Gå till innehåll

Hur betar jag med tangentbordet?


ejorris

Recommended Posts

Ett av mina favoritgnäll är just hur dåliga pokerklienternas användargränssnitt är vad gäller möjligheterna att snabbt och effektivt göra det man vill göra. Man tycker ju att pokernätveken borde sträva efter att göra det enkelt för användarna, dels för att det gör användarupplevelsen behagligare och borde därmed vara konkurrentfördel, och dels för att spelet ju faktiskt snabbas upp och man hinner med fler händer.

 

Just SS så måste man klicka med musen i höj-inputfältet. Trycka delete så många ggr så att det föreslagna värdet försvinner (minihöjning) och sen fylla i det värde man vill ha. Sen måste man tillbaka till musen, leta upp samma fält (som samtidigt är knappen!) och trycka på densamma. Enter funkar inte. Samtidigt måste man vara ytterst försiktig så att man inte ofrivilligt minihöjer, eftersom inputfältet dessutom är själva knappen.

Det är ungefär lika många moment som att skriva hela klienten från början.

Om man försöker förenkla det på något sätt slutar det ofelbart med att man minihöjer. :evil:

 

Bättring pokerklientproducenter!

 

/chlu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja! Så sant som det är sagt!

Bra tråd! Borde gå att förbättra dom flesta skins fruktansvärt mycket! Är det nån som vet om det finns shortkeys på nordicbet (prima nätverket). På ongame kan man i allafall folda med F1 checka/calla med F2 och raisa med F3. Detta borde vara absolut minimum på alla sidor. Sen vore det bra om man kunde definiera egna shortkeys för att höja speciella summor eller pot eller pot -20% osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättring pokerklientproducenter!

 

100% medhåll.

 

Jag har gnällt på SS att de skall ordna sin klient. Den har designmissar som gör att man trycker fel om man inte passar sig. Supporten svarade så jävla korkat så jag mailade cheferna på SS samt lotteriinspektionen istället. Nån informationschef (Tellman Claes) skulle visst ta tag i det hela (2006-05-24) men det drar ut på tiden.

 

Nu har de stekt i 3 veckor. Undrar om de går all-in :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att jag inte är ensam... (ensam är dum ;)

 

Har oxå passat ett mail till supporten och bett att dom fixar detta. Jag föreslog funktionstangenterna och att koppla f1-f9 till 1-9xBB, f10=pot samt f11=AllIn

 

Borde väl sitta som en smäck! Det är inte bara en gång jag lyckats betta "fel", men oxå rena feltryckningar när klickrutorna byts till knappar i samma ögonblick som man klickar.... .

 

/Jörgen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att jag inte är ensam... (ensam är dum ;)

 

Har oxå passat ett mail till supporten och bett att dom fixar detta. Jag föreslog funktionstangenterna och att koppla f1-f9 till 1-9xBB, f10=pot samt f11=AllIn

 

Borde väl sitta som en smäck! Det är inte bara en gång jag lyckats betta "fel", men oxå rena feltryckningar när klickrutorna byts till knappar i samma ögonblick som man klickar.... .

 

/Jörgen

 

F1-F10 förslaget är riktigt bra!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte bara en gång jag lyckats betta "fel", men oxå rena feltryckningar när klickrutorna byts till knappar i samma ögonblick som man klickar.... .

 

Exakt samma som jag. Jag lyckades syna All-In och satt där och glodde pre-flopp med sunk-kort när jag bara skulle ha sniksynat :oops:. Visserligen var det lusiga 30+1 kr men man kunde ju ha suttit HU i en större turnering.

 

Ang. Funktionstangenterna så är det helt rätt. Men jag skulle möjligen vilja ha en kombo när det gäller All-In typ ctrl-F11. Eller varför inte ctrl-alt-del :shock:.

____________________________________________________________

 

David Bradley from IBM describes how he invented CTRL-ALT-DEL.

I may have invented it but Bill made it famous

http://www.devilducky.com/media/28888/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick följande svar. Känns lite som papperskorgen, men om vi är flera som trycker på så kanske.....

 

Tror föresten att det bästa är att man man måste acka betten med "Enter" annars är risken stor för att det likväl blir fel.

 

Svar (Kundservice Poker) - Måndag-06-12 15:10 PM

Hej!

 

Tack för ditt e-mail.

 

Vi framför ditt önskemål till de ansvariga för Pokerklienten, vi hoppas att den funktion du efterfrågar skall finnas i Klienten så snart vi har möjlighet att göra denna förändring.

 

Har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta Kundservice via e-post eller telefon 0770-11 11 11 och begär Poker."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett program (kanske andra också) som heter Quickeys som förenklar det hela. Man kan programmera vilken tangentbordskombination som helst att göra vad som helst i princip. Om man har pokerklienten på en exakt plats på bildskärmen så kan man ställa in så att tex F2= Musflytt till bettingfältet + klick + DEL + 2 + musflytt till "BET" + klick

 

Snabbt går det också.

 

Har inte provat det i pokersammanhang, men i många andra. Det borde underlätta en hel del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...