå till innehåll

Turnering - KK på A-bräda


kfluffie

Recommended Posts

Spela en turnering idag och vi är på finalbordet med 5 spelare kvar.

 

- tbaninja sitting in seat 1 with $166224.00

 

- jazej007 sitting in seat 2 with $219644.00 [Dealer]

 

- heyyo sitting in seat 4 with $98224.00

 

- kfluffie sitting in seat 5 with $188008.00

 

- vasyl13 sitting in seat 6 with $79400.00

 

 

 

heyyo posted the small blind - $1500.00

 

kfluffie posted the big blind - $3000.00

 

 

 

** Dealing card to kfluffie: King of Diamonds, King of Hearts <-- Oh Yeah!

 

vasyl13 raised - $6000.00

 

tbaninja folded

 

jazej007 folded

 

heyyo folded

 

kfluffie raised - $42000.00 <-- Galet bord så jag slaskar på stort för att få syn av en shortstack!

 

vasyl13 called - $42000.00

 

 

 

** Dealing the flop: 7 of Hearts, 6 of Clubs, Ace of Hearts

 

kfluffie bet - $51000.00 <-- Ställer och hoppas på det bästa!

 

vasyl13 went all-in - $37400.00 <-- Okej, han har ett Äss!

 

vasyl13 shows: Queen of Hearts, Ace of Diamonds

 

 

 

** Dealing the turn: 2 of Clubs

 

 

 

** Dealing the river: Jack of Hearts

 

vasyl13 wins $160300.00 from the main pot

 

 

 

End of game 829284767

 

 

 

 

 

 

Nu såg ju alla att han hade ett Äss men det jag undrar är över Floppen.

 

Visst är det rätt att ställa?

 

Jag menar

- Checkar jag så ställer han och så är jag troligen tvungen att Folda.

- Bettar jag mindre så ställer väl han in resten vilket som och jag synar troligtvis för de typ 20k det är till synen.

 

MVH

//KF

- En fisk och ännu mer fisk på Turneringspel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du investerat drygt hälften av den effektiva stacken preflop, finns det ingen chans i världen att komma undan här. Ett alternativ vore att checka på flop för att inducera en all-in med en sämre hand, som kanske skulle lagt om du betar ut, men det spelar sällan någon roll i de här lägena.

 

Hur fi kan syna med mer än halva sin stack preflop är för mig en gåta.

 

Checkar jag så ställer han och så är jag troligen tvungen att Folda.

Nejnejnejnej, du kan aldrig folda här. Du kan som sagt möjligtvis checka för att inducera en all-in, men att folda är jättejättefel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en liknande situation. Man kan ju inte annat än att ställa in... eller?

 

Vilket spel tycker ni är rätt här: all-in eller re-raise preflop? 26 kvar i $1 miljon garantin på Party.

 

Förlåt om det stör dig att jag postade den här KF.

 

#Game No : 4495622228

***** Hand History for Game 4495622228 *****

NL Texas Hold'em Trny:24732888 Level:20 Blinds-Antes(20000/40000-1000) - Sunday, June 11, 23:19:36 ET 2006

Table The Sunday Million Guaranteed(717648) Table #2 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 9

Seat 2: arlenken ( $858653 )

Seat 6: Enyaisrave ( $715352 )

Seat 7: fitzroy ( $329113 )

Seat 10: GrumpyAces ( $979278 )

Seat 4: RedBulli ( $1224016 )

Seat 8: cracklinrozi ( $980398 )

Seat 3: bearsfan2640 ( $549212 )

Seat 5: KMP006 ( $930000 )

Seat 9: moneyCKmaker ( $593345 )

Trny:24732888 Level:20

Blinds-Antes(20000/40000-1000)

arlenken posts ante [1000].

bearsfan2640 posts ante [1000].

RedBulli posts ante [1000].

KMP006 posts ante [1000].

Enyaisrave posts ante [1000].

fitzroy posts ante [1000].

cracklinrozi posts ante [1000].

moneyCKmaker posts ante [1000].

GrumpyAces posts ante [1000].

** Dealing down cards **

Dealt to Enyaisrave [ Kd Ks ]

cracklinrozi folds.

moneyCKmaker folds.

GrumpyAces folds.

arlenken folds.

bearsfan2640 folds.

RedBulli folds.

KMP006 raises [120000].

Enyaisrave raises [330000].

fitzroy folds.

KMP006 calls [230000].

** Dealing Flop ** [ 8h, As, 6h ]

Enyaisrave is all-In [364352]

KMP006 calls [364352].

** Dealing Turn ** [ 9d ]

** Dealing River ** [ 3h ]

Enyaisrave shows [ Kd, Ks ] a pair of kings.

KMP006 shows [ Qh, Ad ] a pair of aces.

KMP006 wins 1477704 chips from the main pot with a pair of aces.

Player Enyaisrave finished in 26 place and received $1900

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kfluffie sitting in seat 5 with $188008.00

vasyl13 sitting in seat 6 with $79400.00

...

 

 

heyyo posted the small blind - $1500.00

 

kfluffie posted the big blind - $3000.00

 

...

 

** Dealing card to kfluffie: King of Diamonds, King of Hearts <-- Oh Yeah!

 

vasyl13 raised - $6000.00

...

 

kfluffie raised - $42000.00 <-- Galet bord så jag slaskar på stort för att få syn av en shortstack!

 

vasyl13 called - $42000.00

 

Här är ditt stora misstag. Standardhöjning är *3 dvs i detta läget ca 18000 - du höjer för mycket och kan då i princip bara få syn av en hand som slår dig.

 

vasyl13 är uppenbart en fisk som bara synar. Ja eller så spelar han så för att han tror att du är en fisk och att han om han inte träffar floppen kan stjäla den från dig. Med tanke på din orimligt stora höjning så är förmodligen det senare korrekt - vasyl13 har position på dig.

 

När vasyu13 floppar esset så är det sedan bara för Fi att skörda frukterna av en stor gambling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kfluffie sitting in seat 5 with $188008.00

vasyl13 sitting in seat 6 with $79400.00

...

 

 

heyyo posted the small blind - $1500.00

 

kfluffie posted the big blind - $3000.00

 

...

 

** Dealing card to kfluffie: King of Diamonds, King of Hearts <-- Oh Yeah!

 

vasyl13 raised - $6000.00

...

 

kfluffie raised - $42000.00 <-- Galet bord så jag slaskar på stort för att få syn av en shortstack!

 

vasyl13 called - $42000.00

 

Här är ditt stora misstag. Standardhöjning är *3 dvs i detta läget ca 18000 - du höjer för mycket och kan då i princip bara få syn av en hand som slår dig.

 

vasyl13 är uppenbart en fisk som bara synar. Ja eller så spelar han så för att han tror att du är en fisk och att han om han inte träffar floppen kan stjäla den från dig. Med tanke på din orimligt stora höjning så är förmodligen det senare korrekt - vasyl13 har position på dig.

 

När vasyu13 floppar esset så är det sedan bara för Fi att skörda frukterna av en stor gambling.

 

Så AQo slår KK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt om det stör dig att jag postade den här KF.

 

Nemas Problemas!

Är ju nästintill exakt samma hand!

 

 

Här är ditt stora misstag. Standardhöjning är *3 dvs i detta läget ca 18000 - du höjer för mycket och kan då i princip bara få syn av en hand som slår dig.

 

vasyl13 är uppenbart en fisk som bara synar. Ja eller så spelar han så för att han tror att du är en fisk och att han om han inte träffar floppen kan stjäla den från dig. Med tanke på din orimligt stora höjning så är förmodligen det senare korrekt - vasyl13 har position på dig.

 

Både vasyl och jag är Fiskar och jag har de tidigare fått bra händer (AK, QQ, ATs etc.) och har därför spelat aggressivt och tidigare fått syner, då med de vanliga ca 3 * BB men fick något spratt i skallen och fick för mig att raisa riktigt mycket för att hoppas att någon skulle tro, ja vad vet jag, att jag hade ett lägre Pocket Pair eller dy. och därför skulle få en ställning emot mig av händer som t.ex. 99-AA, A-(T-K) etc. (Fick visserligen inte en ställning men dock en syning).

 

Sedan ska tilläggas att jag är ganska LAG av mig så jag kan sitta på mycket sämre händer än KK när jag höjer, dock denna extremhöjning var första gången jag gjorde det.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade checkat och därigenom fått honom att pusha vilken hand han än hade.. Om han är årets tome te.x KQ eller om han sätter dig på KK/QQ pusha med JJ QQ för att få bort dig. Om du checkar måste du syna pushen!

 

Egentligen skulle jag ha checkat så att han får möjligheten att pusha med en sämre hand och sedan syna (t.ex. KQ, PP etc.)

 

Medan jag ställer in så låter jag han få en tankeställare att kunna folda om han har t.ex. KQ, JJ etc. och därför försvinner ju en stor del av Bluffvärdet av honom.

 

Right?

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är ditt stora misstag. Standardhöjning är *3 dvs i detta läget ca 18000 - du höjer för mycket och kan då i princip bara få syn av en hand som slår dig.

Han får alltså ("i princip") bara syn av AA eller vad menar du? (Även om så är fallet bör det vara EV+ då motståndaren inte har AA särskilt ofta) Som du ser stämmer inte det med verkligheten. Om bordet är helt galet är det ju självklart att höja upp rejält och få betalt av sämre händer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är ditt stora misstag. Standardhöjning är *3 dvs i detta läget ca 18000 - du höjer för mycket och kan då i princip bara få syn av en hand som slår dig.

Han får alltså ("i princip") bara syn av AA eller vad menar du? (Även om så är fallet bör det vara EV+ då motståndaren inte har AA särskilt ofta) Som du ser stämmer inte det med verkligheten. Om bordet är helt galet är det ju självklart att höja upp rejält och få betalt av sämre händer!

 

Eller så menar han att han får syn av händer som slår honom på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är ditt stora misstag. Standardhöjning är *3 dvs i detta läget ca 18000 - du höjer för mycket och kan då i princip bara få syn av en hand som slår dig.

Han får alltså ("i princip") bara syn av AA eller vad menar du? (Även om så är fallet bör det vara EV+ då motståndaren inte har AA särskilt ofta) Som du ser stämmer inte det med verkligheten. Om bordet är helt galet är det ju självklart att höja upp rejält och få betalt av sämre händer!

 

Eller så menar han att han får syn av händer som slår honom på floppen.

 

Läs om så förstår du att det inte är så han menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...