Gå till innehåll

Michael Jackson


Swalling

Recommended Posts

Michael är grym. När jag fyllde 7 år hade mormor och morfar ringt in till något radioprogram som spelade en låt av MJ till min ära. Ett stort ögonblick för en 7-åring :) Själv så tycker jag att statyetten som föreställer MJ sittandes med sin apa Bubbles är guldvärd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner inte till hans tidiga skivor, men "Beat it" har ett av tidernas i särklass fetaste eh...beat.

 

Jag är inte helt säker... men jag tror att Beat It var med på Thriller-plattan, vilken var hans andra.

 

Håller med om att hans fyra första skivor är riktigt bra. Inget jag lyssnar på i dagsläget iofs. Men de snurrade rejält i början/mitten på 90-talet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner inte till hans tidiga skivor, men "Beat it" har ett av tidernas i särklass fetaste eh...beat.

 

Jag är inte helt säker... men jag tror att Beat It var med på Thriller-plattan, vilken var hans andra.

 

Håller med om att hans fyra första skivor är riktigt bra. Inget jag lyssnar på i dagsläget iofs. Men de snurrade rejält i början/mitten på 90-talet.

 

enligt allmusic.com släppte han 4-6 skivor innan det, minns inte exakt hur många

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jackson var ju hyfsad för 20 år sen, nu är han bara en sorglig figur.

 

Kunde inte sagt det bättre själv. :(

 

Fast jag gillar vissa av hans senare låtar också, även om det inte är lika tätt mellan dem.

 

En av de som ligger i toppen är iofs från hans Jackson 5-tid. I Want You Back.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jackson var ju hyfsad för 20 år sen, nu är han bara en sorglig figur.

 

Kunde inte sagt det bättre själv. :(

 

Fast jag gillar vissa av hans senare låtar också, även om det inte är lika tätt mellan dem.

 

En av de som ligger i toppen är iofs från hans Jackson 5-tid. I Want You Back.

 

Jadå , You rock my world, one more chance är båda bra nya låtar.. men, han gör ju dåliga låtar nu. det hände aldrig förut-.-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Älskar MJ!

 

Ska bli kul å höra hans nya skiva som ska släppas i slutet av 2007!!!

 

Btw Billie Jean blev utnämd till 80 talets bästa låt.

 

 

Älskar dans numret i slutet.

http://www.youtube.com/watch?v=ucdo2br_5OQ&search=billie%20jean

 

Han hade 6 st list ettor innan han var 10 år, dags att börja jobba ;)

 

 

När jag lyssnar på Michael jacksons musik, får det mig att försöka att göra allt jag gör i perfektion. Särskilt låten Man in the mirror från hans BAD album

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...