crows Postad 6 December , 2004 Rapport Postad 6 December , 2004 Har nyss tecknat abbonemang hos tiscali och tjänsten ska vara inkopplad, allting borde således vara frid och fröjd.....men det är det inte. Modemet är givetvis rätt kopplat, även om jag har tummen mitt i handen vilket leder till att min tekniska ådra ibland blir aningen blockerad..... Vi har tre uttag i lägenheten och jag har testat två av dem dock inte jacket i sovrummet som ligger längst in i lägenheten och det känns som att det inte är det som gäller, men nu vetefan om det inte är dags att kolla det också..... När jag kopplar upp via tiscali så kommer det upp ett felmeddelande som säger: the phone line is busy.......någon som vet vad felet är??? Har testat med telefonen genom splitterdosan och den funkar vilket utesluter att den är sönder, tror jag?? Tacksam för hjälp!! Citera
calm Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 hur många telefoner/telefonsvarare etc har du inkopplat i uttagen? testa att dra ut allt förrutom modemet får du samma fel, ring tiscali be dem verifiera att allt är uppsatt och om så är fallet be om ett nytt modem Citera
Henkeman Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 När jag hjälpte mitt ex att installera ADSL för några år sen så tog jag för givet att uttaget i hallen var huvuduttaget och drog kabel genom hela lägenheten, det visade sig att när vi flyttade på hennes säng så satt det en liten fin skylt vid det uttaget där det stod: "huvudjack", så ta inte för givet att det inte är uttaget bakom sängen! Citera
crows Postad 7 December , 2004 Författare Rapport Postad 7 December , 2004 Har pratat med tiscali och de har kontakt med mitt modem men jag kan ändå inte koppla upp till dem det kommer samma felmeddelande... Har testat att ta ut telefonerna och således bara ha modemet i dock utan framgång. Jag har stängt av min brandvägg om det eventuellt kunde vara problemet vilket det givetvis inte var. Det sista han sa till mig var att sänka hastigheten på mitt nätverkskort från 100 till 10, så min fråga är: HUR gör jag??, ja tummen sitter fortfarande kvar i handen!! IT´S ALIVE!!!!!!!! Jag lyckades!!!! Nu slipper man få brödkaveln i nacken då sambon kan utnyttja telefonen samtidigt som jag använder datorn!! Citera
FireSole Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 vad va det som va felet? och vad gjorde du för att åtgärda det *nyfiken* Citera
crows Postad 7 December , 2004 Författare Rapport Postad 7 December , 2004 Säg den lycka som varar för evigt........som det känns nu så skulle jag vilja ringa och avbeställa mitt abonnemang såvida inte något drastiskt har hänt tills imorgon då jag ska ringa kundtjänst, igen....... Gjorde som han på kundtjänst sa att jag skulle gå in i nätverksinställningarna och sänka hastigheten från 100 till 10. Det funkade jättebra ett par timmar, därefter runt 1730 åkte jag och handlade och stängde av datorn för att strax efter 2000 gå in och anmäla mig till Lads freeroll men det skulle jag tydligen inte göra........återigen kom samma fel upp: the telephone line is busy...error-676 Ska det tilläggas att jag är förbannad Någon som vet vad som bör göras?? Citera
crows Postad 14 December , 2004 Författare Rapport Postad 14 December , 2004 som sagt den lycka som varar för evigt.......... Det fungerar inte överhuvudtaget, nu kommer det upp error 678 the remote computer didnt respond eller något i den stilen någon som har tiscali som vet vad man ska göra, för kundtjänst har inte en aning..... Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.