morberg Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 Bara några minuter efter AKo jag pratar om i denna tråden får jag dem igen. Bakgrundsfakta: Pacific FL 0.10/0.20, 10 personer runt bordet. Jag har inte read på några spelare då jag håller igång några andra bord parallellt. Ungefär 70-80% flops seen. OpeningBetRound SB posts, BB posts. Hero is MP1 and is dealt K A UTG calls, UTG+1 calls, UTG+2 folds, MP1 raises, MP2 folds, MP3 calls, CO calls, Button folds, SB folds, BB calls, UTG calls, UTG+1 calls Flop (6 personer kvar i handen) Dealing Flop: [4 T J ] (Pot = 12 SB) BB checks, UTG checks, UTG+1 checks, Hero bets, MP3 calls, CO calls, BB calls, UTG calls, UTG+1 calls. Här har jag inte träffat något, men eftersom alla checkar innan mig och jag höjde pre-flop vill jag fortsätta trycka på. Inget färgdrag på bordet, men väl ett stegdrag. Det gäller även mig, även om det är en hålstege. Turn Dealing Turn: [8 ] (Pot = 9 BB) BB checks, UTG checks, UTG+1 checks, Hero checks, MP3 checks, CO checks. Jag vill inte betala mer för att se om jag kan få en Q på nästa kort och jag tror inte att jag kan driva ut någon med ett bet till, därför checkar jag. River Dealing River: [9 ] (Pot = 9BB) Känns som ett av de sämre korten för min del. Två hjärter på hand och färgen sitter för fi, Q eller 7 på hand och de har stegen. BB checks, UTG bets, Hero folds, MP3 folds, CO folds, BB calls Jag väljer att lägga mig eftersom jag inte har någonting att komma med. Result [Resultat i vitt; läs först efter att du har postat kommentarer] UTG shows QhTs and wins 11 BB with a straight. Avslutning Jag har ganska svårt för att spela AKo efter flopp när de inte träffar någonting (jag har som sagt även svårt när de träffar; se den andra tråden) och skulle behöva lite synpunkter på handen. Skulle jag tryckt på hårdare någonstans? Skulle jag hållt igen någon annanstans? * RP för framtida automagiska sortering - QoS * Citera
Vson Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 Jag tycker att det bästa med AKo (eller alla AK, även suited) är att om du inte träffar någonting på floppen, så är det inte så fasligt svårt att släppa dom. Det kan kännas svårt, men det bör inte kännas svårt. Att semibluffa på Limit tables är fantastiskt svårt och dessutom, med så många spelare i floppen, kan du räkna med ett antal calls. Jag skulle nog ha checkat vidare på floppen. Och om någon höjer så kan du nästan bara lägga dig. Om du vill bluffa så kanske du kan reraisa, den eventuella höjningen, men det är inte att rekomendera. Som sagt, det är svårt med AK, men det är en potentiellt bra hand. Kom ihåg, om du inte träffar någonting var då villig att kasta handen. Jag tror att det är det bästa rådet. Du träffar trots allt det högsta paret på floppen 1/3 gånger med AK och då gäller det att krama ut pengar från dem. Jaja. Lite tankar bara.... Citera
morberg Postad 7 December , 2004 Författare Rapport Postad 7 December , 2004 Jag tycker att det bästa med AKo (eller alla AK, även suited) är att om du inte träffar någonting på floppen, så är det inte så fasligt svårt att släppa dom. Det kan kännas svårt, men det bör inte kännas svårt. Jag tycker det är fasligt svårt att släppa dem, även om de missar. Det är ju bra kort! Att semibluffa på Limit tables är fantastiskt svårt och dessutom, med så många spelare i floppen, kan du räkna med ett antal calls. Jag skulle nog ha checkat vidare på floppen. Och om någon höjer så kan du nästan bara lägga dig. Fast med en som bettar och några som callar har jag väl odds för att syna ett bet? 4 outs ger 8% att turn träffar Q och säg att det ligger 15 SB i potten när den kommer tillbaks till mig (1 bet + 2 call). Då betalar jag knappt 7% för att se nästa kort. Det är inte bra odds, men de är i alla fall i min favör. Väl? Om du vill bluffa så kanske du kan reraisa, den eventuella höjningen, men det är inte att rekomendera. Som sagt, det är svårt med AK, men det är en potentiellt bra hand. Kom ihåg, om du inte träffar någonting var då villig att kasta handen. Jag tror att det är det bästa rådet. Du träffar trots allt det högsta paret på floppen 1/3 gånger med AK och då gäller det att krama ut pengar från dem. Tack för dina kommentarer. Att bluffa här är som du säger inte lönt. Det är alltid någon som följer med till showdown... Citera
D.H. Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 Fast med en som bettar och några som callar har jag väl odds för att syna ett bet? 4 outs ger 8% att turn... Definitivt, inget snack om saken. Att bara räkna 4 outs här är lågt räknat, en kung eller ett ess räcker många gånger. Citera
lfx Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 Jag tycker du spelade rätt hela vägen. Höj pre, höj flop (eftersom du har tillräckligt med outs för att syna en bet är det lika bra att höja), checka turn (ganska otroligt att inte någon träffat något i det här läget, så det är onödigt att bluffa) och lägg rivern (se turn, du vinner ej med A högt) Jag hade spelat likadant. Citera
Recommended Posts