Gå till innehåll

Frågor när Neteller ringer upp


poker_oscar

Recommended Posts

Jag har precis gjort min första insättning och nu ska Neteller ringa mig.

Då jag är rädd för att tala med brytande indier vill jag vara förberedd så bra som möjligt.

 

Vad för någontng kommer de att fråga mig?

 

Adress, tel. nr. lite sånt bara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis gjort min första insättning och nu ska Neteller ringa mig.

Då jag är rädd för att tala med brytande indier vill jag vara förberedd så bra som möjligt.

 

Vad för någontng kommer de att fråga mig?

 

Adress, tel. nr. lite sånt bara...

 

och din säkerhetsfråga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De jag har pratat med var britter.

 

Det klöddiga var att jag hade skrivit tfn-numret fel i min Neteller-info, så det stämde inte när jag skulle bekräfta det.

 

Sedan kom jag inte ihåg vilken säkerhetsfråga jag hade ställt in (de frågade nämligen bara efter svaret på frågan, utan att ställa frågan alltså), men det löste sig när de ställde själva frågan. Dock blev jag helt nervös att svaret inte skulle stämma ändå, för ofta så skriver jag bara något totalt bogus i den rutan (tycker inte att säkerhetsfrågan är särskilt säker, jag menar hur svårt är det för den som hackar kontot att ta reda på vad t.ex. min mor hette som ogift...), men det hade jag tydligen inte gjort här.

 

dom ringde till mig en gång och när de upptäckte att jag inte kunde prata perfekt engelska så skrattade dom så mycket att samtalet inte kunde fortsätta.

 

:lol:

 

Men äsch, klart man kan bli nervös, jag hade jättebra betyg i engelska, men det är ju inte så ofta man får användning för den i talform.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se för fan till att du inte har flyttat (och alltså bytt adress) från det att du först ansökte om Neteller-konto och det att de ringer upp dig. Jag tvingades stångas med deras säkerhetsavdelning ett bra tag samt skicka in mitt livs berättelse innan allt blev grönt. Om Neteller har alla dina uppgifter och tycker att du verkar vara ett glasklart ärende så kommer det där samtalet att gå fort och smidigt. De är nog ganska vana vid att deras kunder kan ha knagglig engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahahah, rolig tråd.. nu gör ni stackars poker_oscar totalt jättenervös! haha, det är säkert en gammal grek som ringer som är ännu sämre på engelska än dig så du får glänsa med dina kunskaper =)

 

det ringde när jag reggade mig på en site för länge sen, på min jobbtelefon.. såg bara att det va ett utländskt nr som ringde, o jag svarade.. blev skapligt paff när det va en engelsk snubbe som bara ville hälsa mig välkommen till deras site, och började mingla lite med mig.. typ.. ehh, jess hellå! jess aj lajk påker =) jag hörde han le genom hela telefonen :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ringer de inte? Nu är jag ju mentalt redo för det här. Givetvis vet jag vad jag svarade på säkerhetsfrågan "Favorite singer?". Tyvärr kommer det bli obeskrivligt pinsamt att säga.

 

 

HAHAHAHHAHA, SLARVIGT =) HAHA, JOBBIGT ATT SÄGA EN SJÄLV I DUSCHEN ELLER ENS MAMMA LIKSOM :lol: LOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otålig som jag är kontaktade jag Netellers LIVE-support för att höra varför de inte ringt mig ännu. De bad om ursäkt och lovade att ringa inom 2 timmar. De frågade också vilket språk jag helst talade. Åhå, tänkte jag. Kanske slipper jag engelskan. Jag skrev att jag föredrog svenska och Support-Ben sa "Ok!".

 

För ungefär 15 minuter sedan ringde det på min mobiltelefon. "Nummer dolt" visades på displayen och jag förstod att det var Neteller. Det här med språk och accenter är inte riktigt min grej, men gissningsvis var det en kanadensare som ringde. Hur som helst så var det inte en svensk. Jaja, tänkte jag. Han verkar ju inte så farlig så det här fixar jag nog.

 

Tio sekunder senare kommer chocken. Det är inte bara jag och min vän kanadensaren på linjen utan även en svensk tolk.

 

Kanadensaren: Can i have your e-mailadress, please?

Tolken: Skulle jag kunna få din e-postadress, tack?

