Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Någon som kan lite om båda och och kan uttala sig om lite skillnader och likheter angående "bankrullekrav" och varians. Svårt att hitta någon vettig information på nätet. Daytradarna verkar hålla sanningen för sig själva :D

Postad

sysslat en hel del med daytrading på 90-talet, och för att fatta mig kort så behöver du en betydligt större rulle för daytrading än för poker. Du köper och säljer på ett par punkters uppgång etc och då gäller att ha stor rulle för att fasta avgifter, courtage mm inte skall äta upp de eventuella positiva affärer du gör. Visst man kan ta genvägar genom att handla med optioner och warranter, men det är fortfarande så att det krävs ett helt annat kapital för att försörja sig på det. Om det däremot bara skall vara extra pengar etc då kanske man kan ha lite mindre pengar.. men ändå inte alls lika lite som i poker.

zyr - precis som poker då :lol:

Postad

Du behöver mycket mer kunskap om du skall trada. Du är dessutom i underläge per automatik gentemot de större aktörerna och insiders. Att du behöver en stor bankrulle för trading är självklart. Du kommer att bli knullad mer av oseriösa aktörer på aktiemarknaden om du tradar lite mer brett och högrisk.

Poker är mycket roligare med större hävstångseffekter i tex turneringar.

Variansen är nog större i Poker men det känns svårt att jämföra.

Postad

en av de största skillnaderna är väl att i daytrajdning finns inga micro bord på 0,01-0,02 som vem som hellst kan slå.. visst kan du trejda för en mindre summa pengar, men finns inget "lätt" motstånd du kan börja mot

Postad

Hmm problemet jag upplevde med DejTrejding var väl att det var som att sätta sig med hela sin BR på 500$ och spela med 250/500 blinds mot höjdarna. Jag menar som någon sagt tidigare, finns ju inga Småbord eller nybörjare att slåss mot.

/A

Postad

Poker är mycket roligare med större hävstångseffekter i tex turneringar.

Varför jag frågade var nog främst för att jag hoppas på det motsatta. Visst är Poker kul några timmar, men hela dagar, nja. Inte enligt mig i alla fall. Aktier känns kanske mer "intellektuellt" för att uttrycka mig dåligt, vilket är vad jag letar efter... Känns mer stimulerande för mig i alla fall.