Gå till innehåll

NLT - SnG, på bubblan som chippie mot en 8 BB fi


matte med slice

Recommended Posts

Det är fösta gången jag lirar mot fi. Vid ett par andra stöldförsök från min sida har han slagit om och gått all-in, och jag har släppt. Jag visste att när jag bettade i denna hand så skulle det kunna hända igen, men jag tänkte det att om han gör det så synar jag. Fel tänk, eller? Kanske bättre att sätta honom all-in på direkten om jag endå bestämt mig för att köra in keramiken och hoppas på att han foldar? Är KQ tillräckligt stark för att trycka in ca 8BB i detta läge?

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t200 (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: Bet The Pot)

 

saw flop|saw showdown

 

SB (t1005)

BB (t1615)

Hero (t5575)

Button (t5305)

 

Preflop: Hero is UTG with [Kh], [Qd].

Hero raises to t500, 2 folds, BB raises to t1615, Hero calls t1115.

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant fråga.

 

Fördelen med att höja 500 i stället för 1615 är ju att man riskerar mindre om Button har ett monster (omslag från honom lägger du givetvis), nackdelen är att BB kan slå om och tro att du skall lägga dig.

 

Mitt förslag är att höja 800 i stället så fattar troligen BB att han ej kan få bort dig men du riskerar bara 300 mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...