Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vi spelar NLT HU $10/20. Jag har ungfär 2300 och Villain täcker. Lite bakgrund om Villain; en kompis satt men honom på ett 6-max bord, kille är vad jag brukar kalla donkey. Han har säkert backat någonstans mellan 6-10k under kvällen och jag har varit väldigt sugen på att sätta mig på hans bord, men eftersom en polare satt där och vi spelar på samma nätverk så har de inte gått. Efter han blåste iväg sina sista pengar på 6-max bordet så frågade han i chaten ifall någon vill spela HU mot honom. Jag kunde inte annat än att kasta in till första bästa HU och blev väldigt glad då de va han som kom och satte sig. Första tanken va väl ungefär, om 10min är man 2k rikare.

Min read på honom är att han är en riktig polis, som inte släpper minsta hand. Han är inte speciellt aggresiv utan synar oftast bara ner. Vi hade spelat lite fram och tillbaka, jag hade semi-bluffat iväg lite med två drag som aldrig satt, då den här handen utspelar sig.

Jag sitter på knappen med A:diamond:9:club: och gör en standard raise till 70. Villain synar, som vanligt.

Floppen kommer 9:spade:6:club:5:club:. Villain checkar och jag bettar 120. Nu massage raisar villain mig, till 240. Väldigt oväntat då han normalt sätt enbart synar i de här läget. Jag väljer att syna för att omvärdera nästa gata.

Turn kommer en 2 :club: . Villain leder ut väldigt starkt igen. Kan han ha C/MR mig med ett färgdrag? Väldigt otroligt, då han tidigare inte har spelat på de sättet, men å andra sidan har jag blivit förvånad för mindre förr. Jag synar dock, för att sen omvärdera rivern.

Rivern kommer en 9 :diamond:. Villain pushar... Syn eller fold? Jag har under hela hand varit väldigt misstänksam mot Villain, då donkeys ofta spelar så här hårt då dom är tomma (dvs dom minimerar sina vinster och maximerar sina förluster). Så frågan är ska man göra en hjälte syn här med tron om att Villain är ute på en bluff-turné. Som sagt väldigt jobbigt läge...

Hur hög synfrekvens bör man ha här för att inte bli allt för exploaterbar för 3-barrels? Vi slår i princip bara en bluff eller ett väldigt överspelat TP.