Ignatius Postad 12 Juni , 2006 Rapport Share Postad 12 Juni , 2006 Jag tror att mitt eget spel var tveksamt i den här handen så jag hoppas på kommentarer från forumets expertis. Reads: fi1 är rätt ny vid bordet och har spelat tight, med stora höjningar före floppen ibland (jobbig shortstack). fi2 har spelat TAG, men har visat stor respekt för mig i de potter jag har varit inne i. Själv ses jag nog också som TAG: jag har spelat få potter men vunnit de flesta av dem utan att behöva visa något. Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 Players: Hero (EUR 71,90 in seat 1) crossmax1 (EUR 27,15 in seat 2) fi1 (EUR 26,56 in seat 3) Wanted_man (EUR 55,87 in seat 4) StekPonti (EUR 13,40 in seat 5) fi2 (EUR 74,10 in seat 6) Dealer: Hero Small Blind: crossmax1 (0,25) Big Blind: fi1 (0,50) Hero was dealt: Q - A Wanted_man Fold StekPonti Fold fi2 Raise (2,00) Hero Call (2,00) crossmax1 Fold fi1 Call (1,50) Flop 7 - Q - 2 fi1 Check fi2 Bet (4,00) Hero ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrLiffa Postad 13 Juni , 2006 Rapport Share Postad 13 Juni , 2006 raisa Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hasseklas Postad 13 Juni , 2006 Rapport Share Postad 13 Juni , 2006 raisa Frågan är ju i så fall hur mycket. En potraise får fi1 att ställa med vilken spelbar hand som helst och då får fi2 bra odds för drag eftersom vi måste syna. En miniraise kan göra det lätt att släppa mot fi1 om han ställer men lägger upp det för en fet reraise eller återigen bra odds för drag för fi2. Syn förskjuter bara det prekära läget till turn såvida inte fi1 ställer(, eller foldar). Jag lutar åt all-in eller fold, men det känns ju lite väl vekt att släppa tptk här så det får bli ställ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 13 Juni , 2006 Rapport Share Postad 13 Juni , 2006 guldfloppen är kommen... här måste man väl ändå re-raisa? tippar på att fi sitter på TP med lägre kicker och försöker ta ordentligt kommando i potten.. ex med QK... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 13 Juni , 2006 Rapport Share Postad 13 Juni , 2006 Det här är värt ett till skott. Tycker att man bara ska syna och hoppas att man blir isolerad med någon av spelarna. Blir det storstacken så bet eller raise på turn, sedan kan man folda för ett omslag då det betyder QQ+. Man vill att det ska komma en hjärter då det är ett bra bluffkort(i vår HD finns typiskt fler hh komb än i fis tror jag, man tenderar ju att syna in sig i det här läget pga implicita)Blir man isolerad mot lillstacken så får man trycka in degen vid nästa tillfälle. Risken med att trycka här(på floppen) som jag ser det är att ett färgdrag kan skjuta och det blir svårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spinner Postad 13 Juni , 2006 Rapport Share Postad 13 Juni , 2006 raisa Frågan är ju i så fall hur mycket. En potraise får fi1 att ställa med vilken spelbar hand som helst och då får fi2 bra odds för drag eftersom vi måste syna. En miniraise kan göra det lätt att släppa mot fi1 om han ställer men lägger upp det för en fet reraise eller återigen bra odds för drag för fi2. Syn förskjuter bara det prekära läget till turn såvida inte fi1 ställer(, eller foldar). Jag lutar åt all-in eller fold, men det känns ju lite väl vekt att släppa tptk här så det får bli ställ. Räkna inte med att short-stackarna inser vad det innebär att vara pot-committade... En miniraise behöver inte bli synad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
minucci Postad 13 Juni , 2006 Rapport Share Postad 13 Juni , 2006 Syn, Tryck på turn! Varför ska du re-raisa direkt på floppen? 90% av gångerna leder du här och du har dessutom position. Låt fi få chansen att beta ut på turn med innan du slår om. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