Jag: poker_oscar@hotmail.com

Tolken: Jag uppfattade inte adressens första del. Skulle du kunna repetera? :oops:

 

Från och med nu ska jag aldrig be om någonting annat än engelskspråk personal vid kontakt med pokersajter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha :)

 

kommer själv ihåg när man reggade sig.

Hade ingen aning om att de skulle ringa upp en , i vilket fall som helst så ringde det en brittisk brud. Först trodde jag att det var min flickvän som dumma sig med mig innan de nämde ordet Netteller.

 

Hur som helst så frågade de efter säkerhetsfrågan , tänkte efter en stund vad jag hade skrivit där . Kom på att jag hade det svenska ordet för mannens könsdel.

 

jag: "its kuken"

 

hon: "pardon me?"

 

jag: "Kuken!"

 

hon: "kooken?"

 

jag: "Yes mam"

 

tur att det löste sig iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en oförglömlig upplevelse med PartyPoker supporten. Hade börjat lira för riktiga pengar på ett konto som jag ursprungligen skapade bara för att spela funmoney på och där av skrivit in namnet Apan Apansson. Glömde bort att jag hade skrivit in det och när jag skulle casha ut mina pengar igen ringer en indier och frågar mig: "Are you Apan Apansson?" med en klockren indiskengelsk accent, lät förbannat roligt och tog sjukt lång tid innan de låste upp kontot igen men det löste sig iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ringer de inte? Nu är jag ju mentalt redo för det här. Givetvis vet jag vad jag svarade på säkerhetsfrågan "Favorite singer?". Tyvärr kommer det bli obeskrivligt pinsamt att säga.

 

Jo, att svara James Blunt på den frågan är inget kul.

 

Inte värre än Celine Dion eller Ulf Lundell..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otålig som jag är kontaktade jag Netellers LIVE-support för att höra varför de inte ringt mig ännu. De bad om ursäkt och lovade att ringa inom 2 timmar. De frågade också vilket språk jag helst talade. Åhå, tänkte jag. Kanske slipper jag engelskan. Jag skrev att jag föredrog svenska och Support-Ben sa "Ok!".

 

För ungefär 15 minuter sedan ringde det på min mobiltelefon. "Nummer dolt" visades på displayen och jag förstod att det var Neteller. Det här med språk och accenter är inte riktigt min grej, men gissningsvis var det en kanadensare som ringde. Hur som helst så var det inte en svensk. Jaja, tänkte jag. Han verkar ju inte så farlig så det här fixar jag nog.

 

Tio sekunder senare kommer chocken. Det är inte bara jag och min vän kanadensaren på linjen utan även en svensk tolk.

 

Kanadensaren: Can i have your e-mailadress, please?

Tolken: Skulle jag kunna få din e-postadress, tack?

Jag: poker_oscar@hotmail.com

Tolken: Jag uppfattade inte adressens första del. Skulle du kunna repetera? :oops:

 

Från och med nu ska jag aldrig be om någonting annat än engelskspråk personal vid kontakt med pokersajter.

 

Samma sak hände mig. Men Neteller-killen frågade mig om jag kunde prata engelska i början av samtalet, jag svarade ja och då sa han åt tolken att dröja kvar ifall det skulle bli några oklarheter. Riktigt bra service tycker jag. Blev också riktigt paff när jag hörde en svensk röst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Deta hände en polare när han reggade sig på en annan sida. I detta fal skulle en tolk underlättat det hela ordentligt.

 

Han hade valt: whats your pets name på den hemliga frågan. Då han inte har något husdjur skrev han helt enkelt in nothing som svar på frågan. När supporten sedan ringer ett par minuter senare blir det ett jäkla liv.

 

Supporten: Whats your pets name, sir?

 

Polare: Eh...Nothing

 

Support: Sir, you cant have nothing. You must have a answer?

 

Polare: Eh?... My answer is nothing on that quastion....

 

Support: (Som vid detta lag börjar bli lite otålig) Sir! You must answer with a word, you cant say nothing.

 

Polare: (Börjar nu bli märkbart irreterad och höjer rösten) My answe is nothing! Just type on your screen!

 

Support: I cant type nothing, you must give me a real word sir!

 

Polaren: @£¤%¤&!!! och slägger på luren.

 

Allt detta utspelade sig på lunchen i en lokal med relativt mycket folk. Otroligt roligt att se och höra :lol:

 

Vid seanre tillfälle lyckades han få tag på en support som förstod, och allt löste sig då ganska snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...