Gå till innehåll

NLT - AKs mot 2 pers som reraisar?


kausti

Recommended Posts

Hand #40463213 vid bordet: Tibertsius 3

Startad: Thu Jun 08 22:54:06 2006

 

sillen66 sitter på plats 1 med 216.70

masen1 sitter på plats 2 med 167.95

neni sitter på plats 3 med 152.42

AkeTheRake sitter på plats 4 med 235.10

norrut1 sitter på plats 5 med 19.00

shamshon sitter på plats 6 med 49.00

Hotburn sitter på plats 7 med 99.00

Unicum sitter på plats 8 med 39.65

Notta sitter på plats 9 med 99.82

#11 Rama sitter på plats 10 med 181.50

 

masen1 satsar s mörken 1.00

sillen66 satsar l mörken 0.50

 

sillen66: --, --

masen1: --, --

neni: A :diamond:, K :diamond: <- Toppenhand!

AkeTheRake: --, --

norrut1: --, --

shamshon: --, --

Hotburn: --, --

Unicum: --, --

Notta: --, --

#11 Rama: --, --

 

Pre-flop:

 

neni: Höj 4.42 <- Höjer 4.42 x BB bara för att :D

AkeTheRake: Höj 7.84 <- Reraise efter lite tänkande. Sätter honom på AK/KK/AA. Brukar göra sådär då. Tänker lite extra.

norrut1: Lägger mig

shamshon: Lägger mig

Hotburn: Lägger mig

Unicum: Lägger mig

Notta: Syna 7.84 <- En till spelare går med

#11 Rama: Lägger mig

sillen66: Lägger mig

masen1: Lägger mig

neni: Höj 11.26 <- Jag minihöjer för att få killen efter mig att gå all in och avslöja sin AA/KK. Brukar göra så om han har AA/KK å ibland AK

AkeTheRake: Höj 18.68 <- Han reraisar bara? AA/KK/AK/QQ/AQ/AJ?

Notta: All in <- Här går den tredje killen all in, allt tyder på AA/KK ev QQ/AK

neni: ???

 

Nu MÅSTE väl ändå någon sitta på AA/KK? Är det ok att lägga AKs här? Eller ska det till mer för det? Vad skulle ni gjort? Pottodds? Annat? Är jag för feg om jag foldar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu MÅSTE väl ändå någon sitta på AA/KK? Är det ok att lägga AKs här? Eller ska det till mer för det? Vad skulle ni gjort? Pottodds? Annat? Är jag för feg om jag foldar?

du skriver inget om vad det är för spelare du spelar mot. Finns nog mer low limit fiskar som går allin med AQoff/lågt PP än o ser än flopp där när potten är så stor redan innan floppen. sen vad har de för read på dig`? kan de tro du fösöker skydda ditt låga PP med ditt preflop rajs och höjer/går allin för att markera ett högre?

jag skulle synat iaf om ja inte haft en super read på nån av dem som tightass10x. Du har ju outs till nötstegen och ROYALflush:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu MÅSTE väl ändå någon sitta på AA/KK? Är det ok att lägga AKs här? Eller ska det till mer för det? Vad skulle ni gjort? Pottodds? Annat? Är jag för feg om jag foldar?

du skriver inget om vad det är för spelare du spelar mot. Finns nog mer low limit fiskar som går allin med AQoff/lågt PP än o ser än flopp där när potten är så stor redan innan floppen. sen vad har de för read på dig`? kan de tro du fösöker skydda ditt låga PP med ditt preflop rajs och höjer/går allin för att markera ett högre?

jag skulle synat iaf om ja inte haft en super read på nån av dem som tightass10x

Man behöver väl inte ha reads för att misstänka att ngn av dem har AA/KK, den ene mini-re-raisar 2 gånger, den andre ställer in. Klart att ngn har AA/KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att ngn har AA/KK.

ja speciellt på low limit :roll:

vet inte hur många gånger jag ser folk gå allin i liknande situationer med PP lägre än 5or o träffar mini trissen mot nåns AA/KK

 

men det är klart, är man rädd om pengarna ska man självklart inte syna

tom QQ är ju favorit

 

kommer alltid nån bättre situation än o syna allinpreflop kan ja nog hålla me om om man tänker ekonomiskt, men jag gillar AKs, viker den sällan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej var du spelar Joeduck men är man inte uppe mot minst en KK där så har man bara fått den osannolika turen att hamna mot två supertokar. Det där är så genomskinligt AA/KK

 

 

Hela handen var sjuk tycker jag, du spelar inte så bra som miniraisar preflop efter hans reraise. Bättre att ta en flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

neni: Höj 11.26 <- Jag minihöjer för att få killen efter mig att gå all in och avslöja sin AA/KK.

Men hur mår du egentligen?

 

Du lägger in mer än vad en syn (och garanterad flopp) skulle kostat i förhopningen om att bli av med hela beloppet. I rankingen "riktigt, riktigt usla spel" så kan det här ta sig riktigt högt. Seriöst, bara så jäkla dåligt.

 

Lyssna inte på Joeduck, antingen trollar han eller har ingen aning om vad han snackar om. Möjligen båda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...