Gå till innehåll

Sprida riskerna med USD?

PrisonX

Recommended Posts

Hejsan, jag funderade nyss om att dollarn har blivit så svag, att den alltid har varit relativt ojämn är sant, men nu börjar den verkligen krypa sig ned och det skulle inte förvåna mej ett dug om den möter 6:an inom en snar framtid.

till frågan, På Tain kan man ha pengarna antingen på sitt betting account i SEK eller sitt poker acount i DOLLAR, om jag fördelar min rulle jämt över dessa två olika med 2.000$ dollar på betting "sidan" och 2.000$ på poker "sidan" då är väl rullaen helt säker ifrån svägningar? dvs pengarna är alltid lika mycket värda när jag tar ut dem eftersom den stärks och sjunker mot kronan? tycker det var en smart ide :D om ingen annan tomte kommer med något exklusivt inlägg och kan motbevisa detta, kanske bara jag som är sen att tänka så här?

Prisonx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sista veckan har den gått uppåt iaf.. den 5:e var den på lägsta noteringen på ett bra tag med cirka 7,1...

nu har den stigit lite e uppe på 7,36...

hur vet man vart den är på väg, finns det nån som har nåt experttips på hur den kommer röra sig i framtiden?

Länk till kommentar

hur vet man vart den är på väg, finns det nån som har nåt experttips på hur den kommer röra sig i framtiden?

Nej. Folk som spekulerar finns det gott om, men du måste vara synsk om du ska förutse eventuella krig, terrorkatastrofer och annat som påverkar.

Länk till kommentar

Fixa en liten egen "terroristattack" så vet du att den sjunker :lol:

Ett par hundra kuvert med vitt pulver skickat till random adresser / myndigheter i USA borde fixa biffen ;)

kul

Lagom kul men nog hade det fungerat..

Fast det är det som är så knepigt med börsen, sådana händelser kan även på sikt även innebära en uppgång :?

Länk till kommentar

till frågan, På Tain kan man ha pengarna antingen på sitt betting account i SEK eller sitt poker acount i DOLLAR, om jag fördelar min rulle jämt över dessa två olika med 2.000$ dollar på betting "sidan" och 2.000$ på poker "sidan" då är väl rullaen helt säker ifrån svägningar? dvs pengarna är alltid lika mycket värda när jag tar ut dem eftersom den stärks och sjunker mot kronan? tycker det var en smart ide :D om ingen annan tomte kommer med något exklusivt inlägg och kan motbevisa detta, kanske bara jag som är sen att tänka så här?

Prisonx

Går dollarn ner i värde så blir rullen mindre värd i kronor, fast du får fler dollar (om du skulle växla in det du har i kr till dollar).

Länk till kommentar

dvs pengarna är alltid lika mycket värda när jag tar ut dem eftersom den stärks och sjunker mot kronan?

Prisonx

Nja, värdet på det du har i kronor stiger ju inte när dollarn faller och vice versa. Säg att dollarn backar 5% en dag, inte går väl kronan upp motsvarande summa då?

Säg att du sätter in 20.000 :-, hälften i kronor och hälften i dollar. Dagen därpå rasar dollarn från 7,30 till 7,10. Tar du ut beloppet då så får du ut c:a 19700:-

Däremot kan tänkas att du har allt i kronor och flyttar över lite grann så fort du skall spela, och när sessionen är slut så flyttar du tillbaks det i kronor. Då är du ganska "säker" förutsatt att det inte blir börsras medan du spelar...

Fast det enklaste är att inse att valutor svänger och inte oroa sig så mycket.

Länk till kommentar

dvs pengarna är alltid lika mycket värda när jag tar ut dem eftersom den stärks och sjunker mot kronan?

Prisonx

Däremot kan tänkas att du har allt i kronor och flyttar över lite grann så fort du skall spela, och när sessionen är slut så flyttar du tillbaks det i kronor. Då är du ganska "säker" förutsatt att det inte blir börsras medan du spelar...

japp, så ska jag göra i fortsättnignen.... :shock:

finns det nån sida man kan spela för rubel eller yen kanske? så kan man sprida riskerna på så sätt?!?!? :roll:

Länk till kommentar

Prisonx

japp, så ska jag göra i fortsättnignen.... :shock:

finns det nån sida man kan spela för rubel eller yen kanske? så kan man sprida riskerna på så sätt?!?!? :roll:

Rubel? Usch, pund går annars bra :D

Länk till kommentar

Prisonx

Går dollarn ner i värde så blir rullen mindre värd i kronor, fast du får fler dollar (om du skulle växla in det du har i kr till dollar).

Fan du har ju rätt :P

Länk till kommentar

Oftast så hänger pokersajterna inte med, stänger börsen 22.00 (ex) så har inte pokersidorna (iaf inte där jag spelat) ändrat kursen förän dagen efter någon gång under dagen, detta gör att vi kan flytta rullen imellan före och på så sätt "rädda" nedgång, ser man sedan att dollarn går upp har man den nu växande dollarn (eftersom den var billigare) och kan nu flytta över den när dollarn blir starkare och den växer i SEK :shock:

Länk till kommentar