LuckyRiver Postad 5 December , 2004 Rapport Postad 5 December , 2004 Hej på forumet, jag har bara lagt in någon kommentar här och där men ställer lite mer riktade frågor för första gången. Hoppas bara jag är i rätt tråd annars kommer väl QoS med en *RP Jag har försökt använda mig av freecard på 0,25/0,50 borden med olika framgångar och motgångar. Exempelvis så när jag sitter på knappen och har mellan pp eller connectors höjer jag 2-3xbb, för att äventuellt ha möjligheten till freecard på turn om jag inte träffar. Är höjningen på 2-3xbb lagom? Och vilka kort är det bra att använda sig av att försöka få freecard? Sen har jag en fundering om hur mycket avslöjar jag av min hand i detta läge, hur kan det påverka spelet resterande delen av handen? Glömde vist att skriva att det på NLT 0,25/0,50 borden det handlar om. * RP - QoS * Citera
LuckyRiver Postad 5 December , 2004 Författare Rapport Postad 5 December , 2004 Okey där ser man posta fel iaf. "sorry" Och det verkar vara en helt ointressant fråga dessutom. 24h utan svar! Citera
Albert Postad 5 December , 2004 Rapport Postad 5 December , 2004 Jag skulle ge freecard om jag sett att det är tämligen låg aktivitet pre-flop och jag träffar hårt på floppen och jag bedömmer sitationen som säker för min egendel; alltså att floppen kommer rainbow. Samtidigt som en check kan indikera svaghet så kanske fi försöker köpapotten. Citera
Hjort Postad 5 December , 2004 Rapport Postad 5 December , 2004 Jag skulle ge freecard om jag sett att det är tämligen låg aktivitet pre-flop och jag träffar hårt på floppen och jag bedömmer sitationen som säker för min egendel; alltså att floppen kommer rainbow. Samtidigt som en check kan indikera svaghet så kanske fi försöker köpapotten. Jag är rätt säker på att originalpostaren är nyfiken på när man ska försöka få freecard i no-limit och pot-limit. I min mening så är det inte så där väldigt ofta som det är värt att höja enbart för gratiskort, man ska ha lite andra anledningar också. Citera
Albert Postad 5 December , 2004 Rapport Postad 5 December , 2004 Läste bara topicen men att raisa är väl inte att ge freecard? Vad är det i min post som inte är applicerbart på NL spel och ibland korrekt, Hjort? Citera
Hjort Postad 5 December , 2004 Rapport Postad 5 December , 2004 Läste bara topicen men att raisa är väl inte att ge freecard? Det är ju applicerbart på no-limit, men om jag fattat det hela rätt så undrar Luckyriver när man i NL ska höja för att få ett gratiskort nästa runda. Som enda motivation tror jag man ska göra det sällan eller aldrig, utan det ska göras i kombination med en hyffsad möjlighet att ta potten, definiera motståndarens hand, valuebeta ett drag, etc. Citera
Albert Postad 5 December , 2004 Rapport Postad 5 December , 2004 Det är ju applicerbart på no-limit, men om jag fattat det hela rätt så undrar Luckyriver när man i NL ska höja för att få ett gratiskort nästa runda. Som enda motivation tror jag man ska göra det sällan eller aldrig, utan det ska göras i kombination med en hyffsad möjlighet att ta potten, definiera motståndarens hand, valuebeta ett drag, etc. Jag har aldrig tänkt i de banorna runt freecard i NL att man ska betta för att senare få freecard, men är inte det en självmotsägelse? Då har man ju på sätt och vis betalat för kortet och det hela baseras på att fi måste checka turn/river för att det ska vara ett freecard. Eller? Citera
Hjort Postad 5 December , 2004 Rapport Postad 5 December , 2004 Jag har aldrig tänkt i de banorna runt freecard i NL att man ska betta för att senare få freecard, men är inte det en självmotsägelse? Då har man ju på sätt och vis betalat för kortet och det hela baseras på att fi måste checka turn/river för att det ska vara ett freecard. Eller? Ja, det är mer användbart i fixlimit. Säg att fi betar in i dig på floppen, du har en draghand som du kommer syna turn med nästan oavsett och din motståndare kommer beta in i dig igen på turn om du bara synar. Om din motståndare då blir rädd av en höjning och checkar turn så kan du höja här och checka tillbaka på turn, då blir det ju två små bet istället för ett litet och ett stort, alltså ett rabattkort snarare än ett gratiskort. Är ett av standardtrixen i fixlimit. Citera
Albert Postad 5 December , 2004 Rapport Postad 5 December , 2004 alltså ett rabattkort snarare än ett gratiskort. Är ett av standardtrixen i fixlimit. Rabattkort kan jag hålla med om, men freecard är det ju absolut inte. Är medveten om den strategin i FL. Citera
Hjort Postad 5 December , 2004 Rapport Postad 5 December , 2004 Rabattkort kan jag hålla med om, men freecard är det ju absolut inte. Är medveten om den strategin i FL. Må så vara, men free card kallas det. Citera
LuckyRiver Postad 6 December , 2004 Författare Rapport Postad 6 December , 2004 Oj tack för alla svaren, och istället för en massa quotes så skiver jag rakt av. Helt rätt av dig Johan att det gäller i NL/PL, i FL är det en del av spelet. Som du skriver Johan "Om motståndaren blir rädd av en höjning och checkar turn" Har du inte då också fått en situation där fi har satt dig på en högre hand än du har, och har möjligheten att slå om och bluffa till dig poten. Eller ta möjliheten att checka tillbaka och se rabattkortet. Eller har jag fattat det fel då? Kontentan av det hela då måste vara att det är mer sällan än ofta man ska försöka sig på detta i NL/PL om jag förstått saken rätt. Är ganska ny i NL/PL så där av frågan. Citera
Recommended Posts