Gå till innehåll

NLT - Trn, Cosmopol turnering, rätt o trycka här?


Zeljo

Recommended Posts

Tja!

 

Spelade en turnering på cosmopol nyss. Går ganska bra men så blir jag utdragen i en pott. Har lite funderingar ang. en hand några minuter efter den,ca 30 pers kvar.

 

Jag sitter UTG och får TT. Har 3750 kvar i stacken (blinds (200/400). Är det rätt att trycka här?

 

Bordet är ganska lös och den är ganska mycket all in poker eftersom de flesta är short.

 

Som jag ser det är det bara att trycka eller folda här, min kompis tycker att jag borde höjt till 1750 och går nån all in så synar jag. Går 2 st. all in så borde jag folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om han blir re-raisad ska man slänga eller vad menar du?

Känns ju rätt kallt, men man kan ju spela flera olika händer på samma sätt och folda några av dem.

 

Ja om en person med runt 6k+ höjer upp rejält så är det fold. Går någon med mindre än 3000 all in är det autosyn fast jag föredrar nog all in preflop.

Vad är skillnaden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja om en person med runt 6k+ höjer upp rejält så är det fold. Går någon med mindre än 3000 all in är det autosyn fast jag föredrar nog all in preflop.

 

Är väl inte så stor skillnad om en på 6K+ går all in eller en på 4K. Kommer ha svårt att hitta fold när potten är så stor, känns för vekt att bara syna och sen folda vid re-raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck.

 

För mig var det sjävlklart all in. Jag gick all in och det gjorde 2 spelare till :( AA och KK slängde de upp.

 

Sen började en kompis och hans tjej hacka på mg och tjata om hur hur dumt spelade, men jag tror att de sa så för att de visste resultaten :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ENda argumentet för att inte gå all-in är att man kan lägag sig om två storstackar börjar bråka all-in bakom.

 

Å andra sidan, stora argumentet för att inte gå all-in är att man sätter sig i ett besvärligt läge om en storstack synar och nästa storstack klämmer en med en all-in, nu vet man inte om han är på ett move eller på en legitim hand, och man vet inte hur synaren ska agera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...