Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

... OM det är så att man sitter Top 3 på stars miljon MTT, har en chiplead.. nätet dör i 20-30 min så kan man ju bli blindad ut och hypotetiskt göra en förlust på en halv miljon kronor.

Jag kör med backup!

Jag har alltid datorn kopplad med modem, då jag har en router som titt som tätt får spelet o är borta någon minut.

Då det bara tar ca 30 sek att bli uppkopplad med modem hinner jag inte missa mer än en eller max två händer.

När jag sedan ser att bredbandet funkar igen så kopplar jag ned modemet o då är jag på sekunden med via bredband igen.

Funkar smidigt imho.

Postad

Själv kör jag med ett 3G-kort från Telenor (Vodafone asså...) som backup och det funkar ypperligt bra till pokern

Det här låter väldigt intressant! Hur fungerar det? Kan man använda det så att om/när ens vanliga uppkoppling går ner kommer 3G-uppkopplingen in och man kör på den?

Routern hanterar både din "vanliga" ISP och 3G/GPRS-kortet.

Tyvärr är routern inte tillräckligt vass så den klarar av att skyffla din trafik till den ISP som är fungerande, utan du måste i datorn välja vilken "väg ut" du vill ha. Sedan kan man förstås ha flera nätverkskort men då brukar windows vara lite långsamt så det bästa är att manuellt själv välja 3G eller "vanlig". Det handlar om max 30 sekunder innan bytet slagit igenom. Så det brukar inte vara några problem.

(Fast jag har missat att få syna två stycken gubbar allin med nöthanden :-( Efter det slutade jag spela på mit sunkiga bredband och kör bara på 3G).

Postad
Men såg att det kostar 15kr/MB, vad drar en pokerklient? Ett par meg i timmen eller?

Kollade lite snabbt vad PokerStars drar och den låg på ca: 2.6kbit/s (1.2MB/h). Jag kollade under en kort period (ca: 4 minuter). Skall kolla lite mer när jag spelar i morgon.

Det stämde riktigt bra. Körde en liten SnG och där var det precis 2.6kbit/s (mättid 25 minuter). Alltså ca: 1.2MByte/h.