Gå till innehåll

5/12 - Följ Ectors söndagsturneringar!

Recommended Posts

Postad

Tjena.

Tänkte testa en ny grej, kanske blir den flyttad till pokerresultat när tråden är klar, men jag hoppas att det ska bli lite vettiga strategi-tips längs vägen. Tanken är att i denna tråd posta turneringsrapporter från samtliga stora turneringar jag lirar i natt.

Inte säkert jag orkar/hinner alla, men så här ser den tänkta listan ut:

200€ Draw på 24h kl 19.30

500$ nl Texas freezeuout på Ultimatebet kl 20.00

75€ nl texas inköp 24h kl 20.00

200$ texas nl freezeout kl 22.00 partypoker

200$ texas nl freezeout kl 22.30 stars

300$ texas nl kl 23.00 paradise

100$ nl texas rebuy 1.30 stars.

Som sagt, vet inte om jag spelar alla och eventuellt tillkommer någon annan turnering, men jag kommer posta löpande under natten i den här tråden så får vi se vad folk tycker om det formatet.

* RP och flytt till resultat - QoS *

Postad

Nu är det igång... 24h draw en nisse på mitt bord har varit med i de tre första potterna, även efter raise och dragit 3 kort samtliga byten. Han åker nog ut ganska snabbt.

Postad
Nu är det igång... 24h draw en nisse på mitt bord har varit med i de tre första potterna, även efter raise och dragit 3 kort samtliga byten. Han åker nog ut ganska snabbt.

Skulle varit med i den egentligen, men jag är alldeles för zombietrött. Däremot ska jag köra $300 på Paradise, så vi kanske ses på finalbordet där.

Postad

Skulle varit med i den egentligen, men jag är alldeles för zombietrött. Däremot ska jag köra $300 på Paradise, så vi kanske ses på finalbordet där.

Jo, jag brukar också bli piggare efter att ha varit vaken 3 timmar längre ;)

Än så länge har det inte hänt något vid bordet. Jag har fått några flushdrag och några tvåpar och spelat alla likadant. Fått syn varje gång jag varit tom och fold varje gång jag fyllt, men stacken är rätt konstant. Nu börjar rebuy på 24h och 500$ freezeout på ultimatebet. Kan inte några av spelarna på mina bord bra, så det blir nog mestadels tight och tråkig turneringspoker en timme framåt.

Postad

En ingiven kåk i mörkpokern fick lite betalt och sen hade jag tur i texasen på 24h nyss. 4 limpar fram till mig jag har AQ och femdubblar mörken. Då går utg all in. Känner inte igen spelaren så jag har ju ingen anledning att tro att han är bra, ofta ser man det här spelet med alla möjliga par, ända ner till 22 så jag tar synen med tanke på att det är en rebuy och jag inte vet hur han spelar. Han har KK och jag rötar till mig ett ess.

Postad

En riktig kukhand i draw utg raisar och får 3 syn fram till mig som har A högt flushdrag jag synar och fyller AQxxx flush. Alla har dragit kort så min hand känns rätt bra en dålig spelare direkt till höger om mig bettar pott och jag synar, han har fyllt kåk och jag är nere på 3k.

Postad
En riktig kukhand i draw utg raisar och får 3 syn fram till mig som har A högt flushdrag jag synar och fyller AQxxx flush. Alla har dragit kort så min hand känns rätt bra en dålig spelare direkt till höger om mig bettar pott och jag synar, han har fyllt kåk och jag är nere på 3k.

Usch då :(

Själv gnetar man på med ungefär 6k.

I texas turneringen så har man 4k.

Postad

fick rejält hjärnsläpp i rebuyen just... sb enkelraisar min BB jag synar med 47o flop T43 med två spader han går all in med 6k i en 1200 pott. Jag synar?? Ja, fråga inte... skandalöst dåligt. I o f s är hans all in ännu sämre än min syn med tanke på att han har T8, men ändå.

Har kommit rätt i några potter i draw också, fått syn när jag fyllt och hittat bluffen ett par gånger. Eller glöm det... tappat stacken medan jag höll på att skriva

På UB är den enda intressanta potten hjittills den där jag synar två limpare med J9s på knappen floppen kommer J 8 4 med två hjärter första limparen bettar och jag slår om pott, han synar. Turn blank han checkar... jag är ju ganska säker på att han mig slagen så jag tar ett gratiskort som är ett offsuitA då bettar han mini in i mig, får väl 10 gånger pengarna ungefär så jag synar och han visar upp AQo den synen på floppen tackar vi för.

Postad

jaha då åkte man ur 5CD...

fick stege på given och en raisar, en kille synar och jag höjjer tillbaka. Båda synar. Han som raisa först köpte 2 kort och den andra 1 kort. JAg står...

Jag bettar lite försiktigt och får omslag för alla mina pengar, själklart ska jag fatta att jag är slagen.....

Potten va på 12k och jag hade 4k kvar...jag kännde att det fanns en chans att han bluffade mig......jag synar och han visar 4st sexor...

Ute...

Suck, det soom gick så bra i början....sen spelar man som en sopa. Självklart skulle man ha foldat....

Postad

Nej, men däremot kanske de som inte heter Ector, eller har en relevant frågeställning till honom ska sluta posta...

Hur som helst, Ector har lite problem med forumåtkomsten just nu, så han kan inte posta nu. Det verkar iaf flyta på bra i 2K på 24h, 7 av 11