bjorne1491910376 Postad 3 Juni , 2006 Rapport Postad 3 Juni , 2006 Hold'em No Limit ($0.50/$1.00) Table 'Bellona II' 9-max Seat #4 is the button Seat 1: topo10 ($71.15 in chips) Seat 2: iseman ($87.40 in chips) Seat 3: Redpecker75 ($137.40 in chips) Seat 4: HERO ($19.65 in chips) Seat 5: Zwett ($99 in chips) Seat 6: Expos4Life ($80 in chips) Seat 7: krissyb24 ($100 in chips) Seat 8: BHold ($102.40 in chips) Seat 9: MrDaMan ($74 in chips) Zwett: posts small blind $0.50 Expos4Life: posts big blind $1 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO [8c 8s] krissyb24: folds BHold: folds MrDaMan: folds topo10: folds iseman: calls $1 Redpecker75: folds HERO: calls $1 Zwett: folds Expos4Life: raises $1 to $2 iseman: calls $1 HERO: calls $1 *** FLOP *** [7s 4h 5h] Expos4Life: bets $3 iseman: folds HERO: ? Bara att ställa med tanke på min lilla stack? Har ingen read på honom. Citera
joni Postad 3 Juni , 2006 Rapport Postad 3 Juni , 2006 känns som han sitter på AK, AQ. En re-raise möjligtvis, re-raisar du och han synar är det troligtvis Ax han sitter på, en all-in kanske inte får med honom. Citera
Gummipjoern Postad 3 Juni , 2006 Rapport Postad 3 Juni , 2006 nog ska man väl re-raisa pf? när du har sen position och möter en miniraise med alldeles för många limpare.... 88 har bra showdown value mot en spelare, mot fler så blir den ju mycket lägre och därför vill man ju gärna vara HU i potten med medelpockets... jag vet inte men nog bör du raisa på floppen för att se om ditt överpar räcker till nått... raisa och om du får syn så ställ på turn, fold mot reraise (?) Citera
P_kungen Postad 3 Juni , 2006 Rapport Postad 3 Juni , 2006 nog ska man väl re-raisa pf? när du har sen position och möter en miniraise med alldeles för många limpare.... 88 har bra showdown value mot en spelare, mot fler så blir den ju mycket lägre och därför vill man ju gärna vara HU i potten med medelpockets... jag vet inte men nog bör du raisa på floppen för att se om ditt överpar räcker till nått... Tycker han är committad till potten på flop och ska försöka få in degen så smidigt som möjligt. 88 är ganska svårspelad med 19bb. Raise preflop till 4 går ju men då blir man ganska committad på brädor som ofta är äckliga. Lipmreraise från knappen tycker jag inte är nån höjdare. Citera
Hjort Postad 3 Juni , 2006 Rapport Postad 3 Juni , 2006 Hemskt spelad shortstackpoker. När du har 20bb så kan du inte hålla på och limpa pre. Först frågar du om du antagligen har bäst hand, om svaret är "ja" så höjer du rejält (för att sedan nästan alltid få in degen på floppen) och annars viker du. Limp är aldrig aktuellt annat än för att få in värde med AA mot puckon. Floppen är världens enklaste ställ och så får du syn och förlorar antagligen om motståndaren har ett överpar. Skit händer, bara att reloada. Citera
Recommended Posts