rion Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 Hallå PokerForum. (första tråden jag skapar, och jag har inte sökt efter liknande topic, bara kollat första sidan) Till att börja med, Ni kan kalla mig Wanda för jag är en Fisk. Dvs, spelar inte på pottodds och dylikt, har noll koll på moneymanagement osv osv... Jag spelar näst intill live poker, tycker det är otroligt socialt och att det betalar ölen på krogen. När jag spelar och har fått mina hålkort och tittar ner på vad jag vanligtvis skulle kasta men får en känsla att jag kommer att vinna med de.. Händer detta er också och har ni lärt er lita på den? // Wanda Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spinner Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 Hallå PokerForum. (första tråden jag skapar, och jag har inte sökt efter liknande topic, bara kollat första sidan) Till att börja med, Ni kan kalla mig Wanda för jag är en Fisk. Dvs, spelar inte på pottodds och dylikt, har noll koll på moneymanagement osv osv... Jag spelar näst intill live poker, tycker det är otroligt socialt och att det betalar ölen på krogen. När jag spelar och har fått mina hålkort och tittar ner på vad jag vanligtvis skulle kasta men får en känsla att jag kommer att vinna med de.. Händer detta er också och har ni lärt er lita på den? // Wanda Tror man på jultomten och healing också så jovisst, men det gäller inte mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zinna Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 Jag får liknande idéer ibland dock är det väldigt sällan dom stämmer... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 När jag spelar och har fått mina hålkort och tittar ner på vad jag vanligtvis skulle kasta men får en känsla att jag kommer att vinna med de.. Det är ett typsikt fisktänkande tyvärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 Satsa allt på par i botten och du mister hela potten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spinner Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 Spelar man Live och har ruskigt bra intuition kan man kanske lita på intuitionen, men det är i situationer när man är mitt inne i en hand. Det gäller inte huruvida man helt plötsligt känner att man "måste" spela 67o pre etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubbla Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 Jag spelar näst intill live poker, // Wanda Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Narkissoz Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 Jag spelar näst intill live poker, // Wanda a.k.a Stacked with Daniel Negreanu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 Magkänslan är starkt underskattad av alla "pokerexperter". Men iom att den är ganska svårdefinierad bör man ha ett korrekt beslutsunderlag... (Magkänsla kan med ett annat ord kallas för "read".) Edit: Läste ditt inlägg igen och nu använder jag min sinnligaste sida: om du menar att du t ex från knappen kan syna ett kraftigt uppspel från UTG med 72o därför att du vet att du kommer träffa stort, då lovar jag att staka dig i WSOP. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rion Postad 9 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 satt och funderade på detta koncept.. Jag, i all lekemansära, antar att det som händer är att jag tolkar folk på rätt sätt IBLAND (verkar hända sällan) vid bordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 ryktet säger att magkänsla(readbaserade laydowns) är den nya trenden inom highstakespoker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 Trådskaparen snackar alltså inte om reads, utan att vara synsk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rion Postad 10 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 10 Juni , 2006 Trådskaparen snackar alltså inte om reads, utan att vara synsk. Jag vet inte om det är om att det är reads eller om det är att vara synsk.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DunderKlump Postad 10 Juni , 2006 Rapport Share Postad 10 Juni , 2006 Jodå, har hänt. Har kostat mycket. Ber numera min mage att hålla käften. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 10 Juni , 2006 Rapport Share Postad 10 Juni , 2006 Trådskaparen snackar alltså inte om reads, utan att vara synsk. Jag vet inte om det är om att det är reads eller om det är att vara synsk.. Då får du nog läsa om huvudinlägget en gång till Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 10 Juni , 2006 Rapport Share Postad 10 Juni , 2006 jag är en Fisk [...] När jag spelar och har fått mina hålkort och tittar ner på vad jag vanligtvis skulle kasta men får en känsla att jag kommer att vinna med de.. Eh... du ser inte sambandet här...? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 10 Juni , 2006 Rapport Share Postad 10 Juni , 2006 troligen att du vunnit med de korten i någon större pott innan och PGA det så kommer hjärnan ihåg det och lurar din kropp att tro att just dne handen är vinnande, kognitiv någonting...har inte läst psykologi. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 10 Juni , 2006 Rapport Share Postad 10 Juni , 2006 Jag brukar ta en macka när magkänslan sätter in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sympathetic Postad 12 Juni , 2006 Rapport Share Postad 12 Juni , 2006 troligen att du vunnit med de korten i någon större pott innan och PGA det så kommer hjärnan ihåg det och lurar din kropp att tro att just dne handen är vinnande, kognitiv någonting...har inte läst psykologi. Selektivt minne heter det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
staris Postad 12 Juni , 2006 Rapport Share Postad 12 Juni , 2006 Det kanske ligger någonting i vad fisken skriver. Det beror till stor del på motståndet. Om det är svaga spelare han möter och han har plockat upp en hand som han "VET" kommer att vinna så spelar han den säkert på ett sådant sätt att de flesta (svaga)moståndare lägger sig inför den övertygande aggressionen. I livespel blir magkänslan än mer effektiv. Fi tittar på fisken och funderar på vad han har. Och fisken sitter och ser ut som om han har kort som givits åt honom av GUD (vilket fisken är övertygad är fallet). Det krävs monsterkort för att våga göra något i det läget. I ett TAG spel och mot erfarna spelare vågar jag satsa på att det som börjar som en magkänsla slutar med att fisken hostar upp pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 13 Juni , 2006 Rapport Share Postad 13 Juni , 2006 Prova med losec och se hur magen reagerar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts