Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan jag har aldrig riktigt förstått mig på neteller men har nu registrerat ett konto men har ett en svar som jag behöver få svar på så om någon vore snäll att svara på dom!

1. När jag tar ut från pokersidor till neteller för att sedan ta ut till mitt bankkonto, hur lång tid tar det? för tar det 2-3 dagar så tjänar man ju icke något av att ha neteller då det tar ungefär lika långtid att bara förra över direkt till banken?

2. måste man göra en Deposit till sitt neteller bankkonto innan man kan börja TA ut från sidorna till neteller, alltså kan man sätta in pengar med visa på t.ex nordicbet och sen casha ut till neteller??

3. Jag förstår inte detta med " Verify your bank account " så här står det när jag ska försöka göra detta

"NETELLER has made a test deposit, under one dollar, to your bank account. Please allow four business days for this deposit to appear on your bank statement.

Verifying the amount of this deposit will confirm you have access to the account." Vad menas med detta? Sen när jag skriver in 1$ som det står att jag ska göra så kommer det upp " You must wait until the deposit has been made to your bank account before attempting to verify the account "

5. Jag märkte att jag inte behövde skriva in mitt banknummer?? utan räckte med bankensnummer och IBAN nummer hur ska dom veta vart dom ska skicka pengarna??

Skulle vara skittacksam om någon skulle lusläsa dessa 5 frågor och svara på dom så jag förstår lite bättre

Postad
Hejsan jag har aldrig riktigt förstått mig på neteller men har nu registrerat ett konto men har ett en svar som jag behöver få svar på så om någon vore snäll att svara på dom!

1. När jag tar ut från pokersidor till neteller för att sedan ta ut till mitt bankkonto, hur lång tid tar det? för tar det 2-3 dagar så tjänar man ju icke något av att ha neteller då det tar ungefär lika långtid att bara förra över direkt till banken?

Ja, det brukar ta några dagar. Det går dock på några sekunder att skicka in pengar på en site med neteller. Spelar du bara på en site så försvinner en stor del av fördelarna.

2. måste man göra en Deposit till sitt neteller bankkonto innan man kan börja TA ut från sidorna till neteller, alltså kan man sätta in pengar med visa på t.ex nordicbet och sen casha ut till neteller??

Det beror på om nordicbet tillåter dig att ta ut till neteller utan att ha satt in därifrån. Kolla med dem.

3. Jag förstår inte detta med " Verify your bank account " så här står det när jag ska försöka göra detta

"NETELLER has made a test deposit, under one dollar, to your bank account. Please allow four business days for this deposit to appear on your bank statement.

Verifying the amount of this deposit will confirm you have access to the account." Vad menas med detta? Sen när jag skriver in 1$ som det står att jag ska göra så kommer det upp " You must wait until the deposit has been made to your bank account before attempting to verify the account "

Kolla ditt bankkonto några (bank)dagar efter att du gjort det där, de sätter in en liiten summa pengar på ditt konto. Säg att du har fått en insättning på 53 öre från neteller, då går du till "verify bank account" och skriver in 53 i rutan så borde det funka. Om din bank anger i fel valuta (FSB funkade klockrent för mig), så får du nog ringa upp dem och kolla vad det riktiga värdet ska vara.

5. Jag märkte att jag inte behövde skriva in mitt banknummer?? utan räckte med bankensnummer och IBAN nummer hur ska dom veta vart dom ska skicka pengarna??

IBAN = International Bank Account Number, det ska räcka med IBAN + SWIFT-kod om jag inte missminner mig. I ett IBAN finns landskod samt hela kontonumret (inkl det som behövs för att identifiera banken tror jag).

Postad

Tack för svaret men har faktiskt ytterligare en fråga, tryckte på " Withdraw " för att se hur det ser ut då såg jag detta:

1. Any outstanding Direct Debit deposits must be cleared

You currently have no uncleared Direct Debits at this time.

och detta betyder?

Postad
Tack för svaret men har faktiskt ytterligare en fråga, tryckte på " Withdraw " för att se hur det ser ut då såg jag detta:

1. Any outstanding Direct Debit deposits must be cleared

You currently have no uncleared Direct Debits at this time.

och detta betyder?

Att du inte har några Direct debit deposit och därför kan strunta i det hela.