Gå till innehåll

Hur många är skottare?


garviset

Recommended Posts

Jag är feg. Eller klok? Vet inte riktigt, men jag har aldrig i min "pokerkarriär" på ca 2 års hobbyspelande skottat högre än en en nivå över min rulle. Dvs jag spelar bekvämt på NL 50 nu och har ibland spelat in någon bonus delvis på NL 100 för att det ska gå lite snabbare (och då oftast med ett inköp runt 70/bord).

 

Hur många av er, som stabilt grindar på en nivå, brukar vara uppe på 2-3 nivåer högre för att testa?

 

Ibland känns det som att det skulle kunna utveckla ens spel att göra det, men känns som att varje session 2 nivåer upp skulle vara för mycket -EV pga passivt spel och rädsla för att förlora?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är feg. Eller klok? Vet inte riktigt, men jag har aldrig i min "pokerkarriär" på ca 2 års hobbyspelande skottat högre än en en nivå över min rulle.

 

Samma här. Jag är en feg jävel, det vet jag. Jag tror dock att det finns en del personer som spelar på samma sätt, men de hörs inte lika mycket som skottarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skottade så sent som igår. lirar vanligtvis 0.5/1 dollars blinds men va uppe på 2/4 igår. Tryckte in ett fullt inköp och började med att syna ner en kille jag trodde bluffade som visade sig sitta inne på en kåk. Där rök första $150 köpte in nytt för att gamblingen o tilten skulle fortsätta.

Fick Jd7d från bb och tillsammans med tre andra synade jag UTGs minirais för att floppa 8d9d2c UTG raisar in igen och jag o en till synar. Tc landar på turn o jag sitter med min fina stege. Checkraisar UTG och får även med mig den andra killen. Potten är uppe i $400 tror jag och river ramlar 2c jag bettar ut 200 för att får syn av båda varav en liten jävel hade köt in RRflushe med Kc9c.

Tänkte försöka en sista gång och köpte in till fullt inköp igen. Plockar upp 22 på knappen och smått tiltade synar jag en höjning till 22 dollar. Floppar 2c7cJd om jag inte minns fel. Lycka tänkter jag. Preflop raisaren höjer $50 nästa killen synar och jag väljer att slå på till $170 får syn av båda. Turn kommer Kc. Smått jobbigt kort. Båda väljer att checka så gör även jag och hoppas på en pairboard på river. River landar blank, första killen checkar nästa höjer 100 dollar och jag känner att jag måste syna, gör det bara för att se killen visa upp sin AcQc och en förbannad nötfärg.

Varning för skottning. Mitt råd i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skottar konstant. Byter nivå när jag har två inköp, går aldrig ner i nivå. Gular en gång i månaden. Brukar sätta in en 500:- och sluta på NL200 eller NL400. Men det är skoj, och har gett mer cash än trisslotter... :)

 

Målet är att skotta tills jag har rulle för NL1000 med en budget på 500:-/mån, lite som ett alternativ till LOTTO.

 

/Flopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en feg (klok?) jäkel som vägrar att skotta.

 

Rullen är just nu på minst 6000 bb (tar varje månad ut allt över detta).

 

Usch... när jag läser det som står ovanför så får jag nästan lust att slå mig själv i skallen för att jag inte går upp i nivå....

 

Jag är väl för bekväm och nöjd med resultatet jag har varje månad, och är nöjd över att kunna casha ut varje månad.

 

Frågan är om man alltid ska sträva efter att gå uppåt, eller om man ska stanna på en nivå där man "säkert" vinner varje månad en helt okey summa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland, på vintern oftast, smyger jag ut i skyddet av mörkret. Ser till att ingen ser. Sen skottar jag. Ofta flera timmar. Jag skäms för det men kan inte sluta.

 

Jag känner helt klart igen mig. Det är extra jobbigt när abstinensen sätter igång på sommaren. Tillslut klarar jag inte av det längre och griper tag i skottskyffeln och går ut och försöka skotta på den stekheta asfalten. Det händer att jag får många konstiga blickar, men det är värt det, så jävla skönt att få det gjort. Precis som föregående talare så har jag försökt sluta flera gånger, utan resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar aldrig skotta då jag dels inte har extra pengar att skjuta in om det går kass, och då det dels är jäkligt tungt att gå tillbaka till den gamla nivån o grinda in de pengar man förlorat om man nu gör det. Att testa att gå upp i nivå med en buffert på säg 5 inköp är inte helt främmande dock, men det vill jag inte kalla skottning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...