Myssion Postad 14 Juni , 2006 Rapport Postad 14 Juni , 2006 MajorM har varit väldigt aggressiv i position. Jag restealade mot honom med skräp tidigare när hans steal-rate låg på 100%, nu har han lugnat sig lite, ligger "bara" på 70% (steal-rate = höjning först in från c/o eller knappen). (100/200) Seat 3: JoeTheWorm (1545 in chips) Seat 5: MajorM (1825 in chips) Seat 6: UZO12 (6125 in chips) Seat 7: Myssion (3140 in chips) Seat 9: OSU_Baby (865 in chips) UZO12: posts small blind 100 Myssion: posts big blind 200 *** HOLE CARDS *** Dealt to Myssion [] OSU_Baby: folds JoeTheWorm: folds MajorM: raises 200 to 400 - Miniräjs är standardräjs för honom UZO12: folds Myssion: ? Ska man ställa här? Om inte, hur stark hand vill ni ha för att ställa? Citera
Sansrom Postad 14 Juni , 2006 Rapport Postad 14 Juni , 2006 Jag gillar't inte. Du har redan restealat en gång och hans stack är 9BB, vilket innebär att han förmodligen kommer syna med alla händer som slår dig. Har någon annan restealat mot honom? Har han alltid lagt då? Har han synat någon gång? Tycker du gott kan ha lite tålamod här och vänta in ett bättre läge. Citera
Myssion Postad 14 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2006 Du har redan restealat en gång och hans stack är 9BB, vilket innebär att han förmodligen kommer syna med alla händer som slår dig. Jo, men eftersom han förmodligen höjer med en jättvid HD så är ju gapet mellan vad han sitter på och vad han synar med fortfarande stort. Stackstorleken är väl iofs den främsta anledningen till att jag inte ville ställa. Har någon annan restealat mot honom? Har han alltid lagt då? Har han synat någon gång? Bara jag som har restealat och då fåldade han. Citera
BillyBobs Postad 14 Juni , 2006 Rapport Postad 14 Juni , 2006 Han stealar som du säger för mycket. Bara att ställa tycker jag. 1 för att han inte kommer våga sno från dig i framtiden om du går allin mot honom med vad som helst. 2 för att du förmodligen vinner handen direkt och har då tagit greppet om itm platserna. Detta är förmodligen sng $20 nivån som kryllar av överanalyserande fiskar så det e bara köra in degen. Du är nog den enda som har koll på hur folk spelar. Citera
kilsmo Postad 14 Juni , 2006 Rapport Postad 14 Juni , 2006 Viker han varannan gång så har du +chipEV på att dega in även om du i snitt skulle ha 70/30 emot dig i snitt de gånger han synar. Så, visst, har du rätt i din read hur ofta han stjäl så är det bara att ställa. Borde gå bra och räkna på hans HD med 70% steal, och ungefär vilka han kan tänkas syna med av dessa. Personligen fattar jag inte hans spel, jag skulle ställa direkt, men det funkar ganska bra att spela med min-raise och mycket stöld, det har jag provat förr. Det känns bara så fel. Citera
Recommended Posts