Hjort Postad 16 Juni , 2006 Rapport Postad 16 Juni , 2006 Ingen jättestor skillnad på J6s och K5s förutom att paren är mycket bättre med K5s pga kicker (man får dominera AK/KQ/KJ som är rätt vanliga händer när man spikar 5:an). Och så blir ju ens flurredrag lite bättre. Det är också mycket en fråga om frekvens, tar man allt suited trash så blir det lite väl ofta. Men visst, jag kan spela J6s för en höjning eller re-raise i position också. Fast det beror mer på situationsfaktorer än själva handen. Appropå hur lättläst det är så håller jag inte med. Exempelvis min PT-data är extremt missvisande eftersom den snittar över alla positioner, och jag spelar helt enkelt inte särskilt många händer i tidig position varvid mina höjningar i position framstår som mycket tightare än vad de verkligen är. Plus att spelare som tänker längre än sina egna kort är rätt ovanliga. Dessutom så är kontringsförsöken i regel rejält dåliga och leder oftare till att de blir lätta att värdebeta än något egentligen lyckat försvar. Jag ser den typiske spelaren under 5-10 som trés sucky och inte så jäkla lysande över det heller. Att regelbundet sätta sig i situationer där man nästan säkert sitter på 22-99, Axs eller suited connector är helt enkelt hemskt. Spelteoretiskt så gäller förresten generellt att man helt enkelt ska folda om man hamnar med en väldefinierad hand medans motståndarens hd är bred och det är mycket pengar och flera gator kvar att beta på. Citera
Okok Postad 16 Juni , 2006 Rapport Postad 16 Juni , 2006 Kan man som boxare låta bli att ge en snyting för att den andre kanske ger en hårdare snyting? Ja, om man när man ger snytingen vet att man lämnar en lucka som man i längden förlorar på. Sämsta ursäkten jag hört för att spela dåliga händer från den sämsta positionen. Var är värdet? Ska man spela den, höj. Men det ska man inte om man inte är väldigt tight och förutsägbar och vill mixa upp sitt spel. Tror knappast att postaren spelar på en så hög nivå att han behöver tänka på sin image. Edit: hmm, såg inte att det var mer än en sida. Citera
Saint_Bjorn Postad 16 Juni , 2006 Rapport Postad 16 Juni , 2006 ... Är CO sämsta positionen? Mitt generella råd var: ska du spela handen (från CO), höj. Dvs samma som ditt råd. Jag var skapligt full när jag skrev de förra inläggen så mitt nyktra alter ago (vilken jag är flyktigt bekant med) står kanske inte bakom alla formuleringar, men andemeningen i det jag skrev står jag för. Edit: Mao kan jag hålla med om att boxningsmetaforen var usel. Citera
Okok Postad 16 Juni , 2006 Rapport Postad 16 Juni , 2006 Oj, dålig koll av mig. "Först in". Känns hursomhelst inte jättehett att alltid spela KJ , men man kan naturligtvis göra det för att mixa upp spelet. Limpa i CO ? Aldrig. Limpers före, fold/raise. Citera
Recommended Posts