gnurfen Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 Vad är smartast att göra här. Det är en 10 dollars turnering, jag har bara 1700 kvar, medel är väl 5000. Det är 50 kvar, 43 får pris ( idetta fall 13 dollar, marginellt mer än insatsen). Jag är mest intresserad av att komma långt, mer än att folda mig till pengarna. Har nyss blivit flyttad till detta bord, så har inga reads, o det har de nog inte på mig heller. Har för 1.5 varv sen torskat en allin med KK vs 77 (det var på det förra bordet), o har inte så mycket marker kvar. Jag sitter på BB, får A8o. Direkt när jag ser handen tänker jag att jag kommer att chansa o gå all-in med den. Men: Nåväl, 5 pers foldar spelare 6 höjer till 1000 spelare 7 synar spelare 8 synar Small blind lägger sig Vad ska jag göra då? Fold equity på en all-in från min sida är nog exakt noll. DVS, jag kommer att spela A8o mot 3 spelare (alla täcker mig). Sannolikt så har ju minst en av dem ett ess, kanske ett bättre ess också. Risken är stor att jag måste träffa tvåpar för att vinna. Ska jag släppa mina 500 som jag lämnat i blind, o vänta på ett bättre läge? Jag klarar mig ett varv till, dvs jag har 10 händer till på mig att hitta nåt. Hur skulle ni gjort? Citera
hansolo Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 jag hade foldat här, din hand är garanterat "slagen" av ett bättre ess och kanske ett pocket par runt 77-TT eller högre...trots att du är shortstack så måste du nog vänta på ett bättre läge, Citera
eurythmech Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 jag hade foldat här, din hand är garanterat "slagen" av ett bättre ess och kanske ett pocket par runt 77-TT eller högre...trots att du är shortstack så måste du nog vänta på ett bättre läge, Det är väl snarast så att om en av motståndarna har ett bättre ess så ligger man toklångt efter, om ingen motståndare har ett bättre ess, ligger man bra till. Här får man så klart anta att någon har ett bättre ess... Citera
hansolo Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 jag hade foldat här, din hand är garanterat "slagen" av ett bättre ess och kanske ett pocket par runt 77-TT eller högre...trots att du är shortstack så måste du nog vänta på ett bättre läge, Det är väl snarast så att om en av motståndarna har ett bättre ess så ligger man toklångt efter, om ingen motståndare har ett bättre ess, ligger man bra till. Här får man så klart anta att någon har ett bättre ess... ´ ja vet inte exakt va du menar, men jag menade att om man e uppe mot A9+ så är man ca 30% favorit, är man uppe mot PP 88+ så är man också runt 30% favorit..men om man är uppe mot både A9+ och 88+ så blir de riktigt jobbigt Citera
hansolo Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 jag hade foldat här, din hand är garanterat "slagen" av ett bättre ess och kanske ett pocket par runt 77-TT eller högre...trots att du är shortstack så måste du nog vänta på ett bättre läge, Det är väl snarast så att om en av motståndarna har ett bättre ess så ligger man toklångt efter, om ingen motståndare har ett bättre ess, ligger man bra till. Här får man så klart anta att någon har ett bättre ess... ´ ja vet inte exakt va du menar, men jag menade att om man e uppe mot A9+ så är man ca 30% favorit, är man uppe mot PP 88+ så är man också runt 30% favorit..men om man är uppe mot både A9+ och 88+ så blir de riktigt jobbigt Citera
Recommended Posts