drulle Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Hej! jag undrar om jag spelade denna hand för agressivt speciellt efter att jag blev re-raisad innan floppen...Undrar även om det var fel av mig att lägga mig på rivern efter att jag lagt in så mycket i potten? $0.50/$1 Texas Hold'em - Seat 10 is the button Total number of players : 10 Seat 1: teddyb4 ( $9 ) Seat 2: Salon85 ( $8.75 ) Seat 3: fejklarsson ( $36.63 ) Seat 7: Medvetande ( $46.50 ) Seat 10: JaJaysonC ( $27.63 ) Seat 8: HERO ( $17.75 ) Seat 9: Lex1982 ( $14.25 ) Seat 6: MatzeLiNo ( $30.25 ) Seat 5: xPrussianx ( $31.62 ) Seat 4: l_psatsux_l ( $33.50 ) Salon85 posts small blind [$0.25]. fejklarsson posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ Ah Qc ] l_psatsux_l calls [$0.50]. xPrussianx folds. MatzeLiNo folds. Medvetande folds. HERO raises [$1]. Lex1982 folds. JaJaysonC raises [$1.50]. Salon85 folds. fejklarsson folds. l_psatsux_l calls [$1]. HERO calls [$0.50]. ** Dealing Flop ** [ Qd, 2d, 4c ] l_psatsux_l bets [$0.50]. HERO raises [$1]. JaJaysonC raises [$1.50]. l_psatsux_l calls [$1]. HERO raises [$1]. JaJaysonC calls [$0.50]. l_psatsux_l calls [$0.50]. ** Dealing Turn ** [ 9c ] l_psatsux_l checks. HERO bets [$1]. JaJaysonC raises [$2]. l_psatsux_l calls [$2]. HERO calls [$1]. ** Dealing River ** [ Jc ] l_psatsux_l checks. HERO checks. JaJaysonC bets [$1]. l_psatsux_l raises [$2]. HERO folds. JaJaysonC calls [$1]. Citera
Ugrath Postad 9 Juni , 2006 Rapport Postad 9 Juni , 2006 När du höjer flop och blir reraisad av PFR borde du ana ugglor i mossen. Skulle bara syna 3-betet på flop check syna resten av handen. Citera
Hjort Postad 9 Juni , 2006 Rapport Postad 9 Juni , 2006 Frågan är ju om du kan hitta viket på turn. Vid det laget så måste ju PFR ha minst överpar (eller den sista AQ:n) en jättestor del av tiden medan killen bakom som kallsynar troligen är på färgdrag (ibland jättestål eller en svag dam). Minimipriset för showdown är 2 stora bet och det är inte säkert att man kan få showdown heller (exempelvis som när rivern faktiskt utspelade sig). Worst-case så sitter man ju på 0 outs och om KK och AA spelas likadant här så är man troligen på 2-4 outs normalt sett med hyffsat omvända implicita odds (om motståndaren har AA och man scorar ett ess blir det blodigt, träffar man färgesset blir man tvungen att betala ett ytterligare, osv). AdKd är ju också ett alternativ hos PFR, men det känns ovanligt att han skulle spela turn på det viset då och det ställer en hel del frågetecken angående vad killen bakom har eftersom han för färgdrag då måste ha något i stil med JdXd och så många sådana spelbara händer finns det inte. Edit: Nä, det kan du inte. Bara mot en normalt väldigt passiv spelare (vilket iofs inte är särskilt ovanligt på låga nivåer). Citera
Recommended Posts