Gå till innehåll

NLT - SH, JJ träffar J på flop mot stege/färg?


YaaFaiman

Recommended Posts

Denna handen tycker jag var lite intressant.

 

NL50

 

FI med 63$ är en solid och bra spelare som spelar ganska TAG poker och sitter vid flera bord.

 

HERO (52$) J :heart: J :club:

 

Jag har höjt 2.25$ och han har synat.

 

Flop A :spade: J :spade: 3 :club:

 

Jag höjer 5$

FI synar pot 15$

 

Turn Q :spade:

 

HERO check

FI höjer 20$

vad hittar man på nu då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna handen tycker jag var lite intressant.

 

NL50

 

FI med 63$ är en solid och bra spelare som spelar ganska TAG poker och sitter vid flera bord.

 

HERO (52$) J :heart: J :club:

 

Jag har höjt 2.25$ och han har synat.

 

Flop A :spade: J :spade: 3 :club:

 

Jag höjer 5$

FI synar pot 15$

 

Turn Q :spade:

 

HERO check

FI höjer 20$

vad hittar man på nu då?

 

 

fi borde väl syna pot 10 på flopp?

 

betta pott på turn, att han bettar när du checkar säger ju inte så mycket. om du bettar pott och får omslag kan du se dig slagen men nu vet du ej eftersom han ser svaghet när du checkar.

 

om du checksynar och sen ställer om bordet parar sig, får du betalt då?

ja antagligen eftersom ni i princip har det mesta av era stackar inne. så tror du han har stege eller färg så är det en enkel oddsfråga.

 

vad för kort synar han din preflop raise med, vad har du sett tidigare? KQs, KT eller tex 78s? återhöjer han med AK, AQ eller Ax? skulle han kallsyna och trappa eller återhöja preflop med AA?

att bara syna tyder ju på drag eller topset, så antagligen ligger du under eller så har han ett A och ser din check som svaghet och försöker ta potten där ifall du skulle ha ett bättre A.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna handen tycker jag var lite intressant.

 

NL50

 

FI med 63$ är en solid och bra spelare som spelar ganska TAG poker och sitter vid flera bord.

 

HERO (52$) J :heart: J :club:

 

Jag har höjt 2.25$ och han har synat.

 

Flop A :spade: J :spade: 3 :club:

 

Jag höjer 5$

FI synar pot 15$

 

Turn Q :spade:

 

HERO check

FI höjer 20$

vad hittar man på nu då?

 

 

fi borde väl syna pot 10 på flopp?

 

betta pott på turn, att han bettar när du checkar säger ju inte så mycket. om du bettar pott och får omslag kan du se dig slagen men nu vet du ej eftersom han ser svaghet när du checkar.

 

om du checksynar och sen ställer om bordet parar sig, får du betalt då?

ja antagligen eftersom ni i princip har det mesta av era stackar inne. så tror du han har stege eller färg så är det en enkel oddsfråga.

 

vad för kort synar han din preflop raise med, vad har du sett tidigare? KQs, KT eller tex 78s? återhöjer han med AK, AQ eller Ax? skulle han kallsyna och trappa eller återhöja preflop med AA?

att bara syna tyder ju på drag eller topset, så antagligen ligger du under eller så har han ett A och ser din check som svaghet och försöker ta potten där ifall du skulle ha ett bättre A.

 

tanken var att check/syna check/höja beroende på hur mkt han valde att beta om han nu gjorde det.

Och troliga händer ja det skulle kunna vara AK AQ AJ, vad jag har sett hittils så är han för bra för att spela A-x visst A-xs kanske men det var jag inte direkt rädd för här. Svårt att tro att han inte återhöjer floppen med AA, KK , QQ men sånt är völ alltid lite svårt att veta. Och han är absolut kapabel att spela SC. Stegen tror jag inte på men visst man kan aldrig veta. Ser inte KT i hans HD faktiskt.

 

Och som du säger, hans bet efter min check säger väl inte så mycket egentligen. Jag tog iaf synen, satte honom på en möjligfärg och hoppades att brädan skulle para sig så att hela hans stack blev min.

 

River 8 :diamond: Vad gör man då isf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna handen tycker jag var lite intressant.

 

NL50

 

FI med 63$ är en solid och bra spelare som spelar ganska TAG poker och sitter vid flera bord.

 

HERO (52$) J :heart: J :club:

 

Jag har höjt 2.25$ och han har synat.

 

Flop A :spade: J :spade: 3 :club:

 

Jag höjer 5$

FI synar pot 15$

 

Turn Q :spade:

 

HERO check

FI höjer 20$

vad hittar man på nu då?

 

 

fi borde väl syna pot 10 på flopp?

 

betta pott på turn, att han bettar när du checkar säger ju inte så mycket. om du bettar pott och får omslag kan du se dig slagen men nu vet du ej eftersom han ser svaghet när du checkar.

 

om du checksynar och sen ställer om bordet parar sig, får du betalt då?

ja antagligen eftersom ni i princip har det mesta av era stackar inne. så tror du han har stege eller färg så är det en enkel oddsfråga.

 

vad för kort synar han din preflop raise med, vad har du sett tidigare? KQs, KT eller tex 78s? återhöjer han med AK, AQ eller Ax? skulle han kallsyna och trappa eller återhöja preflop med AA?

att bara syna tyder ju på drag eller topset, så antagligen ligger du under eller så har han ett A och ser din check som svaghet och försöker ta potten där ifall du skulle ha ett bättre A.

 

tanken var att check/syna check/höja beroende på hur mkt han valde att beta om han nu gjorde det.

Och troliga händer ja det skulle kunna vara AK AQ AJ, vad jag har sett hittils så är han för bra för att spela A-x visst A-xs kanske men det var jag inte direkt rädd för här. Svårt att tro att han inte återhöjer floppen med AA, KK , QQ men sånt är völ alltid lite svårt att veta. Och han är absolut kapabel att spela SC. Stegen tror jag inte på men visst man kan aldrig veta. Ser inte KT i hans HD faktiskt.

 

Och som du säger, hans bet efter min check säger väl inte så mycket egentligen. Jag tog iaf synen, satte honom på en möjligfärg och hoppades att brädan skulle para sig så att hela hans stack blev min.

 

River 8 :diamond: Vad gör man då isf?

 

Checka för att låta honom bluffa

eller

Överbeta och representera ett missat färgdrag.

 

Om det är en dålig spelare som inte förstår konceptet att han inte kan få syn av en sämre hand om han betar med exempelvis AJ/AQ/AK så föredrar jag alt 1.

Om det är en hygglig spelare så föredrar jag överbet/pottbet.

 

Edit: och JA, du har honom slagen.

 

Eller? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fi borde väl syna pot 10 på flopp?

 

Fi synar. Pott 15$

 

Jag höjer 5$

Nej, talar du först är det svårt att höja.

 

FI synar pot 15$

Ett tips är ju att skriva lite tydligare. Punkter och andra förtydliganden verkar vara grymt underskattade.

 

I övrigt... du är slagen av AA, QQ och 33 i detta läge. Färgen känns väl som ett långskott här. KT i spader känns inte troligt, men samtidigt det kanske mest rimliga i det fallet.

 

Med en check på Turn ligger du ofta brunt till här.

Slänger verkligen Fi in 20$ i en 15$-pott om han hittat QQ eller AA här? Det tror jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna handen tycker jag var lite intressant.

 

NL50

 

FI med 63$ är en solid och bra spelare som spelar ganska TAG poker och sitter vid flera bord.

 

HERO (52$) J :heart: J :club:

 

Jag har höjt 2.25$ och han har synat.

 

Flop A :spade: J :spade: 3 :club:

 

Jag höjer 5$

FI synar pot 15$

 

Turn Q :spade:

 

HERO check

FI höjer 20$

vad hittar man på nu då?

 

 

fi borde väl syna pot 10 på flopp?

 

betta pott på turn, att han bettar när du checkar säger ju inte så mycket. om du bettar pott och får omslag kan du se dig slagen men nu vet du ej eftersom han ser svaghet när du checkar.

 

om du checksynar och sen ställer om bordet parar sig, får du betalt då?

ja antagligen eftersom ni i princip har det mesta av era stackar inne. så tror du han har stege eller färg så är det en enkel oddsfråga.

 

vad för kort synar han din preflop raise med, vad har du sett tidigare? KQs, KT eller tex 78s? återhöjer han med AK, AQ eller Ax? skulle han kallsyna och trappa eller återhöja preflop med AA?

att bara syna tyder ju på drag eller topset, så antagligen ligger du under eller så har han ett A och ser din check som svaghet och försöker ta potten där ifall du skulle ha ett bättre A.

 

tanken var att check/syna check/höja beroende på hur mkt han valde att beta om han nu gjorde det.

Och troliga händer ja det skulle kunna vara AK AQ AJ, vad jag har sett hittils så är han för bra för att spela A-x visst A-xs kanske men det var jag inte direkt rädd för här. Svårt att tro att han inte återhöjer floppen med AA, KK , QQ men sånt är völ alltid lite svårt att veta. Och han är absolut kapabel att spela SC. Stegen tror jag inte på men visst man kan aldrig veta. Ser inte KT i hans HD faktiskt.

 

Och som du säger, hans bet efter min check säger väl inte så mycket egentligen. Jag tog iaf synen, satte honom på en möjligfärg och hoppades att brädan skulle para sig så att hela hans stack blev min.

 

River 8 :diamond: Vad gör man då isf?

 

Checka för att låta honom bluffa

eller

Överbeta och representera ett missat färgdrag.

 

Om det är en dålig spelare som inte förstår konceptet att han inte kan få syn av en sämre hand om han betar med exempelvis AJ/AQ/AK så föredrar jag alt 1.

Om det är en hygglig spelare så föredrar jag överbet/pottbet.

 

Edit: och JA, du har honom slagen.

 

Eller? ;)

 

Det kan jag inte säga.. inte än :) Men jag gillar din teori med överbeten, llite svårt att över beta med 35$ kvar och 32$ i potten dock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

chansen finns ju att han ej vågar betta på river även om du checkat.

 

om han har starkt A och misstänker att han är slagen och turnbettet ej fick bort dig så kanske han inte vågar igen.

men många skulle nog ställa där, ej kollat exakt hur mycket ni har kvar, beror ju på vilka odds du får om du ska syna isåfall.

 

men känns som han har färgen, varför annars syna flopp och betta turn.

märkligt spel med alla händer utom AA och färgen.

 

han kan ju också sätta dig på tex AK och då trappa på flopp med 2paret men sen blir han orolig på turn och vill ta potten eller veta var han står.

 

vad tror du han sätter dig på egentligen? har du höjt JJ-99 tidigare eller limpat dem? höjer du AQ så kraftigt preflop?

 

 

halvt pottbett - visst luktar att han vill ha syn, men då hade jag nog synat.

pottbett eller allin - hade nog foldat.

 

men som sagt hade pottat turn och sedan hade det varit en oddsfråga vid omslag.

om jag pottat turn och bara fått syn, så är ju frågan vad man då gör på river. hade nog ställt då iofs. ditt spel visar ju inte på färg så du kan få syn av AK, AJ, kanske AQ men trots allt stor risk att du får pisk av färgen.

 

men handanalyser brukar vara antingen felaktiga folds eller misslyckade syner eller elaka utdragningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

chansen finns ju att han ej vågar betta på river även om du checkat.

 

om han har starkt A och misstänker att han är slagen och turnbettet ej fick bort dig så kanske han inte vågar igen.

men många skulle nog ställa där, ej kollat exakt hur mycket ni har kvar, beror ju på vilka odds du får om du ska syna isåfall.

 

men känns som han har färgen, varför annars syna flopp och betta turn.

märkligt spel med alla händer utom AA och färgen.

 

han kan ju också sätta dig på tex AK och då trappa på flopp med 2paret men sen blir han orolig på turn och vill ta potten eller veta var han står.

 

vad tror du han sätter dig på egentligen? har du höjt JJ-99 tidigare eller limpat dem? höjer du AQ så kraftigt preflop?

 

 

halvt pottbett - visst luktar att han vill ha syn, men då hade jag nog synat.

pottbett eller allin - hade nog foldat.

 

men som sagt hade pottat turn och sedan hade det varit en oddsfråga vid omslag.

om jag pottat turn och bara fått syn, så är ju frågan vad man då gör på river. hade nog ställt då iofs. ditt spel visar ju inte på färg så du kan få syn av AK, AJ, kanske AQ men trots allt stor risk att du får pisk av färgen.

 

men handanalyser brukar vara antingen felaktiga folds eller misslyckade syner eller elaka utdragningar.

 

Hehe jag betar alla mina händer 2.25$ pre-flop så han kan omöjligt sätta mig på just JJ då jag höjer lika mycket med 7-2o. Jag har ingen arning vad han kan tänkas sätta mig på men det kändes lite som att han spelade på att jag var "orolig" för färgen, eftersom jag checkade när damen kom.

 

Det jag nu i efterhand kanske tycker är väl att jag borde betat turn ev check/pushat honom men som du säger vad synar han floppen med egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fi borde väl syna pot 10 på flopp?

 

Fi synar. Pott 15$

 

Jag höjer 5$

Nej, talar du först är det svårt att höja.

 

FI synar pot 15$

Ett tips är ju att skriva lite tydligare. Punkter och andra förtydliganden verkar vara grymt underskattade.

 

I övrigt... du är slagen av AA, QQ och 33 i detta läge. Färgen känns väl som ett långskott här. KT i spader känns inte troligt, men samtidigt det kanske mest rimliga i det fallet.

 

Med en check på Turn ligger du ofta brunt till här.

Slänger verkligen Fi in 20$ i en 15$-pott om han hittat QQ eller AA här? Det tror jag inte.

 

Okej det är kanske lite otydligt. Men jag höjde 2.25$ pre han synar potten blir då 5$ sen betar jag 5$ på flop som han synar 5$ alltså 5 i potten + min bet 5$ och hans syn 5$ = 15$.

Nej jag har svårt att tro att han skulle bete så hårt med AA QQ men som jag svarade på posten över denna så kändes det som att han spelade på "min rädsla för färgen" det var iaf den känslan jag fick. Och efter lite tänkande är det kanske bättre att potta turnen eller check/pusha honom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det fullring eller shorthanded förresten? har du höjt KTs tidigare? det är ju en hand värd att semibluffa/betta för värde hårt på flopp.

 

men är Qs ett scare-card för honom egentligen? har du händer som påassar in där? har han AJ och sätter dig på en eventuell AQ så vill han väl ha info ev bluufa bort dig men å andra sidan skulle du checka AQ där?

men antar att ni inte har någon längre spelhistoria tillsammans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QQ är ju faktiskt en möjlig hand även om det isåfall är dåligt spelat. men särskilt troligt är det ju inte.

 

hur kan han vara slagen av 33?

 

 

hur blev resultatet då?

 

Det slutade med att jag synade hans bet på turn och sen checkade rivern igen och när han gick all-in för ca 40$ fick jag kalla fötter och stek, stek, stek foldade... det är ju alltid lätt att vara efterklok men jag var för orolig för hans färg och tyckte att 40$ i skön var lite onödigt. Och ju mer jag tänker på det desto värre blir det :roll: Kunde spelat den så mycket bättre, men men

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det fullring eller shorthanded förresten? har du höjt KTs tidigare? det är ju en hand värd att semibluffa/betta för värde hårt på flopp.

 

men är Qs ett scare-card för honom egentligen? har du händer som påassar in där? har han AJ och sätter dig på en eventuell AQ så vill han väl ha info ev bluufa bort dig men å andra sidan skulle du checka AQ där?

men antar att ni inte har någon längre spelhistoria tillsammans.

 

Det är SH och jag har aldrig höjt med just KT men jag är VÄLDIGT LAG och häjer 2.25$ riktigt ofta. Brukar höja alla AT+ A-Xs SC PP och KQ 2.25$ pre-flop självklart beroende på vad som hänt innan, men typ så jag har en väldigt bred HD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

å andra sidan är det skönt när man känner att man lärt sig något. vad var potten på innan han bettade 40$?

 

runt 35$ tror jag den låg på. Och han hade faktiskt KK av alla händer.

Visst jag kanske borde pusha/potta turn men jag tycker det känns som att random FI spelar färgen ungefär sådär.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

å andra sidan är det skönt när man känner att man lärt sig något. vad var potten på innan han bettade 40$?

 

runt 35$ tror jag den låg på. Och han hade faktiskt KK av alla händer.

Visst jag kanske borde pusha/potta turn men jag tycker det känns som att random FI spelar färgen ungefär sådär.... ;)

 

hur vet du att han hade KK? visade han eller? bra spelat av honom på turn och river isåfall men flopsynen är ju väldigt tveksam. man återhöjer eller slänger väl normalt där med KK.

 

men därför jag trodde QQ var möjligt om än icke-trovärdigt, många har svårt att slänga sina höga par och jagar 2-outaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsen, men du kunde nog knappast spelat handen sämre. På turn borde du ha bestämt dig - har du bäst hand eller inte? Tror du att du är slagen - fold. Tror du att du leder - bet / c/r.

När du sedan väl inducerat svaghet på turn - att du skulle kunna ha ett svagt ess eller färgdrag - vad väntar du dig att han kommer att göra?

 

Nej, har man visat svaghet får man fanimej ta de tuffa synerna på river eller bara lägga sig på turn.

 

Nu har du lärt dig nåt iaf.. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsen, men du kunde nog knappast spelat handen sämre. På turn borde du ha bestämt dig - har du bäst hand eller inte? Tror du att du är slagen - fold. Tror du att du leder - bet / c/r.

När du sedan väl inducerat svaghet på turn - att du skulle kunna ha ett svagt ess eller färgdrag - vad väntar du dig att han kommer att göra?

 

Nej, har man visat svaghet får man fanimej ta de tuffa synerna på river eller bara lägga sig på turn.

 

Nu har du lärt dig nåt iaf.. :shock:

 

JO jag har kommit på det såhär i efterhand. Men just då när jag spealde handen så var jag så inställd på att han satt med ett eventuellt steg/färg -drag och när den Q kom så var jag säker på att jag var slagen men ville syna och hoppas på en parad bräda. När jag tänkt lite mer på det så är det som sagt riktigt dåligt spelat och vilka färghänder skulle han kunna tänkas spela? Inte så många när man tänker lite mer på det. men det är alltid lätt att vara efterklok

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...