Gå till innehåll

NLT - NL100, AQo ur position


PxT

Recommended Posts

Rätt tight bord med ABC-spelare.

 

Game #2623877294: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2006/06/08 - 00:07:38 (UK)

Table "Tiger" Seat 5 is the button.

Seat 1: psfpf ($67.50 in chips)

Seat 2: 91raver ($121.25 in chips)

Seat 3: Delphus sits out

Seat 4: poultaxa ($602.38 in chips)

Seat 5: loibewin ($87.01 in chips)

Seat 6: PxTse ($105.90 in chips)

PxTse: posts small blind $0.50

psfpf: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to PxTse [As Qc]

91raver: raises to $4

poultaxa: folds

loibewin: folds

PxTse: calls $3.50 <<< Ser gärna en flopp med den handen, dock bökigt att spela ur position.

psfpf: folds

----- FLOP ----- [Ad 7s 3s]

PxTse: bets $6 <<< Rätt bra flopp, standardbettar.

91raver: calls $6

----- TURN ----- [Ad 7s 3s][2c]

PxTse: checks <<< Att han synar förvånar mig inte men om han haft AK borde han väl slagit om? Färgdrag känns avlägset då jag har esset i den färgen. KK-JJ är mycket möjligt.

91raver: bets $16

PxTse: calls $16 <<< Ser inget värde i att slå om här så jag synar bara.

----- RIVER ----- [Ad 7s 3s 2c][3d]

PxTse: ??? <<< Ofarlig river, vad göra?

 

Som sagt så verkar fi vara en ABC-spelare och det är mest riverspelet jag funderar över. Spelet på de övriga gatorna tar jag dock gärna emot synpunkter på också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ser du inget värde i att slå om på turn?

Du antar ju själv att du har bästa handen, reraisa honom till $50 och ställ sedan in på river ifall han synar.

 

För att jag tror att han passar alla par från KK och neråt då som jag kanske fått värde av på river. Ett sämre ess kan vara möjligt, men bordet var rätt tight så det känns som att det isf bara är AJ jag slår. Har han settat eller har en annorlunda spelad AK är jag körd i princip.

 

Vad tror du han skulle syna omslag med på turn och sedan eventuellt syna all-in på river med som jag slår?

 

brut: Ja ett bet på 1/2 eller 2/3 av potten på river är nog en bra lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ser du inget värde i att slå om på turn?

Du antar ju själv att du har bästa handen, reraisa honom till $50 och ställ sedan in på river ifall han synar.

 

För att jag tror att han passar alla par från KK och neråt då som jag kanske fått värde av på river. Ett sämre ess kan vara möjligt, men bordet var rätt tight så det känns som att det isf bara är AJ jag slår. Har han settat eller har en annorlunda spelad AK är jag körd i princip.

 

Vad tror du han skulle syna omslag med på turn och sedan eventuellt syna all-in på river med som jag slår?

 

brut: Ja ett bet på 1/2 eller 2/3 av potten på river är nog en bra lösning.

 

 

Okej, men man får ju fråga sig själv var man tror att man står? Om du inte är beredd att satsa allt efter synen på turn, så är det väl ingen idé att ens syna de där $16, lägg dig då istället. För mig finns det alltså bara 2 val, fold eller raise. Han kanske sitter och bluffar, och ifall du sedan checkar på river, synar du en all in då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blondiezel: Om han ställer river har han ju antingen stål eller bluffar, tror inte att han skulle spela en AK så (den skulle han nog värdebetta försiktigare eller checka). Stål i det här fallet kan väl nästan bara vara två kåkar, AAA33 och 77733 eftersom han höjde utg. Jag skulle nog göra en crying call på river isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt tight bord med ABC-spelare.

----- HOLE CARDS -----

dealt to PxTse [Ks Kc]

PxTse: raises to $4

poultaxa: folds

loibewin: folds

91raver: calls $3.50

psfpf: folds

----- FLOP ----- [Ad 7s 3s]

91raver: bets $6

PxTse: calls $6

----- TURN ----- [Ad 7s 3s][2c]

91raver: checks

PxTse: bets $16

91raver: calls $16

----- RIVER ----- [Ad 7s 3s 2c][3d]

 

Bytte bara lite platser så du får se hur det ser ut ur motståndarnas perspektiv. Jag hade satt dig på ett svagt ess iallafall. Så visst kan han försöka semibluffa med kungarna, han kanske har dig slagen, kanske inte och väljer att betta. Check/syna river är väl bästa alternativet om han kan fortsätta betta kungar och damer eller svagare ess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför leda floppen här? Är inte checksyn ett bättre alternativ? Genom att leda löper vi ju risken att fi passar nästan alla händer vi slår, check-raise känns också fel då vi dödar värdet i vår TPGK. Om vi synat pre tycker jag vi kan check-syna och fortsätta spela poker på turn.

 

Som du spelat nu sätter han dig nog på ett svagt ess som du vill testa på floppen och sen försöker han ta ner potten på turn när du visar svaghet. Tycker du kan check-syna river men chansen är ganska stor att det går check-check där och då vinner ju du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför leda floppen här? Är inte checksyn ett bättre alternativ? Genom att leda löper vi ju risken att fi passar nästan alla händer vi slår, check-raise känns också fel då vi dödar värdet i vår TPGK. Om vi synat pre tycker jag vi kan check-syna och fortsätta spela poker på turn.

 

Som du spelat nu sätter han dig nog på ett svagt ess som du vill testa på floppen och sen försöker han ta ner potten på turn när du visar svaghet. Tycker du kan check-syna river men chansen är ganska stor att det går check-check där och då vinner ju du.

 

Varför jag leder floppen är till stor del för min egen skull så jag vet hur jag ska agera på senare gator. Får jag omslag är det hyffsat lätt att lägga och synar han bara har jag FÖRMODLIGEN bäst hand då AAA känns avlägset och AK borde slagit om. Jag checkar sedan turn för att jag är rätt säker på att han kommer försöka betta bort mig, inte för att jag är rädd att jag har second best hand (nackdelen är ju att jag ibland ger gratiskort till färgdrag genom att agera så här). Det är riverbeslutet jag är fundersam över som tidigare sagt, checka eller betta?

 

Jag sitter på jobbet nu och ska bort sedan så jag avslöjar resultat redan nu. Har inte HH´n här men jag checkade river och han checkade bakom och visade QQ. Jag vann potten på lite drygt 50$.

 

Jag undrar om det i mitt läge inte är bättre att betta runt 1/2 pott eller 2/3 pott här för att få honom att syna. I alla fall mot den här typen av spelare, mot en aggressiv spelare hade jag nog checkat så han fått bluffa igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...