Gå till innehåll

Fråga till Ola gällande EPT på TV


Mr Black

Recommended Posts

Har precis tittat på sändningen från EPT Deuville på Eurosport. När jag sitter på TV-bordet och plockar upp A8 med blinds på 1500/3000 + ante's, och har en stack på 30 000 väljer jag att gå allin. Du kommenterar det och säger att en bet på runt 10 000 antagligen hade varit bättre än att gå allin i det läget. Skulle vilja veta hur du tänker då?

 

 

// cD-Shiva på lånat konto

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt ärligt, så vet jag inte hur jag tänker/tänkte... det beror lite på hur standardbetande gått kring bordet, i TV-produktionen SÅG det ut som att standardbetande var runt 10K preflop. Om bordet så att säga var triggat på denna betnivå, så betyder det att du kan beta 10K och ha kvar 20K i stacken, faktiskt utan att känna dig pottcomittad. Deta på grund av att dina motståndare vet att du är comittad, och därför kanske inte är det ändå, så att säga.

 

Fast troligen trodde jag att blindarna var 1000/2000 och inte 1500/3000 i EPTs ganska så dåliga produktion. Om jag säger så här: Underlaget man har inför programmet är definitivt inte det bästa. Hade blindarna varit 1/2 så är 10K bättre bet än AI, är blindarna 1.5/3 så är AI en naturlig sak om man väljer att spela handen.

 

Ola, också på lånat konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En någorlunda bra spelare i BB skulle gå allin med de flesta halvdana händer som låga par KQ KJ etc.. Så om jag betar 10k preflop och ska lägga mig mot det - känns som väldigt vekt spelat.

 

Men går jag allin så slipper jag dem movesen mot mig och att han kanske till och med lägger coinflips.

 

20 000 tyckte jag definitivt var för lite att spara om man vill satsa på toppositionerna i turneringen med 1500/3000 i blinds och 100 i ante.

 

Tyckte iaf det var fel att säga att det var ett dåligt spel eftersom det går spela på båda sätten. Dem flesta jag diskuterat handen med i efterhand tycker att det spel jag valde var det "rätta".

 

 

/ Henrik Waltersson (cD-Shiva) på lånat konto

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En någorlunda bra spelare i BB skulle gå allin med de flesta halvdana händer som låga par KQ KJ etc.. Så om jag betar 10k preflop och ska lägga mig mot det - känns som väldigt vekt spelat.

 

Men går jag allin så slipper jag dem movesen mot mig och att han kanske till och med lägger coinflips.

 

Å andra sidan, siktar du på topp-placering så vill du att BB hittar på ett move mot dig med sämre hand. (bättre hand än dig kan vi bortse ifrån, för det synar han ändå med).

 

Så länge vi är överens om att all-in är ett dåligt spel med 1-2 i blindar, så håller jag helt med om att min analys med 1.5-3 i blindar lämnar en en del att önska...

 

Med under 9 big blinds så är det ett enkelt ställ all-in, och med över 12 big blinds är det overkill att gå all-in. Just 10-11 big blinds är inte självklara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stor skillnad på 1/2 och 1.5/3 blindar i detta läge som sagt och håller med dig när det gäller 1/2.

 

Även om jag satasar på topplacering så vill jag gärna inte framhäva en allin på typ 55/45 händer och tycker det är bättre när dem foldar så jag kan hålla mig vid liv och hitta lite bättre händer.

 

Som sagt går väl göra på mer än ett sätt men att säga att "oj allin ,vilket misstag " är fel gjort där enligt mig.

 

Iaf du hade all information dvs.

 

/Shiva

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...