kenomann Postad 1 Juni , 2006 Rapport Postad 1 Juni , 2006 Hej Spelade mitt livs första liveturnering igår. Har lyckats ta mig till finalbordet. Small blind har just åkt ut så vi är 4 pers kvar. Knappen som sitter till vänster om mig är chipleader med cirka 90000 marker, big blind har cirka 15000, UTG har cirka 25000 själv har jag cirka 11000. Mörkarna är 500 och 1000. Får pocket nior och tänker att om UTG lägger sig så höjer jag till 4-5* big blind nu höjer UTG till 4000. Hur ska man agera i en sån situation? Har inte spelat mot dessa tidigare så jag har inte någon direkt uppfattning om hur de spelar. Ser fram emot intressanta tips. Mvh Kenomann Citera
jaha Postad 1 Juni , 2006 Rapport Postad 1 Juni , 2006 du kommer ju få syn men det finns bara 5 händer du ligger under mot, då iofs rejält. jag hade ställt och sen blir det ju antagligen en slantsingling mot 2 överkort. Citera
Opteron Postad 1 Juni , 2006 Rapport Postad 1 Juni , 2006 UTG försöker antagligen stjäla blindsen med ganska många händer, du har väl så lite kvar att han nästan är pot-committad om du går all in. Jag tycker du ska gå all in då det bara är högre pocketpar du verkligen är rädd för. Citera
dlinder Postad 1 Juni , 2006 Rapport Postad 1 Juni , 2006 Hade du tänkt höja till halva din stack alltså? Med avsikt att göra vad sen, undrar man. Du måste trycka där oavsett UTGs agerande. Med reservation för konstig prisstruktur. Citera
Bodinarn Postad 1 Juni , 2006 Rapport Postad 1 Juni , 2006 Jag hade stallt in. Syn känns inte aktuellt med den stacken och fold känns för vekt.. Citera
kenomann Postad 2 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 2 Juni , 2006 Tack för responsen. Jag hade ju lagt upp strategin att om UTG foldar ska jag höja, när han istället höjde fick jag totalt hjärnsläpp och folda. Kommer inte ihåg hur brädan blev men knappen folda, BB syna höjningen med T9o och UTG hade Jto mao hade jag gått all in och fått syn så hade jag vunnit potten. Men men kommer flera tillfällen så då får jag vara tuffare. Citera
Recommended Posts