Gå till innehåll

Hur bra/dålig är jag?


gmblr11

Recommended Posts

Har spelat i fyra månader ungefär. Vad jag undrar över är hur pass bra eller dålig jag är i turneringar. Jag har vunnit några turneringar där den största har gett $150 och haft 92 deltagare. Annars så kommer jag nästan alltid "bland pengarna" så att säga men ofta blir det inte mycket mer än så. Innan var jag glad över att jag "alltid" kommer bland de 20 bästa när det är runt 80-100 spelare, men sen började jag fundera och kom på att jag kanske bara spelar så pass säkert att jag liksom bara glider med. Så...är det något positivt att komma bland prispengarna ofta utan att vinna särskilt mycket eller är det bättre att ge järnet från början, vinna eller försvinna?

 

Ööh, hoppas ni förstår frågeställningen....blev lite rörigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet är att om man bara hänger kvar kan vad som helst hända. En vunnen all in i ett senare skede i turneringen så är man ikapp. Min strategi är således överlevnad tidigt i turneringen, lyckas jag bygga stack är det en bonus. Andra däremot vill bygga stack redan från början så att man tidigt kan börja terrorisera.

 

Välj den stil som passar dig bäst, men tänk på att du inte kan folda dig till seger. När blindsen börjar jaga en måste man våga ta risker, även om man i grunden spelar tight och försiktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske är haj i dom turneringarna du spelar men du är till 99% tomte.

 

Hur menar du?

 

Dominerar man i korpen är det inte alldeles säkert att man har något i allsvenskan att göra. Så tolkar jag det och så är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte svara på hur bra du är, men att komma i pengarna säger i allmänhet inte så mycket.

 

Prisstrukturen i de allra flesta turneringar ger bara tröstpriser utanför finalbordet. Exempel: en $5-turnering just nu på Betsson med 229 deltagare ger $11 till plats 11-20. Alltså är det skitsamma om man åker som 21:a, och det är egentligen skitsamma om man klarar pengarna eller inte. Det som gäller är övre halvan av finalbordet - vinnaren får $344, plats 5 ger $74. Lyckas du vinna en gång och missa pengarna 9 gånger är det värt mycket mer än att precis klara pengarna 10 gånger i rad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testa lite cashgames på nätet så märker du om du är bra på poker.

 

Att avgöra huruvida man är bra eller inte går ju knappast med hjälp av enbart cash games, det handlar ju om två olika spelsätt. Själv går jag bra med plus på SnG:s men back på CG på grund av mitt bristande tålamod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha vadå om du vinner så går det la bra? så då tycker jag du ska köra vidare på din taktik.... knaske inte ska spela turrar som är 1000-3000 pers med, då kommer du nog att käkas upp av blindsen....!

men tycker att de låter som att du är hyfsad iaf ;) (inte bättre än mig förstås) hehe :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...