Gå till innehåll

Magkänsla?


rion

Recommended Posts

Hallå PokerForum. (första tråden jag skapar, och jag har inte sökt efter liknande topic, bara kollat första sidan)

 

Till att börja med, Ni kan kalla mig Wanda för jag är en Fisk. Dvs, spelar inte på pottodds och dylikt, har noll koll på moneymanagement osv osv...

 

Jag spelar näst intill live poker, tycker det är otroligt socialt och att det betalar ölen på krogen.

 

När jag spelar och har fått mina hålkort och tittar ner på vad jag vanligtvis skulle kasta men får en känsla att jag kommer att vinna med de..

 

Händer detta er också och har ni lärt er lita på den?

 

// Wanda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå PokerForum. (första tråden jag skapar, och jag har inte sökt efter liknande topic, bara kollat första sidan)

 

Till att börja med, Ni kan kalla mig Wanda för jag är en Fisk. Dvs, spelar inte på pottodds och dylikt, har noll koll på moneymanagement osv osv...

 

Jag spelar näst intill live poker, tycker det är otroligt socialt och att det betalar ölen på krogen.

 

När jag spelar och har fått mina hålkort och tittar ner på vad jag vanligtvis skulle kasta men får en känsla att jag kommer att vinna med de..

 

Händer detta er också och har ni lärt er lita på den?

 

// Wanda

 

Tror man på jultomten och healing också så jovisst, men det gäller inte mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magkänslan är starkt underskattad av alla "pokerexperter". Men iom att den är ganska svårdefinierad bör man ha ett korrekt beslutsunderlag... (Magkänsla kan med ett annat ord kallas för "read".)

 

Edit: Läste ditt inlägg igen och nu använder jag min sinnligaste sida: om du menar att du t ex från knappen kan syna ett kraftigt uppspel från UTG med 72o därför att du vet att du kommer träffa stort, då lovar jag att staka dig i WSOP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske ligger någonting i vad fisken skriver.

 

Det beror till stor del på motståndet. Om det är svaga spelare han möter och han har plockat upp en hand som han "VET" kommer att vinna så spelar han den säkert på ett sådant sätt att de flesta (svaga)moståndare lägger sig inför den övertygande aggressionen.

 

I livespel blir magkänslan än mer effektiv. Fi tittar på fisken och funderar på vad han har. Och fisken sitter och ser ut som om han har kort som givits åt honom av GUD (vilket fisken är övertygad är fallet). Det krävs monsterkort för att våga göra något i det läget.

 

I ett TAG spel och mot erfarna spelare vågar jag satsa på att det som börjar som en magkänsla slutar med att fisken hostar upp pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...