jna Postad 2 Juni , 2006 Rapport Share Postad 2 Juni , 2006 Spelade en satellit på PokerStars för några dagar sedan ($3 rebuy) till söndagsturneringen. 15 platser till turneringen, 16:e man får $174. Var själv chiptvåa när 16 man var kvar, så det var bara att avvakta. Då utspelar sig följande hand på det andra bordet: Bordet innehöll tre småstackar på 35-50 000. Vår hjälte har 65 000 och sitter i mellan/sen position. Blinds 6000/12000, ante 600. Hjälten minhöjer till 24 000. BB (som har c:a 110 000) synar. Floppen kommer 9 5 2 rainbow och Hjälten går all in. BB synar. Hjälten visar KK, BB visar AA och Hjälten får nöja sig med $174. Frågan är: 1) Gjorde Hjälten rätt som spelade handen? 2) Om Hjälten gjorde rätt, hade spelet även varit rätt om 16:e plats inte gett några pengar? Själv skulle jag nog spelat som hjälten i båda fallen (varför skulle vi ligga under?). Frågan är dock var gränsen går, d v s hur mycket marker skulle ni vilja ha för att inte spela händer mot större stackar? EDIT: Jag skulle förstås INTE spelat som hjälten, jag hade ställt direkt. Men spelat handen hade jag nog... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omni Postad 2 Juni , 2006 Rapport Share Postad 2 Juni , 2006 fold pre Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jensax Postad 2 Juni , 2006 Rapport Share Postad 2 Juni , 2006 Hade lagt mig pre i bägge fallen. i det här läget är det bara att vänta. I fall man ändå vill spela handen så ska man givetvis gå all in pre och då bara ha småstackar bakom sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 2 Juni , 2006 Rapport Share Postad 2 Juni , 2006 KK måste du spela Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
superguran Postad 2 Juni , 2006 Rapport Share Postad 2 Juni , 2006 KK måste man inte spela! inte ens AA behöver man spela i detta specifika fall! dock var ju inte stackarna så djupa men jag skulle ju aldrig syna en all-in med AA om jag e chip2a och CL ställer i en satelite på bubblan... men det är jag... Dock helt annars i en turnering med stegrande priser! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ceritus Postad 2 Juni , 2006 Rapport Share Postad 2 Juni , 2006 Jag hade troligen slänkt den just pga att det är på bubblan. Men hade jag mot förmodan valt att lira den hade det varit en självklar all-in pre-flop. I vilken annan turnering som helst hade jag ställt direkt utan tanke på vad Fi kunde ha. Vad ska han ha liksom... Just i satteliter på bubblan känns det som det är rätt att fegspela, just pga prisstrukturen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts