Gå till innehåll

NLT - SnG, ITM, 44 i SB och knappen limpat

Recommended Posts

Postad

Är det självklart att höja (tex till 900) här eller kan man som jag gjorde här folda? Båda dessa var exploaterbart tighta, men jag har börjat att låta en del tillfällen passera när jag har varit aktiv ett tag för att ha kvar en hög fold-equity.

Nu minns jag inte bevekelsegrunderna, men det kändes fel direkt efter att jag hade foldat, så jag tänkte att jag går och kollar med facit (=pf.nu) hur mycket jag ger bort, om något.

Spelare1 sitter på plats 2 med 1790.00

Hero sitter på plats 3 med 2925.00

Spelare2 sitter på plats 7 med 5060.00

Spelare2 satsar s mörken 150.00

Hero satsar l mörken 75.00

Hero: 4d, 4c

Spelare2: --, --

Spelare1: --, --

Pre-flop:

Spelare1: Syna 150.00

Hero: Lägger mig

Postad

Det är knappast självklart att höja, men varför vill du inte se floppen för halva priset? Enda anledningen att folda här vore om BB regelbundet höjer limpare kraftigt när denne är BB.

Postad
Det är knappast självklart att höja, men varför vill du inte se floppen för halva priset?

Jag vill inte se floppar. Jag har ett tvångsmässigt beteende som gör att jag inte kan se en obetad flop. Jag måste bara leda ut vad som än kommer.

Nej allvarligt talat så vill jag inte se en flopp ur pos mot två fi med en massa överkort. Jag limpar i bland i SB om det är foldat till mig, men det är bara för att jag vet att jag har fold-equity på senare gator som get mig +EV för sånt. Mot två blir det för komplicerat för att jag ska vilja vara med och leka.

En hand som JTs däremot, ser jag mycket hellre en flop med.

Enda anledningen att folda här vore om BB regelbundet höjer limpare kraftigt när denne är BB.

Det var något BB aldrig gjorde.