minucci Postad 13 Juni , 2006 Rapport Share Postad 13 Juni , 2006 guldfloppen är kommen... här måste man väl ändå re-raisa? tippar på att fi sitter på TP med lägre kicker och försöker ta ordentligt kommando i potten.. ex med QK... Du sätter han på QK för att du har den ingående informationen att Fi höjde preflop och slänger ut ett cb. Grymt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hasseklas Postad 13 Juni , 2006 Rapport Share Postad 13 Juni , 2006 Räkna inte med att short-stackarna inser vad det innebär att vara pot-committade... En miniraise behöver inte bli synad. Jag förstår inte riktigt vad du menar. Min kommentar om syn var om vi enbart skulle syna Fi2. När det gäller miniraisen så är vad fi 1 gör ointressant såvida han inte ställer. I alla andra fall spelar vi Fi2 rätt i händerna, och det är ju faktiskt så att vi vet att han på något sätt har gillat floppen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 13 Juni , 2006 Rapport Share Postad 13 Juni , 2006 edit Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 13 Juni , 2006 Rapport Share Postad 13 Juni , 2006 guldfloppen är kommen... här måste man väl ändå re-raisa? tippar på att fi sitter på TP med lägre kicker och försöker ta ordentligt kommando i potten.. ex med QK... Du sätter han på QK för att du har den ingående informationen att Fi höjde preflop och slänger ut ett cb. Grymt! oyeah!.. han höjer ju inte (troligen) med en hand pre flop som typ Q3 iaf.. utan det brukar betyda PP alt två höga kort... när han betar 4 på floppen brukar det betyda träff... troligen i det här fallet en Q.... och som sagt så har han troligen inte en Q med kass kicker.. så därför "given" QK triss av nåt slag tror jag inte riktigt på.. och eftersom du har TP med TK äre bar o åk Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 13 Juni , 2006 Rapport Share Postad 13 Juni , 2006 Tycker du kan syna storstacken och hoppas att lillstacken gör ett spel redan på floppen. Hade inte haft några problem att syna all in från honom om storstacken viker. Viker lillstacken så får du höja turn för att se var du står. Storstacken kan ju ha nästan vad som helst, pp, AK, KQ, QJ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 14 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 Juni , 2006 Intressant med olika synpunkter. Handen fortsatte så här (repeterar hela handen): Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 Players: Hero (EUR 71,90 in seat 1) crossmax1 (EUR 27,15 in seat 2) fi1 (EUR 26,56 in seat 3) Wanted_man (EUR 55,87 in seat 4) StekPonti (EUR 13,40 in seat 5) fi2 (EUR 74,10 in seat 6) Dealer: Hero Small Blind: crossmax1 (0,25) Big Blind: fi1 (0,50) Hero was dealt: Q - A Wanted_man Fold StekPonti Fold fi2 Raise (2,00) Hero Call (2,00) crossmax1 Fold fi1 Call (1,50) Flop 7 - Q - 2 fi1 Check fi2 Bet (4,00) Hero Raise (12,00) <-- Funderade också på syn men var rädd för alla hjärter och kungar och ville inte spela vidare mot båda två fi1 All-in (24,56) fi2 Fold Hero ? Intressant att cOP hoppades på just den här utvecklingen och rekommenderade syn! Någon som istället hittar folden? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skogstokig Postad 14 Juni , 2006 Rapport Share Postad 14 Juni , 2006 guldfloppen är kommen... här måste man väl ändå re-raisa? tippar på att fi sitter på TP med lägre kicker och försöker ta ordentligt kommando i potten.. ex med QK... Han/hon kan ju sitta och vänta på färgdrag också, jag hade klickat på "call" knappen (för nu vet jag att fi fick all-in) men jag är lite skogstokig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 14 Juni , 2006 Rapport Share Postad 14 Juni , 2006 Intressant att cOP hoppades på just den här utvecklingen och rekommenderade syn! Någon som istället hittar folden? fi1 (EUR 26,56 in seat 3) * Det ligger €42,56 i pottem. * Det kostar dig €12,56 att syna (du får runt 3,4 ggr pengarna). * Du har TPTK. Svar: Nej! Inte ens Glimne hittar folden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts