Gå till innehåll

PLO - Lowstake, AA med dåliga sidokort


Cliff88

Recommended Posts

Till att börja med vill jag säg att jag egentligen har svårt för trådar med frågeställningen "Hur spela .... generellt sett?" Dvs utan reads, position, stackdjup, stakes osv. Detta naturligtvis eftersom det inte finns något generellt svar utan man ska alltid utvärdera varje situation för sig.

 

"Varför skapar du då en sån tråd själv?" är en rimlig tanke som många av er säkert får. Det är för att jag tycker att det händer så pass ofta när jag spelar (multitablar) och vill gärna ha en slags rutin att gå efter.

 

Med AAxxds med koordinerade sidokort pottar jag nästan alltid preflop, oavsett position. Det blir dock annorlunda när man bara har två ensamma ess att stå på. På SB limpar jag så gott som alltid preflopp, pottar dock om ibland om någon öppnat innan. Detta händer dock relativt sällan eftersom de låga PLO-borden tenderar att vara överfyllda med löspassiva spelare som älskar att limpa preflop och spela vidare efter floppen. Är detta ett korrekt tänk? I omaha med många limpare har man väl knappast så stor pot equity med två "ensamma" ess att det är värt att märka sig själv att man har just AA, speciellt i dålig position?

 

Jag vet inte riktigt vad jag har för huvudsaklig frågeställning, men kommentarer på ovanstående "resonemang", om man nu kan kalla det korta textstycket för resonemang, hade varit fint.

Men framförallt givetvis övriga synpunkter och tips på olika konstellationer med AA och hur ni tycker att man kan spela dem från diverse positioner.

 

Nu blev det kanske otäckt likt en sådan tråd jag beskrev i inledningen, men jag hoppas att det ska gå att få ut någonting värdefullt ur den kommande (?) diskussionen i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...